Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Jacek Chmielewski: Tramwaj ma sens. Są jednak warunki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-06-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Jacek Chmielewski: Tramwaj ma sens. Są jednak warunki
- Tramwaj ma sens, gdy mamy gwarancję, że skorzysta z niego co najmniej 10 tys. osób - mówi „Gazecie Wyborczej” dr Jacek Chmielewski z katedry budownictwa drogowego na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym w Bydgoszczy.

- Tramwaj we współczesnym mieście to bardzo skomplikowana sprawa. Musimy zawsze porównywać go do innych środków transportu, przede wszystkim do autobusu. Ten drugi jest znacznie tańszy. Jeden pojazd kosztuje ok. 800 tys. zł, podczas gdy jeden tramwaj to wydatek ok. 6,5 mln zł – informuje „Gazetę Wyborczą” Chmielewski.

Według specjalisty z katedry budownictwa drogowego na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym, wysoki koszt zakupu tramwaju nie jest jedynym problemem. - Rozumiem, że mieszkańcy chcą mieć wygodne, klimatyzowane i nowoczesne tramwaje, ale to bardzo drogie rozwiązanie. Trzeba o tym pamiętać. Na niekorzyść tramwaju przemawia też to, że jeśli tramwaj się zepsuje, to niestety następuje blokada na całej linii. Autobusy mogą się wymijać – mówi „Gazecie Wyborczej” Chmielewski.

- Budowa nowych linii tramwajowych ma sens tylko wtedy, gdy miasto już posiada bogatą infrastrukturę tramwajową. Ważniejszy jest jednak drugi warunek. Tramwaj ma sens tylko wtedy, gdy będzie miał odpowiednie potoki pasażerów. To minimum 10 tys. osób w dwie strony. Inaczej taka inwestycja będzie nieopłacalna – wyjaśnia specjalista.

Więcej

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

Zintegrowany transport

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

inf pras. 28 sierpnia 2023

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

Zintegrowany transport

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

inf pras. 28 sierpnia 2023

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij