Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Horka: Pełna funkcjonalność przejścia za dwa lata

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Horka: Pełna funkcjonalność przejścia za dwa lata
fot. Kasper FiszerPociąg promocyjny na stacji Horka
Modernizacja linii z Horki w głąb Niemiec będzie trwać do grudnia 2018 r. Do tego czasu przewoźnicy muszą liczyć się z pewnymi ograniczeniami – najpoważniejsze z nich to brak możliwości zmiany lokomotywy na stacji granicznej. Pierwszą spółką, która zdecydowała się mimo to uruchamiać kursy towarowe przez nowy most na Nysie Łużyckiej, jest DB Cargo Polska.

W zeszłym tygodniu otwarty został nowy most na Nysie Łużyckiej pomiędzy Bielawą Dolną a niemiecką Horką. Inwestycja określana była przez PKP PLK jako bardzo istotna dla ruchu towarowego, bo nie jest już konieczny prawie 60-kilometrowy objazd. Wciąż trwają jednak prace na linii po niemieckiej stronie granicy. Po ich ukończeniu obsługa trasy będzie mogła być prowadzona lokomotywami elektrycznymi, na razie jednak przewoźnicy muszą używać pojazdów spalinowych.

Co najmniej osiem pociągów na dobę

Co więcej, w praktyce możliwe jest wykorzystanie wyłącznie tych lokomotyw, które są w pełni dopuszczone do ruchu w obu krajach, bo nie jest możliwa zmiana prowadzącej skład maszyny na stacji granicznej. – Z uwagi na trwającą modernizację stacji Horka w miejscowym porozumieniu granicznym [MPG] strona niemiecka zawarła obecnie zapis o braku możliwości zmiany lokomotyw – potwierdza Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia jednak, że pomimo istotnych ograniczeń zainteresowanie prowadzeniem ruchu po linii nr 295 Węgliniec – Bielawa Dolna – granica państwa jest ze strony przewoźników duże.

– W nowym rocznym rozkładzie jazdy pociągów na odcinku Bielawa Dolna – Horka przewidzianych jest osiem par pociągów towarowych na dobę uruchamianych przez DB Cargo Polska S.A. – stwierdza przedstawiciel zarządcy infrastruktury. – Liczba pociągów na tej trasie wzrośnie o indywidualne zamówienia przejazdów, które nie są ujęte w rocznym rozkładzie – dodaje. PKP PLK przewiduje, że ruch na tej trasie będzie wzrastał wraz z postępami w inwestycji prowadzonej przez Niemców.

Trasa, na której przewiduje się bardzo duży ruch

– W przyszłości trasa ta będzie jedną z najruchliwszych na naszej zachodniej granicy – prognozuje Mirosław Siemieniec. Zanim jednak zostanie uzyskana pełna funkcjonalność ciągu, minie jeszcze sporo czasu. – Prace po stronie niemieckiej mają potrwać do grudnia 2018 r. – zapowiada bowiem rzecznik PKP PLK.

Inwestycja realizowana przez DB Netz AG obejmuje modernizację i elektryfikację linii Knappenrode – Horka – granica państwa. Jak podkreśla PKP PLK, współpraca w zakresie realizacji równoległych projektu po obu stronach Nysy Łużyckiej przebiega bardzo dobrze. – Nowy most i wcześniejsza modernizacja lini E 30 Opole – Wrocław – Węgliniec – granica państwa oraz prowadzona elektryfikacja linii po stronie niemieckiej stworzą nowe możliwości dla transportu kolejowego między sąsiednimi krajami – czytamy w komunikacie prasowym spółki.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Michał Szymajda 25 lipca 2022

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Michał Szymajda 25 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5