NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Jak będzie kursować PKM? Na razie do Gdyni tylko pięć par

| wu, Transport-publiczny.pl 23.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-07-23 15:38:41 Autor: koscierzak
---.docsis.tczew.net.pl
A co z Kościerzyną? PKM miała też dojeżdżać do tego miasta.
2015-07-23 15:38:44 Autor: lumbago
---.155.178.2
A z jakiej racji samorząd województwa ma finansować przewozy miejskie na trasie wewnątrz jednego miasta?
Zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym organizacja - w tym finansowanie przewozów realizowanych w obrębie jednego powiatu są zadaniem własnym tego powiatu, bądź związku gmin leżących w tym powiecie.

Zatem marszałek nie powinien tego w ogóle finansować na tym etapie, bo to nie jego zadanie własne i finansując zadanie własne innej jst będzie działał na szkodę województwa. Wobec tego Słupsk, albo jakiś Kwidzyn równie dobrze może sobie zażyczyć sfinansowania jego zadań przez marszałka.

Przewozy na PKM staną się zadaniem własnym pomorskiego marszałka dopiero w chwili uruchomienia pociągów z Gdańska na Kaszuby i do Gdyni.
2015-07-23 15:46:45 Autor: ep40
---.stargard.mm.pl
W odpowiedzi na post koscierzak:
"A co z Kościerzyną? PKM miała też dojeżdżać do tego miasta."
Do grudnia zostają PR i dopiero potem obsługę przejmuje SKM i może wtedy i z Gdańska połączenia się pojawią.

Co do rozkładu to szkoda, że do grudnia pociągów do Gdyni będzie tyle co kot napłakał. Winna oczywiście jest PLKa przez
grzebanie się z moderną węglówki. Z drugiej strony dobrze chociaż, że to tylko do grudnia, a
potem będzie lepiej, można powiedzieć wręcz, że to pikuś w porównaniu do prób uwalenia
gdyńskiej części PKM przez Gdańsk wtedy gdy było ustalanie koncepcji PKM i Gdańsk miał
pomysł z tramwajem dwusystemowym. Przez roszady koncepcji Gdańsk przesunął budowę gdyńskich
przystanków na 2018 i dopiero dzięki zwiększeniu dofinansowania do 85% zmieniono datę budowy
gdyńskich przystanków na bardziej ludzką i już na to Gdańsk nie ma wpływu, już nie
przeszkodzi.
2015-07-23 16:07:01 Autor: Markos
---.play-internet.pl
A tymczasem ludzi wozi się jak bydło do Tczewa Smetowa Malborka Elblaga Grudziadza
2015-07-23 16:40:28 Autor: hejter
---.146.78.221.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Autobus z Gdyni na lotnisko dużo częściej nie jeździ...
2015-07-23 16:47:23 Autor: japan1972
---.centertel.pl
A co z obsługą połączeń nocnych. Przeciez wszystkie tanie linie lądują po 23, a nawet po północy ?
Tym bardziej do Gdyni, o takiej godzinie, brak taniej alternatywy.
Nad czym się zastanawia David Bekham ?
2015-07-23 16:55:00 Autor: ep40
---.stargard.mm.pl
Przeprowadzą analizę czy jest "zainteresowanie" nocnymi pociągami.
2015-07-23 21:25:10 Autor: fdsg
---.dynamic.mm.pl
Proszę nie pisać, że winę za brak pociągów ponosi PLK! Jest to bzdura! Układ torowy 1 września będzie pozwalał na jazdę do Gdyni z krzyżowaniem pociągów zarówno na stacji Osowa jak i Wielki Kack. problemem jest brak peronów Karwiny za które odpowiada PKM!
2015-07-23 21:44:19 Autor: asz
---.play-internet.pl
A jakie prace prowadzi sie pomiędzy Wrzeszczem a Gdańskiem Głównym?
2015-07-23 22:47:50 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post fdsg:
"Proszę nie pisać, że winę za brak pociągów ponosi PLK! Jest to bzdura! Układ torowy 1 września będzie pozwalał na jazdę do Gdyni z krzyżowaniem pociągów zarówno na stacji Osowa jak i Wielki Kack. problemem jest brak peronów Karwiny za które odpowiada PKM!"
W Wielkim Kacku będzie prowizoryczny peron więc w jaki sposób nieistnienie Karwin ma wpływ na kursowanie pociągów? Na początek bez Karwin i Lotniska dałoby radę jeździć do Gdyni co 15 minut GDYBY nie było innych problemów. Niemożność jazdy oznacza, że są inne problemy. PKMowska część inwestycji się nie zaczęła. Skoro teraz jedynym grzebiącym na gdyńskim odcinku linii 201 jest PLK to jest to jej wina. Oczywiście jak PLK skończy i będzie można jeździć dwutorowo to jak w następnej kolejności PKM rozpocznie budowę swoich przystanków to wtedy znowu będą konieczne zamknięcia jednego z torów jeśli nie obu. Wtedy można będzie narzekać na PKM, ale na chwilę obecną to nie. Gdyby nie było takiego rozdziału inwestycji na różne podmioty to można by jednocześnie zrobić obecną przebudowę infry w Wielkim Kacku oraz budowę Karwin, lecz niestety jest jak jest. I tak należy się cieszyć ze zmiany terminów budowy Karwin i Stadionu na 2016 rok, gdyby nie zwiększenie dofinansowania to dzięki poczynaniom Gdańska, Gdynia by musiała czekać na swoje przystanki aż do 2018 roku.
2015-07-24 09:51:03 Autor: hdueieve
---.centertel.pl
Bzdury... uwierzyles w sieczke przekazywana przez pkm. Perony mialy byc w 2015 roku, sa na to papiery - Gdyby nie one to plk sama by je wybudowala i zdazylaby! Pkm z porazki zrobila sukces a jak widac glupi lud wszystko kupi.

