Partnerzy serwisu:
Innowacje

Huawei zbudował optyczną sieć transportową dla Kolei Austriackich

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
23-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Huawei zbudował optyczną sieć transportową dla Kolei Austriackich
fot. Siemens
Huawei wdrożył optyczną sieć transportową (OTN) wykorzystującą DWDM (Dense Wavelength Division Multiplexing) dla Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB). Technologia DWDM zapewnia przepustowość 100 Gb/s i możliwość efektywnej rozbudowy systemów sieci szerokopasmowych. Produkty DWDM OTN firmy Huawei, dostosowane do potrzeb ÖBB, są obecnie wdrażane w wielu miejscach w Austrii i Niemczech.

Grupa ÖBB, jedno z wiodących austriackich przedsiębiorstw transportu kolejowego, przewozi rocznie 459 mln pasażerów i 115 mln ton towarów. Jest to jeden z najbardziej niezawodnych operatorów kolejowych w Europie, z 96-proc. wskaźnikiem punktualności. Ponad 40 tys. pracowników grupy dba o to, aby każdego dnia prawie 1,3 mln pasażerów bezpiecznie dotrze do celu.

Przy rocznej stopie rozwoju transportu kolejowego na poziomie 10-15 proc. ÖBB borykało się z rosnącym przesyłaniem danych w sieciach szkieletowych, z których korzystało przedsiębiorstwo w celu wysyłki i sprzedaży biletów. Istotne dla przedsiębiorstwa było też zaimplementowanie w szybszych pociągach nowoczesnego sterowania, opartego również na technologiach ICT. ÖBB rozpoczął więc budowę większej liczby stacji kolejowych i zwiększenia dostępnej przepustowości w sieciach lokalnych i szkieletowych, tak aby w efekcie sieć kolejowa obsługiwała 90 proc. powierzchni kraju. Wszystkie obecne i przyszłe stacje mają być wyposażone w systemy monitoringu wysokiej rozdzielczości (HD), inteligentne systemy biurowe i inne rozwiązania do zarządzania ruchem kolejowym. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi kolejowe w całej Austrii, konieczna była nowa telekomunikacyjna sieć szkieletowa o dużej przepustowości.

Najlepsza w swojej klasie sieć jest kartą atutową ÖBB


Dotychczasowa sieć cierpiała z powodu niewystarczającej wydajności urządzeń, ponieważ ponad 80 proc. jej pasma sieciowego było już używane. Nowe wymagania w zakresie bezprzewodowego sterowania pociągiem, scentralizowanej wysyłki i automatycznych operacji nie mogły zostać spełnione ze względu na brak odpowiedniej przepustowości. Inteligentne biura i nowoczesne systemy produkcyjne musiały zatem zostać połączone z jednolitą, szybką siecią szkieletową, umożliwiającą komunikację i wysyłkę. Ponadto charakterystyka usług kolejowych wymaga, aby systemy komunikacji sieciowej były absolutnie bezpieczne i niezawodne.

Technologie DWDM firmy Huawei

Wychodząc naprzeciw wymaganiom ÖBB, Huawei wykorzystał technologie DWDM, powszechnie stosowane na rynku operatorów telekomunikacyjnych, aby zbudować optyczne sieci transportowe. Architektura dopływu i separacji łączy OTN, maksymalizuje wykorzystanie przepustowości łącza, umożliwia dostęp do wielu rodzajów usług i znacznie zwiększa elastyczność konfiguracji. Nowa sieć wykorzystuje funkcję wielousługowej OTN (MS-OTN) do obsługi połączeń OTN, wirtualnych obwodów (VC) i połączeń pakietowych, umożliwiając w ten sposób kompleksowe zarządzanie wszystkimi typami usług i tworząc inteligentną sieć, która sprosta przyszłym wyzwaniom. W nowym spójnym systemie przepustowość została zwiększona do 100 Gb/s dla transmisji radiowej lub do 8 Tb/s na każdą parę światłowodów. Przyszłe aktualizacje będą jeszcze bardziej zwiększać przepustowość.

Funkcje Fiber Doctor (FD) i Optical Doctor (OD) wykorzystują automatyczne uruchamianie i optymalizację w celu zminimalizowania kosztów eksploatacji i konserwacji (O&M), które utrzymują sieć w optymalnym stanie. Z kolei mechanizmy ochronne na warstwie elektrycznej i optycznej umożliwiają szybkie przełączanie i eliminują przerwy w pracy. Dzięki tym atrybutom technologie DWDM mogą być wykorzystywane do przesyłania ważnych danych związanych z bezpieczeństwem.

Huawei i NIC Solutions wspólnie wdrożyły nową OTN w 52 lokalizacjach w Austrii i Niemczech, w tym system zarządzania oparty na sieci Ethernet.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

Tabor i technika

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

inf. pras. Siemens Mobility 15 marca 2023

Austria: Jeszcze więcej miliardów euro na infrastrukturę kolejową

Infrastruktura

Jakie będą pociągi Desiro, które zastąpią Talenty?

Infrastruktura

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Tabor i technika

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Artur Bogdanowicz 10 sierpnia 2021

Zobacz również:

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

Tabor i technika

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

inf. pras. Siemens Mobility 15 marca 2023

Austria: Jeszcze więcej miliardów euro na infrastrukturę kolejową

Infrastruktura

Jakie będą pociągi Desiro, które zastąpią Talenty?

Infrastruktura

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Tabor i technika

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Artur Bogdanowicz 10 sierpnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5