Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Hiszpańskie media: Maszynista powiedział „Spier…iłem to. Chcę umrzeć”.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Hiszpańskie media: Maszynista powiedział „Spier…iłem to. Chcę umrzeć”.
Miejscowe media po katastrofie, do której doszło w środę pod Santiago de Compostela nie mają wątpliwości, że winnym jest 52–letni maszynista. On sam według doniesień już chwilę po wypadku miał świadomość odpowiedzialności za tragiczną katastrofę.

– „Spier…iłem to” i „Chcę umrzeć” – takie słowa maszynisty cytują od rana hiszpańskie media. Mają pochodzić z dokonanych już transkrypcji nagrań rozmów radiowych maszynistów z dyżurnym ruchu bezpośrednio po wypadku. Cytują je najważniejsze dzienniki „ABC”, „El Pais”, czy „El Mundo”. Natomiast nagranie, w którym maszynista mówi „Miałem jechać 80, jechałem 190 (km/h)” ma pochodzić z połączenia komórkowego z numerem alarmowym.

Maszynista pociągu Alvia 151 z Madrytu do Ferrol, który wykoleił się w środę (24 lipca) o godzinie 20:42 niecałe trzy kilometry od stacji Santiago de Compostela, ma 30–letnie doświadczenie. Hiszpańskie media publikują jego imię i nazwisko, oraz zdjęcia, również z zakrwawioną twarzą bezpośrednio po wypadku. Regionalny dziennik „La voz de Galicia” podaje, że maszynista spędził noc w szpitalu w towarzystwie matki. Ma zostać przewieziony do szpitala w rodzinnej La Coruni, gdzie rodzinie łatwiej będzie wspierać go w trudnych chwilach.

Gazeta opisuje, że późno w nocy udało się dodzwonić do maszynisty. Odmówił jednak udzielenia komentarza. Zapytany o swój stan odparł krótko „Wyobraź sobie jak się teraz czuję”. Podobnie jak w polskich mediach, u Hiszpanów nie brakuje informacji o żartach z przekraczania dozwolonej prędkości, które opublikował w marcu maszynista na swoim Facebooku.

Komentatorzy w hiszpańskich dziennikach szeroko omawiają również kwestię braku systemu ETCS na feralnym odcinku. Europejski system samoczynnie wdrożyłby hamowanie pociągu, tymczasem zastosowany tu hiszpański system ASFA jedynie informuje maszynistę o przekroczeniu prędkości. We wnioskach zgodnie namawiają do szerszego wdrożenia ETCS–u na hiszpańskiej sieci kolejowej.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Katastrofa pod Monachium, jedna osoba nie żyje

Pasażer

Katastrofa pod Monachium, jedna osoba nie żyje

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 15 lutego 2022

Katastrofa w USA: Zawalił się most pod pociągiem

Infrastruktura

Miętek: Za błędy systemu znów płacą szeregowi pracownicy

Komentarze

Kary więzienia w zawieszeniu dla maszynistów za katastrofę w Białymstoku

Prawo i polityka

Zobacz również:

Katastrofa pod Monachium, jedna osoba nie żyje

Pasażer

Katastrofa pod Monachium, jedna osoba nie żyje

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 15 lutego 2022

Katastrofa w USA: Zawalił się most pod pociągiem

Infrastruktura

Miętek: Za błędy systemu znów płacą szeregowi pracownicy

Komentarze

Kary więzienia w zawieszeniu dla maszynistów za katastrofę w Białymstoku

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5