Peron tymczasowy jest jeden wiec nie mozna krzyzowac pociagow pkm w Kacku. I to jest powod dla ktorego rozklad na Gdynie wyglada tak a nie inaczej. Wina wylacznie pkm.
2015-07-24 10:15:18 Autor: Antek
---.243.143.203
A co z biletami metropolitalnymi? Zapomnieli? Byle nie było na linii PKM tych dziadowskich automatów biletowych co na SKM Trójmiasto.
2015-07-24 10:19:33 Autor: zbychu
---.um.torun.pl
A jak wygląda kwestia ETCSu w pomorskich SA136? Całkowita cisza w tym temacie, a przecież muszą go mieć, tak samo jak linia PKM?
2015-07-24 13:14:58 Autor: PKM SA
---.centertel.pl
Proszę pokazać zatem te papiery, chętnie się z nimi zapoznamy...
Od samego początku dodatkowe przystanki PKM na linii 201 przewidziane były do realizacji w II etapie PKM, planowanym do realizacji w kolejnym okresie unijnego wsparcia, do 2020 r.
Dopiero gdy pojawiła się szansa na zwiększenie dofinansowania z UE realizowanego obecnie I etapu PKM, postanowiliśmy rozszerzyć projekt o te trzy dodatkowe przystanki już teraz. Wówczas pojawiła się też zapowiedź, że jeśli się uda - co było i wciąż jest uzależnione od tempa prac PKP PLK na linii 201 - to postaramy się te przystanki wybudować równolegle z całą linią PKM od Wrzeszcza do Rębiechowa, najpóźniej w 2016 roku. I to jest teraz realizowane - przystanek PKM Gdańsk Osowa już powstaje i w połowie jest gotowy, a przystanki Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion od ponad pół roku mają już gotowe projekty budowlane oraz pozwolenia na budowę i czekają jedynie na realizację. Ta natomiast będzie mogła się rozpocząć dopiero po przebudowie układu torowego na Karwinach przez PKP PLK.
2015-07-24 13:18:25 Autor: dfh
---.tktelekom.pl
@ep40

Pereon tymczasowy w Karwinach będzie jeden. Ma to olbrzymi wpływ na kursowanie pociągów, bo bez dwóch peronów nie można krzyżować pociągów z postojem na Kacku. Czyli dla pociągów pasażerskich masz wahadłowy odcinek Gdańsk Osowa - Gdynia Główna, a to aż 14 km. Sam sobie wylicz jaki takt możesz na tym osiągnąć. Perony zostały usunięte z zadania PLK bo PKM się uparła, że zrobi je sama, po czym się na innych wypięła. Peron tymczasowy ratuje sytuacje dla kursujących po 201 pociągów PR i tylko po to powstaje.
2015-07-25 00:29:17 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post Antek:
"A co z biletami metropolitalnymi? Zapomnieli? Byle nie było na linii PKM tych dziadowskich automatów biletowych co na SKM Trójmiasto."
Cisza w eterze odnośnie metropolitalnych, jak się SKM nie zada pytania to sama z siebie nie odpowie, przynajmniej w chwili obecnej.
2015-07-25 07:35:18 Autor: mister w
---.play-internet.pl
5 par do tej wioski rybackiej? Kto płaci za takie niepotrzebne kursy??
2015-07-25 17:10:23 Autor: qwerty123
---.dynamic.mm.pl
@PKM S.A.

A dlaczego PLK ma przebudowac układ torowy dla peronów PKM? Pytam serio... dla mnie to dziwne - jeśli inwestorem jest PKM to powinno odpowiadać za całość. Coś jeszcze mi nie pasuje - dlaczego skoro teraz PLK robi modernizację Wielkiego Kacka to PKM nie robi w tym samym czasie peronów 800 m dalej? Od początku PKM planowała, że przez kilka lat nie będzie peronów czy może jednak tak jak sugeruje tu kilka osób macie opóźnienie które próbujecie ukryć?
2015-07-27 12:03:34 Autor: jan2
---.tktelekom.pl
Śmierdząca sprawa... wiele osób pamięta deklaracje, że perony Karwiny i Stadion powstaną na start PKM. Przeciez PLK nie usunęła by ich gdyby nie pewnośc, że PKM wybuduje na czas swoich. To, że budowany jest teraz peron tymczasowy jest tez dowodem na opóźnienia PKM - nie ma go w umowie z wykonawca remontu 201, pewnie jakieś osobne zlecenie dla ratowania sytuacji. Co raz więcej czarnych chmur nad projektem PKM...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS