NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Renfe chwali się sporym zyskiem i wzrostem liczby pasażerów

| Martyn Janduła 30.10.2016 137

Renfe chwali się sporym zyskiem i wzrostem liczby pasażerów
fot. Martyn Janduła
Narodowy hiszpański przewoźnik kolejowy Renfe informuje, że przewiózł już do tej pory 347 mln pasażerów. Jest to 5-milionowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Największy wzrost zanotowano na liniach podmiejskich. Nie bez wpływu jest też udział kolei dużych prędkości.
Jak podaje przewoźnik, trzeci kwartał osiągnął z zyskiem na poziomie ok. 16 mln euro. Jest to znaczące polepszenie sytuacji Renfe, gdyż w tym samym okresie rok temu przewoźnik zanotował 26 mln straty. Jak podaje firma, pozytywny rezultat udało się osiągnąć poprzez zwiększenie przychodów i zmniejszenie kosztów operacyjnych, mimo nawet wzrostu amortyzacji. EBITDA spółki za trzeci kwartał wyniosła 336,13 mln euro i wzrosła z 218,06 mln euro.

Większe przychody, mniejsze wydatki

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy Renfe osiągnął łącznie 2.379 mln euro przychodów. Liczba ta wydaje się jeszcze bardziej imponująca, gdy przyjrzymy się przychodom, które firma uzyskała w ubiegłym roku. Kształtowały się one na poziomie 108 mln euro. Jak podkreśla Renfe wzrost przychodów w transporcie pasażerskim jest kluczowym czynnikiem w poprawie wyników.

Spółka ograniczyła koszty operacyjne o 11 milionów euro, co stanowi spadek o 0,5%. Pod koniec września wyniosły one 2,043 mln euro. Redukcja wydatków nastąpiła głównie w dziedzinie energii trakcyjnej. Na stałym poziomie pozostają natomiast koszty związane z utrzymaniem personelu, sprzętu i usług na pokładzie lub koszty nadzoru budynków i pociągów.

Duży udział przewozów podmiejskich i średniego zasięgu

Sieć Renfe obejmuje łącznie ponad 18 771 km torów w Hiszpanii, czyli jest to zbliżona wartość do stanu polskiego. W naszym kraju czynnych sieci kolejowych jest ok. 19 tys. km.

Jak podaje hiszpański przewoźnik, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy przewiózł on łącznie 347,5 mln pasażerów. Liczba ta oznacza wzrost o 5 mln pasażerów w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Stanowi to wzrost o 1,5% w stosunku do pierwszych trzech kwartałów 2015 r.

Największy wzrost zanotowano w pociągach podmiejskich i średnich odległości. Od stycznia do września 2016 r. połączenia te wygenerowały aż 4-milionowy wzrost pasażerów.

Wzrost pasażerów także w KDP

Z kolei z komercyjnych usług pasażerskich kolei dużych prędkości Renfe, jak Ave, Alvia, Euromed, Altaria, skorzystało do końca września już 24 mln pasażerów, co jest 1-milionowym wzrostem. Usługi te są realizowane pociągami dalekobieżnymi, które konkurują z innymi rodzajami transportu pasażerskiego na rynku kontynentalnym.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Hiszpania (175)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Hiszpania (175)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5