NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Grupa Track Tec wyróżniona w konkursie im. inż. Ernesta Malinowskiego

| inf. pras. 25.09.2019 1,3k

Grupa Track Tec wyróżniona w konkursie im. inż. Ernesta Malinowskiego
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Innowacyjny produkt Trac Tec – krzyżownica z ruchomym dziobem – zdobył wyróżnienie im. inż. Ernesta Malinowskiego, w czasie odbywających się w Gdańsku Targów Trako, tym samym kolejny raz doceniono najwyższe kompetencje ekspertów Track Tec.
Konkurs im. inż. Ernesta Malinowskiego to inicjatywa branżowa ceniona zarówno przez polskich i zagranicznych innowatorów w kolejnictwie. Wyróżnienie przyznane Grupie Track Tec podczas tegorocznych Targów TRAKO to potwierdzenie, że niezmiennie od lat Grupa jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm oferujących systemowe rozwiązania dla infrastruktury kolejowej.

– Nasza krzyżownica z ruchomym dziobem z odlewaną podstawą, zaawansowanym napędem hydraulicznym, rolkami poddziobowymi do lżejszego przestawiania oraz systemem diagnostyki zintegrowanym w inteligentnym rozjeździe rozwiązuje problemy, które dotyczyły klasycznych konstrukcji krzyżownic. Jest to rozwiązanie, które zdecydowanie wyprzedza te, które do tej pory były stosowane na rynku – powiedział dr Andrzej Cholewa, członek zarządu Track Tec.

Dzięki użyciu podstawy odlewanej w krzyżownicy Track Tec wyeliminowano wiele złącz skręcanych, poprawiając tym samym sztywność całej konstrukcji, jak i minimalizując zakres koniecznych prac konserwacyjnych i eksploatacyjnych. Dzięki użytym technologiom i zastosowaniu nowoczesnego napędu ze sprzężeniem hydraulicznym uzyskano zupełnie nową jakość produktu. Klasyczne konstrukcje krzyżownic z ruchomym dziobem wykonane z szyn oraz blach posiadają wiele elementów skręcanych i spawanych. Cała podstawa, na której pracują ruchome dzioby, wymaga ciągłej konserwacji oraz ma ograniczoną sztywność. Dodatkową wadą klasycznych rozwiązań jest brak możliwości stosowania w obrębie punktu matematycznego krzyżownicy podkładek podszynowych z tworzywa sztucznego pod szynami skrzydłowymi oraz zamocowań sprężystych – powoduje to zdecydowanie różne oddziaływanie sprężyste na styku koło-szyna w stosunku do toru prostego. Innowacyjna krzyżownica Track Tec eliminuje całkowicie te problemy.

Konkurs im. inż. Ernesta Malinowskiego dotyczy wyrobów i innowacji technicznych stosowanych w kolejnictwie i prezentowanych na Targach TRAKO. Ocenie podlegają wyroby i technologie z zakresu tematycznego targów, zgłoszone zarówno przez polskie, jak i zagraniczne firmy biorące udział w Targach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45785)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45785)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5