NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Hyper Poland pozyskało w Wielkiej Brytanii 2,4 mln zł

| inf. pras. 25.04.2020 2,6k

Hyper Poland pozyskało w Wielkiej Brytanii 2,4 mln zł
Fot. Hyper Poland
Spółka Hyper Poland poinformowała, że w ramach drugiej rundy kampanii crowdfundingu udziałowego zebrała ponad 2,4 mln zł. Pieniądze pomogą firmie m.in. w badaniach nad technologią pasywnej lewitacji magnetycznej, jej adaptacją na kolei i budowie pełnowymiarowego toru testowego.
Jak informuje spółka, zakładany pierwotnie cel zbiórki - 451 500 euro, został przekroczony, co pozwoli m.in. na intensyfikację badań nad unikalną, opracowaną przez Hyper Poland technologią magrail - rozwiązaniem pozwalającym na zastosowanie lewitacji magnetycznej w ramach istniejącej infrastruktury. - Dzięki takiemu podejściu najnowocześniejszy dostępny środek transportu nie będzie wymagał gigantycznych inwestycji w budowę całkowicie nowych torów i trakcji - tłumaczy prezes Hyper Poland, Przemysław Pączek w komunikacie.

- Przekroczenie planu zbiórki, zakończenie jej na poziomie 119% pozwala nam śmielej patrzeć w przyszłość - dodaje CBO (Chief brand officer) Hyper Poland, dr Katarzyna Foljanty. - W związku z tym, że efektami naszej pracy interesują się już transportowi i przemysłowi potentaci m.in. z Polski, Niemiec, Włoch, zamierzamy wzmocnić też nasz zespół biznesowy - dodaje. 

Hyper Poland uważa, że pierwsze rozwiązania wprowadzające pasywną lewitację magnetyczną na istniejące tory mogą być gotowe do wdrożenia pilotażowego już perspektywie około 3 lat. Jak zaznacza spółka, Hyperloop i związane z nim pośrednie rozwiązania (jak opracowany przez nią Magrail) "nie są już na arenie międzynarodowej zagadką". - Na poziomie Unii Europejskiej uznano je za wart wsparcia kierunek rozwoju transportu. W tym celu w lutym państwa członkowskie UE powołały Wspólny Komitet Techniczny (Joint Technical Committee - JTC 20), dzięki czemu możliwe będzie stworzenie jednolitego systemu ultraszybkiego transportu na terenie całego kontynentu. - zaznacza spółka dodając, że powstanie JTC 20 możliwe było dzięki zaangażowaniu firm pracujących nad rozwiązaniami kolei próżniowej i magnetycznej . Obok polskiego Hyper Poland należą do nich Hardt Hyperloop (Holandia), TransPod (Kanada - z biurami we Francji i Włoszech) oraz Zeleros Hyperloop (Hiszpania).

- Powołanie Komitetu oznacza, że państwa członkowskie uznały technologię hyperloop za realny środek transportu przyszłości. Wspólne standardy ułatwią ich wdrożenie i pełną zgodność przyszłego systemu w całej Europie. Zwiększają też wiarygodność tych rozwiązań w oczach przyszłych użytkowników i inwestorów. Już teraz widzimy duże zainteresowanie m.in. wiodących koncernów lotniczych i kolejowych z całego świata. Dzięki pracom JTC 20 mamy szansę na budowę pierwszego w pełni jednolitego systemu transportowego w Europie - tłumaczy Michał Litwin, dyrektor ds. strategii w Hyper Poland.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielka Brytania (239)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielka Brytania (239)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5