W październiku rozpoczną się „właściwe” prace związane z budową nowego przystanku trójmiejskiej SKM – Gdańsk Śródmieście.
Inwestycja, rozpoczęta w sierpniu br., zakłada wydłużenie linii nr 250 SKM (Gdańsk Gł. – Rumia) o ok. 1 km i budowę nowego przystanku Śródmieście, na wysokości Głównego Miasta, w sąsiedztwie Urzędu Miejskiego w Gdańsku i niedaleko Urzędu Wojewódzkiego. Oprócz samej budowy nowego przystanku i prowadzących do niego torów, inwestycja zakłada też szereg działań na terenie stacji Gdańsk Gł., gdzie konieczna jest przebudowa m.in. peronów i układu torowego użytkowanego przez SKM.
Obecnie, od kilku tygodni trwają prace związane z przebudową peronu 3 na stacji Gdańsk Gł., który ze względu na przedłużenie linii nr 250 stanie się peronem wyspowym. Prace na peronie 3 zakończą się w grudniu; także w terminie do końca tego roku ma zostać przeprowadzony remont peronu 4. We wrześniu br. rozpoczęły się prace związane z wyburzeniem fragmentu poniemieckiego schronu przeciwlotniczego (dla ok. 400 osób), mieszczącego się pod torami stacji Gdańsk Gł. Prace związane z tą częścią inwestycji także mają zakończyć się jeszcze w tym roku, podobnie jak remont tunelu dla pieszych pod peronami w Gdańsku Gł. (w części przebiegającej pod peronami SKM).
Sama budowa peronu SKM Śródmieście rozpocznie się w październiku br. i potrwać ma do kwietnia 2014 r. W grudniu br. planowane jest rozpoczęcie kładzenia szyn na odcinku od Gdańska Gł. do Gdańska Śródmieścia wraz z budową toru odstawczego za nowym przystankiem oraz przebudową części układu torowego SKM w obrębie stacji Gdańsk Gł. Zakończenie tej części inwestycji jest planowane na październik 2014 r.
Jeszcze w tym miesiącu planowane jest zakończenie budowy przejścia przy przystanku Śródmieście, natomiast do stycznia 2014 r. potrwać ma budowa pomieszczenia obsługi na przystanku Śródmieście (przygotowania do budowy tego obiektu rozpoczęły się w sierpniu).
Budowa nowego przystanku ma być tożsama ze stworzeniem zintegrowanego węzła, umożliwiającego przesiadanie się z pociągu SKM do tramwaju, m.in. w kierunku Łostowic (przystanki tramwajowe zlokalizowane są na wiadukcie, pod którym powstanie nowy przystanek SKM). Całość inwestycji ma się zakończyć w ciągu 16 miesięcy licząc od 9 sierpnia br., czyli do grudnia 2014 r.