Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Hiszpańskie media: Maszynista powiedział „Spier…iłem to. Chcę umrzeć”.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Hiszpańskie media: Maszynista powiedział „Spier…iłem to. Chcę umrzeć”.
Miejscowe media po katastrofie, do której doszło w środę pod Santiago de Compostela nie mają wątpliwości, że winnym jest 52–letni maszynista. On sam według doniesień już chwilę po wypadku miał świadomość odpowiedzialności za tragiczną katastrofę.

– „Spier…iłem to” i „Chcę umrzeć” – takie słowa maszynisty cytują od rana hiszpańskie media. Mają pochodzić z dokonanych już transkrypcji nagrań rozmów radiowych maszynistów z dyżurnym ruchu bezpośrednio po wypadku. Cytują je najważniejsze dzienniki „ABC”, „El Pais”, czy „El Mundo”. Natomiast nagranie, w którym maszynista mówi „Miałem jechać 80, jechałem 190 (km/h)” ma pochodzić z połączenia komórkowego z numerem alarmowym.

Maszynista pociągu Alvia 151 z Madrytu do Ferrol, który wykoleił się w środę (24 lipca) o godzinie 20:42 niecałe trzy kilometry od stacji Santiago de Compostela, ma 30–letnie doświadczenie. Hiszpańskie media publikują jego imię i nazwisko, oraz zdjęcia, również z zakrwawioną twarzą bezpośrednio po wypadku. Regionalny dziennik „La voz de Galicia” podaje, że maszynista spędził noc w szpitalu w towarzystwie matki. Ma zostać przewieziony do szpitala w rodzinnej La Coruni, gdzie rodzinie łatwiej będzie wspierać go w trudnych chwilach.

Gazeta opisuje, że późno w nocy udało się dodzwonić do maszynisty. Odmówił jednak udzielenia komentarza. Zapytany o swój stan odparł krótko „Wyobraź sobie jak się teraz czuję”. Podobnie jak w polskich mediach, u Hiszpanów nie brakuje informacji o żartach z przekraczania dozwolonej prędkości, które opublikował w marcu maszynista na swoim Facebooku.

Komentatorzy w hiszpańskich dziennikach szeroko omawiają również kwestię braku systemu ETCS na feralnym odcinku. Europejski system samoczynnie wdrożyłby hamowanie pociągu, tymczasem zastosowany tu hiszpański system ASFA jedynie informuje maszynistę o przekroczeniu prędkości. We wnioskach zgodnie namawiają do szerszego wdrożenia ETCS–u na hiszpańskiej sieci kolejowej.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Serbia: Zamieszki po katastrofie na dworcu w Nowym Sadzie

Infrastruktura

Serbia: Zamieszki po katastrofie na dworcu w Nowym Sadzie

Roman Czubiński 06 listopada 2024

Korea Północna: Tajemnicza katastrofa kolejowa

Tabor i technika

Korea Północna: Tajemnicza katastrofa kolejowa

Roman Czubiński 20 stycznia 2024

Katastrofa pod Monachium, jedna osoba nie żyje

Pasażer

Katastrofa pod Monachium, jedna osoba nie żyje

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 15 lutego 2022

Katastrofa w USA: Zawalił się most pod pociągiem

Infrastruktura

Miętek: Za błędy systemu znów płacą szeregowi pracownicy

Komentarze

Zobacz również:

Serbia: Zamieszki po katastrofie na dworcu w Nowym Sadzie

Infrastruktura

Serbia: Zamieszki po katastrofie na dworcu w Nowym Sadzie

Roman Czubiński 06 listopada 2024

Korea Północna: Tajemnicza katastrofa kolejowa

Tabor i technika

Korea Północna: Tajemnicza katastrofa kolejowa

Roman Czubiński 20 stycznia 2024

Katastrofa pod Monachium, jedna osoba nie żyje

Pasażer

Katastrofa pod Monachium, jedna osoba nie żyje

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 15 lutego 2022

Katastrofa w USA: Zawalił się most pod pociągiem

Infrastruktura

Miętek: Za błędy systemu znów płacą szeregowi pracownicy

Komentarze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5