Gotowa jest już strona programu „Twoja Kolej” realizowanego przez spółki z grupy PKP. Dziś szczegóły programu, którego założenia ujawnił już „Gazecie Wyborczej” minister transportu Sławomir Nowak mają przedstawić Jakub Karnowski, prezes PKP SA, Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych oraz Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Strona znajduje się pod adresem twojakolej.pkp.pl. Jak możemy na niej przeczytać, program „Twoja Kolej” jest wprowadzany, by „podroż koleją ponownie stała się przyjemnością”. Ma być szybko, bezpiecznie i wygodnie. Co więcej wszystkie działania mają być konsultowane z pasażerami. „Część inicjatyw możemy uruchomić natychmiast. Inne wymagają dłuższego czasu, ponieważ ich realizacja przebiegać będzie w kilku etapach. Co najważniejsze, wszystkie projekty będą konsultowane z Wami – Pasażerami, ponieważ to dla Was zmieniamy Grupę PKP.” – zapewniają władze grupy PKP.
Ze strony dowiadujemy się również, że wszystkie inicjatywy w tym projekcie zostały podzielone na pięć kluczowych obszarów:
1. Zapewnienie czystości w pociągach i na dworcach – wypracowujemy procedury niezbędne do zapewnienia czystości podczas podróży, nie tylko na dworcowych peronach, ale też w pociągu – przedziałach, korytarzach czy toaletach.
2. Wzrost osobistego bezpieczeństwa – wszyscy wiemy, że czekanie na nieoświetlonym dworcu czy podroż z grupą agresywnych współpasażerów nie należą do przyjemności. Dlatego pracujemy nad tym, by Pasażerowie mieli pewność, że czuwamy nad ich bezpieczeństwem przez całą podróż.
3. Podniesienie komfortu podroży – komfort dla każdego z nas może mieć różne wymiary. Wszyscy jesteśmy jednak zgodni, że komfort w pociągu to pewność, że wykupione miejsce będzie na nas czekać, przywita nas przyjazna obsługa, a podróż spędzimy w wygodnych i przestronnych przedziałach. Nad tym wszystkim pracujemy!
4. Rozwijanie pakietu usług – są nowoczesne wagony restauracyjne, mobilne poczęstunki w pociągu, menu dopasowane do gustu i kieszeni podróżnych. Ale co z usługami na dworcu? Czy przy każdym jest wystarczająca liczba miejsc parkingowych? Czy i jak działają przechowalnie bagażu? Czy wszędzie można skorzystać z internetu? Jak ułatwić podróżowanie rodzinom z dziećmi? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym projekcie, zastanawiając się, jakie działania powinniśmy wprowadzić w najbliższym czasie, by podróżowanie stało się bardziej przyjazne.
5. Zapewnienie prostego dostępu do informacji – dzięki urządzeniom mobilnym możemy planować podróż wszędzie i o każdej porze – wyszukujemy połączenia, kupujemy bilety przez internet. Wiele zmieniło się już w tym obszarze. Nadal jednak nie wszystkie informacje dostępne on-line są na bieżąco aktualizowane i spójne. Gdy wchodzimy na dworzec, chcemy szybko i bez błądzenia znaleźć właściwy peron. A w pociągu o trasie, postojach czy ewentualnych opóźnieniach powinna na bieżąco informować drużyna konduktorska. Właśnie o to chodzi w naszym projekcie – o usprawnienie przepływu informacji i łatwiejszy dostęp do niej na każdym etapie podróży.
Nie mniej ważna jest deklaracja, która znajduje się na stronie w odniesieniu do projektu „Na przyszłość!”. Zgodnie z nią do końca roku 2015 spółki z grupy PKP mają zmodernizować 64 dworce kolejowe, 4200 km linii kolejowych i wprowadzić nowy tabor pędzący nawet 200 km/h. Na dziś szefowie spółek PKP SA, PKP PLK oraz PKP Intercity zwołali wspólną konferencję, na której oficjalnie ogłoszą start programu „Twoja Kolej”.