Partnerzy serwisu:
Biznes

Hitachi rusza z produkcją pierwszego składu intercity dla Great Western Railway

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
19-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Hitachi Rail

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Hitachi rusza z produkcją pierwszego składu intercity dla Great Western Railway
Fot. Hitachi Rail
We włoskiej fabryce japońskiego koncernu Hitachi rozpoczęła się realizacja zamówienia na dostawę 36 pociągów do obsługi połączeń dalekobieżnych. Jeszcze w tym roku pierwsze składy będą testowane na brytyjskich torach.

Brytyjski przewoźnik Great Western Railway, przy udziale firmy leasingowej Eversholt Rail, zamówił 22 pięcioczłonowe pociągi oraz 7 dziewięcioczłonowych składów. W sierpniu 2016 roku kontrakt został rozszerzony o kolejnych 7 składów dziewięcioczłonowych. Pociągi będą obsługiwały trasy z Londynu do Exeter, Penzance i Plymouth od grudnia przyszłego roku. Między Londynem a Kornwalią pociągi będą poruszały się zarówno po trasach bez sieci elektrycznej, jak i po zelektryfikowanych. Między Londynem a Newbury będą korzystały z istniejącej sieci, a dalej pojadą dzięki silnikom spalinowym.

Pociągi powstają w przejętych od AnsaldoBredy zakładach w Pistoi. Pierwotnie składy AT300 miały być wyprodukowane w zakładzie w Kasado na terenie Japonii. Niewielkie były szanse na ulokowanie produkcji w istniejącym na terenie Wielkiej Brytanii zakładzie producenta w Newton Aycliffe, ponieważ tam realizowany jest inny brytyjski kontrakt na dostawę pociągów dla Abellio ScotRail (w ramach programu Intercity Express - IEP).

W listopadzie 2015 roku firma Hitachi ostatecznie sfinalizowała przejęcie włoskiego producenta taboru - firmy AlsaldoBreda oraz jej siostrzanej spółki - Ansaldo STS, co jest równoznaczne z przejęciem zakładów w Naples, Reggio Callabria oraz w Pistoi.

Pierwsze dwa pociągi pięcioczłonowe oraz jeden dziewięcioczłonowy zostaną dostarczone latem. Wtedy ruszą ich testy na odcinku Exeter - Newton Abbot. Prace utrzymaniowe pierwszych pociągów będą prowadzone w bazie producenta w Stoke Gifford koło Bristolu.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tajwan: Duży kontrakt na dostawę pociągów dużych prędkości

Koleje Dużych Prędkości

Hitachi dostarczy pociągi metra do Mediolanu

Tabor i technika

Hitachi dostarczy pociągi metra do Mediolanu

Witold Urbanowicz 10 listopada 2022

InnoTrans 2022: Kolej po pandemii stawia na wodór [zdjęcia]

Biznes

Zobacz również:

Tajwan: Duży kontrakt na dostawę pociągów dużych prędkości

Koleje Dużych Prędkości

Hitachi dostarczy pociągi metra do Mediolanu

Tabor i technika

Hitachi dostarczy pociągi metra do Mediolanu

Witold Urbanowicz 10 listopada 2022

InnoTrans 2022: Kolej po pandemii stawia na wodór [zdjęcia]

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5