Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jak zmieni się dworzec Warszawa Śródmieście. Bez pawilonów i rozdzielony ruch?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jak zmieni się dworzec Warszawa Śródmieście. Bez pawilonów i rozdzielony ruch?
PKP SA kończą dogadywać porozumienie z Warszawą ws. zagospodarowania okolic Pałacu Kultury i Nauki nad linią średnicową. Nowa zabudowa będzie okazją do zmian w funkcjonowaniu Dworca Śródmieście. Prawdopodobnie znikną niedawno wyremontowane pawilony wejściowe. Kolejarze zapowiadają połączenie z metrem, w trakcie rozważań jest też kwestia rozdzielenia ruchu pasażerów wsiadających i wysiadających na oddzielne perony.

Prawdopodobnie nowa zabudowa oznacza konieczność wyburzenia socrealistycznych pawilonów wejściowych na Dworcu Śródmieście. – Jeżeli chodzi o samą funkcjonalność dworca, nie mają wielkiego znaczenia. W ich miejscu w planie zagospodarowania jest nowa pierzeja – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.

Projekt zagospodarowania, powiązany z remontem linii średnicowej, będzie szansą na usunięcie mankamentów funkcjonalnych obecnego dworca. – W ramach tego projektu planujemy połączenie z metrem – wskazuje Bator. Teraz pasażerowie muszą wspinać się po schodach na powierzchnię, by potem znowu zejść pod ziemię.

Nie zmienią się za to zbytnio pod względem wystroju czy wykończenia podziemia dworca. – Nie będzie ogromnej przebudowy dworca, bardziej chodzi o organizację ruchu. Kiedyś peron 2 (środkowy) był do wysiadania. Będziemy prowadzić analizy, czy nie przywrócić tego przepływu pasażerów w celu przyspieszenia wymiany pasażerskiej. W tej chwili to duże ograniczenie dla przepustowości linii średnicowej – wskazuje Jarosław Bator.

Więcej o planach zagospodarowania

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 03 stycznia 2021

Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do patelni?

Infrastruktura

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?

Infrastruktura

Wymienią szyny w Warszawie Śródmieście. Kolejne utrudnienia

Pasażer

Wymienią szyny w Warszawie Śródmieście. Kolejne utrudnienia

Koleje Mazowieckie 07 października 2015

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 03 stycznia 2021

Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do patelni?

Infrastruktura

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?

Infrastruktura

Wymienią szyny w Warszawie Śródmieście. Kolejne utrudnienia

Pasażer

Wymienią szyny w Warszawie Śródmieście. Kolejne utrudnienia

Koleje Mazowieckie 07 października 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5