Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Historia SKM

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
SKM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Historia SKM
Siedem linii, gwieździście zbiegających się …

Na decyzję władz miasta o powołaniu spółki kolejowej świadczącej usługi przewozowe wpłynęło kilka czynników – mówi Jerzy Obrębski, członek zarządu, dyrektor przewozów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie; był jedną z osób tworzących spółkę.

Warszawski węzeł kolejowy to siedem linii, gwieździście zbiegających się w centrum, ze sporą liczbą przystanków na terenie aglomeracji warszawskiej. To ważny argument dla przemieszczających się mieszkańców. Miasto myślało, więc o budowie połączenia kolejowego na Okęcie i o własnym przewoźniku, bo istniejący wówczas system przewozów regionalnych w rejonie Warszawy całkowicie pomijał przewozy miejskie. 

Zakładając spółkę, władze stolicy wyposażyły ją w kapitał założycielski w wysokości 72,5 mln zł.  Pierwszymi jej udziałowcami były: Metro Warszawskie i Tramwaje Warszawskie oraz miasto stołeczne. W 2007 roku udziały przewoźników zostały wykupione i jedynym udziałowcem Szybkiej Kolei Miejskiej do dziś jest Warszawa. Organizatorem przewozów w jej imieniu jest Zarząd Transportu Miejskiego. SKM jest, bowiem koleją działającą w systemie komunikacji miejskiej. Obowiązują, więc w niej te same bilety, co w stołecznych autobusach, tramwajach i metrze.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKM Warszawa: Integracja z transportem miejskim to podstawa

Zintegrowany transport

SKM Warszawa: Integracja z transportem miejskim to podstawa

Roman Czubiński 06 października 2025

Chmurski: SKM Warszawa potrzebuje więcej przepustowości i przystanków

Infrastruktura

20 lat warszawskiej SKM. „Udany eksperyment”

Pasażer

20 lat warszawskiej SKM. „Udany eksperyment”

Roman Czubiński 04 października 2025

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Zintegrowany transport

SKM Warszawa: Od jednej krótkiej linii do prężnej sieci

Pasażer

SKM Warszawa sprzedaje 14WE. Znamy cenę minimalną

Tabor i technika

Zobacz również:

SKM Warszawa: Integracja z transportem miejskim to podstawa

Zintegrowany transport

SKM Warszawa: Integracja z transportem miejskim to podstawa

Roman Czubiński 06 października 2025

Chmurski: SKM Warszawa potrzebuje więcej przepustowości i przystanków

Infrastruktura

20 lat warszawskiej SKM. „Udany eksperyment”

Pasażer

20 lat warszawskiej SKM. „Udany eksperyment”

Roman Czubiński 04 października 2025

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Zintegrowany transport

SKM Warszawa: Od jednej krótkiej linii do prężnej sieci

Pasażer

SKM Warszawa sprzedaje 14WE. Znamy cenę minimalną

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij