NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Hiszpania: Maszynista rozmawiał przez telefon

| El Pais/RK 31.07.2013 292

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-07-31 09:19:03 Autor: rangerek
---.184.235.17

rangerek
wielka afera z tym telefonem - a u nas jest radio i też służ do komunikacji - jak telefony takie niebezpieczne to dlaczego w samochodach wolno przez zestaw rozmawiać?
jakby na sextelefon dzwonił to rozumiem że mogły by byc pretensje a nie w tej sprawie - to może w samolotach też kontakt z wieżą powinien być zakazany bo rozprasza
2013-07-31 09:36:46 Autor: tubylec
---.subscribers.sferia.net
Gdyby w pociągu był "pilot automatyczny"czyli system sterujący prędkością to maszynista mógłby zamiast obserwować szlak przeglądać mapy i rozmawiać przez telefon.
Ale nie był i dlatego jest afera.
2013-07-31 09:36:55 Autor: Play
---.icpnet.pl
On nie dzwonił tylko do niego dyspozytor dzwonił, zawracając mu głowę w krytycznym momencie. Zamiast szlak obserwować rozłożył podobno jakąś mapę. 4 km przy szybkości 190 przejeżdża się w niecałe 76 sekund.
2013-07-31 09:39:40 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@rangerek
Rozmowa przez telefon rozprasza, nawet jeśli nie jest zabroniona. Wie to każdy, kto choćby prowadząc samochód próbował rzeczywiście rozmawiać, a nie tylko słuchać jednym uchem. W raporcie po katastrofie w Smoleńsku też wypominano, że konwersację z wieżą musiał prowadzić pilot, bo nawigator za słabo znał język. Zresztą jak widać po skutkach, w tym przypadku rozmowa przez telefon też nie pomogła w koncentracji.

Najbardziej żenujące jest, że nie rozmawiał z żoną, czy kumplem, ale z ludźmi, którzy powinni wiedzieć, w którym miejscu szlaku jest ich rozmówca i czym się powinien w danej chwili zająć. Pomijam już konieczność (dopuszczalność?) udzielania wskazówek nawigacyjnych przez telefon i analizowania mapy przez maszynistę w czasie jazdy.
2013-07-31 10:00:35 Autor: Goofy
---.30.0.84
Nie musiałoby być żadnego pilota automatycznego... wystarczyłoby, żeby system nadzorujący ruch pociągów wdrażał hamowanie nagłe w przypadku przekroczenia prędkości, i już by to wystarczyło...
2013-07-31 10:07:13 Autor: rangerek
---.184.235.17

rangerek
owszem rozprasza tu nie mam wątpliwości - ale media "mainstreamowe" robia z tego aferę jakby to jego widzimisie było że zadzwonił sobie o d...ach pogadać
i zgadzam się, że tu (a zwlaszcza tu bo zjazd z HiSpeed) automatyka powinna pilnować - bo jak tu się ma znajomość szlaku jak każdy tunel wyróżnia się tym że .... jest tunelem :)
2013-07-31 10:26:18 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mógł gadać przez telefon, ale obserwować przedpole, a nie zajmować się pierdołami. Podczas jazdy z taką prędkością człowiek sam powinien sobie zdawać sprawę z tego do czego może dojść jeżeli nie będzie skupiony. I doszło niestety.
Jest czas na telefon i jest czas na jazde.
Po raz kolejny mamy sytuację z telefonem. Do tego dyspozytura sie wcina człowiekowi w robote.
Niektórzy sobie nie zdają sprawy jaki to odpowiedzialny zawód i po prostu nie nadają się na to stanowisko. Tu trzeba jechać z ludźmi mając na uwadze fakt całkowitej odpowiedzialności za ich zdrowie i życie. Jeżeli ktoś podczas jazdy bawi sie telefonem albo laptopem to nie powinien prowadzić pociągów tylko pracować w serwisie RTV.
2013-07-31 11:18:11 Autor: Mrmini
---.tktelekom.pl
Co za durny tytuł. Przypadek, czy ma coś sugerować ?
2013-07-31 12:23:04 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
@Goofy
Niemiecka tv informuje, że w odróżnieniu od ich rozwiązań, hiszpańskie pociągi nie posiadają zabezpieczeń gwarantujących zatrzymanie pociągu przy braku odpowiednio wczesnej reakcji maszynisty.
2013-07-31 13:40:49 Autor: Goofy
---.30.0.84
@elawa - dlatego właśnie napisałem, że zamiast ETCSu wystarczyłby taki SHP z kontrolą prędkości i możliwością awaryjnego zatrzymania składu...

A tak ogólnie, to wychodzi tu jakaś straszna amatroszczyzna: niby linia KDP, ale na 4 km przed ostrym zakrętem pociąg jest "wypuszczany" spod kontroli prędkości i właściwie jedzie jak chce... zarządca infry, zamiast zainstalować do tego feralnego łuku ETCS, zostawia jakiś archaiczny systemik, który można olać... mało tego, komunikuje się z mechanikiem przez telefon (czyżby chodziło o radiotelefon?), co już samo w sobie jest żenadne, bo takie dane powinny zostać wyświetlone na monitorze w kabinie, a nie podawane przez telefon i to w tak krytycznym momencie...
No i w końcu sam mechu... pięćdziesięcioletni fachowiec, z 30 letnim doświadczeniem, znajomością trasy grzeje 190 i "zapomina" o zakręcie... co prawda zaczyna hamować ale za późno, przez co efektownie wylatuje z łuku...
2013-07-31 18:07:16 Autor: ixi
---.dynamic.chello.pl
,,Mądry Polak po szkodzie'' dobrze że w Polsce długo nie będzie się tak szybko jeździć a przecież tu tylu rozsądnych,przewidujących ludzi się marnuje.
2013-07-31 18:46:58 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
To jakaś Karykatura Dużych Prędkości.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5