Indie chcą stworzyć instytucję, której celem będzie wdrażanie inwestycji związanych z kolejami dużych prędkości. Instytucja ta ma usprawnić prace przy powstawaniu szybkiej kolei indyjskiej. Aktualnie projekt czeka na zgodę władz.
W aktualnym budżecie kolei nie ma przewidzianych kosztów funkcjonowania jednostki odpowiedzialnej za KDP, a więc tak naprawdę nie ma pewności, kiedy jednostka ta powstanie.
Rząd Indii ma już ramowy plan stworzenia sześciu głównych korytarzy dla szybkich pociągów, które będą rozpędzały się do prędkości 300 km/h. Wstępne studium wykonalności zostało przygotowane dla linii Pune-Bombaj-Ahmedabad - pierwszej, która ba myć budowana. Podobne są w trakcie przygotowania dla linii Delhi-Czandigarh-Amritsar oraz Howrah-Haldia. Ostatnio konsorcjum japońskich firm wygrało kontrakt na studium na linię Hyderabad-Dornakal-Widżajawada-Chennai.
Do tej pory w Indiach nie powstała żadna linia kolei dużych prędkości. Transport kolejowy odgrywa jednak ogromne znaczenie w kraju. Koleje Indyjskie przewożą rocznie około 7 mld pasażerów.