NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Indie: Vande Bharat Express – krok w stronę kolei dużych prędkości [aktualizacja]

| Roman Czubiński 17.02.2019 81

Indie: Vande Bharat Express – krok w stronę kolei dużych prędkości [aktualizacja]
fot. cntrtraveller, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons
W Indiach oficjalnie rozpoczął kursowanie pierwszy pociąg rozwijający w ruchu rozkładowym prędkość 160 km/h. Szesnastowagonowy ezt został wyprodukowany niemal wyłącznie siłami hinduskich przedsiębiorstw. Kolejnych pięć jednostek ma zostać wyprodukowanych w najbliższych latach.
Vande Bharat Express jest obecnie najszybszym połączeniem na indyjskiej sieci kolejowej. Zapewnia komunikację między Delhi i miastem Varanasi w stanie Uttar Pradesh, będącym ważnym ośrodkiem pielgrzymkowym dla wyznawców zarówno hinduizmu, jak i buddyzmu. Dzielącą obie stacje odległość pokonuje w ciągu 8 godzin, zatrzymując się po drodze tylko w dwóch miejscowościach: Kanpur i Praigaraj. Pociąg kursuje raz dziennie we wszystkie dni tygodnia z wyjątkiem poniedziałków i czwartków (jedyna wyprodukowana do tej pory jednostka jest wtedy poddawana pracom utrzymaniowym).

Najszybsze połączenie między Delhi a Varanasi

W porównaniu z najszybszym dotychczas na tej trasie Shatabdi Express nowe połączenie oferuje szybszą o 30 km/h prędkość maksymalną (160 km/h). Choć nie na całej trasie infrastruktura pozwala na jej rozwinięcie, czas podróży dzięki temu parametrowi uległ skróceniu o ok. 15%. Odpowiednio wyższe są też jednak ceny biletów.

Obsługujący połączenie 16-wagonowy elektryczny zespół trakcyjny opracowano i wykonano w bardzo krótkim czasie 18 miesięcy (stąd alternatywna nazwa „Train 18”). Pojemność jednostki wynosi 1128 pasażerów. Podczas przejazdów testowych na krótkim odcinku udało się osiągnąć prędkość 180 km/h. Zespół wyposażono w system rekuperacji energii podczas hamowania.

Pociąg "Made in India"

Pojazd powstał w zakładach ICF Chennai. Z importu pochodzi jedynie układ hamulcowy, elementy układu elektrycznego, drzwi oraz... siedzenia. Według Kolei Indyjskich całe przedsięwzięcie było dwukrotnie tańsze, niż import porównywalnej jednostki. Dostawa pojazdu była częścią szerokiego programu modernizacji gospodarki, realizowanego przez rząd Narendry Modi pod nazwą „Make in India”. W planach jest budowa pięciu kolejnych egzemplarzy.

Szeroko omawianym tematem w Indiach stała się przy okazji manipulacja, na której przyłapano ministra kolei Piyusha Goyala. Polityk udostępnił w mediach społecznościowych fragment materiału wideo z grudniowego testowego przejazdu Vande Bharat Express przez stację Asaoti w stanie Hariana. Nagranie, do którego nota bene minister nie miał praw autorskich, okazało się przyspieszone dwukrotnie w stosunku do oryginału.

[aktualizacja]

16 lutego odbył się jeden z kolejnych przejazdów promocyjnych pociągu, dzień po tym jak połączenie zostało zainaugurowane przez premiera Modiego. Jak poinformowało BBC, nie należał on do udanych. Podczas kursu doszło do awarii hamulców w czterech ostatnich członach, które w związku z tym uległy zadymieniu. Stracono też zasilanie we wszystkich 16 wagonach.

Pasażerowie - głównie dziennikarze - wrócili do Dehli innym pociągiem. Minister kolei Indii kolei sugerował, ze do awarii doszło w wyniku zderzenia z krową, jednak według innych mediów, pociąg nie nosi śladów jakiegokolwiek zderzenia ze zwierzęciem, co widać na fotografiach. 

Vande Bharat Express ze "zwykłymi" pasażerami miał wyjechać 17 lutego

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Indie (35)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Wiecej z regionu:

Indie (35)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5