NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Grodzisk Mazowiecki ws. remontu: Wykorzystać tory dalekobieżne

| Martyn Janduła 30.03.2016 219

Grodzisk Mazowiecki ws. remontu: Wykorzystać tory dalekobieżne
Modernizacji linii nr 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego budzi sporo emocji. Każda z gmin, przez które przebiegają tory, ma swoją wizję co do remontu i organizacji komunikacji społecznej. PKP PLK będą miały nie lada zadanie, by zapewnić sprawny dojazd do Warszawy. Grodzisk Mazowiecki proponuje zastępczą komunikację szynową po torach dalekobieżnych.
Jeden z najbardziej obciążonych ruchem odcinków kolejowych w Polsce w niedalekiej przyszłości przejdzie gruntowną modernizację. Będzie się to wiązało z dużymi utrudnieniami dla wielu pasażerów, którzy dzisiaj codziennie muszą dostać się do Warszawy. – Rola kolei jest kluczowa – nie ma kolei, nie ma miasta. Taka jest prawda – komentuje Grzegorz Benedykciński, burmistrz Grodziska Mazowieckiego. – To kolej spowodowała, że Grodzisk ma bardzo dobrą dynamikę rozwoju i dobrą możliwość szybkiego dojechania do Warszawy – dodaje.

PKP PLK analizują dwa warianty organizacji przewozów. Pierwszy przewiduje wyłączenie ruchu na linii 447 na odcinku pomiędzy Pruszkowem a Grodziskiem Mazowieckim. Pasażerowie mieliby tu korzystać z komunikacji zastępczej. Dalej na odcinku od Pruszkowa do Warszawy Włoch ruch byłby prowadzony jednotorowo. Alternatywą jest całościowe zamknięcie ruchu na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. Skróci to utrudnienia do 22 miesięcy. – Uważamy, że w tej sytuacji remont powinien się odbyć w jak najkrótszym czasie, a w związku z tym, wyrażamy opinię, że należy zamknąć oba tory – twierdzi Benedykciński.

Burmistrz zaznacza, ze remont jest traktowany jako zło konieczne. Jednocześnie ma propozycję, jak można sprawnie zorganizować przejazdy dla tysięcy podróżnych z Grodziska i okolicznych gmin: Milanówka i Brwinowa. – Zwróciliśmy się do wszystkich kolei z prośbą, aby wykorzystać szybki tor, który dzisiaj – po modernizacji i budowie drugiego peronu – pozwala na zatrzymywanie się pociągów pospiesznych w naszym mieście – mówi Benedykciński. – Wykorzystanie szybkiego toru można byłoby wykorzystać do zrobienia wahadła, co po prostu, zmniejszyłoby uciążliwości związane z remontem torów na linii 447 – dodaje.

Dedykowane pociągi do Grodziska w ruchu wahadłowym, oczywiście, nie są w stanie zapewnić kompleksowej komunikacji zastępczej. – Dlatego potrzebna będzie też komunikacja autobusowa – zaznacza burmistrz. – Cieszyłbym się jednak, gdyby udało się jednak podstawić tyle pociągów, aby ludzie się w nich zmieścili, żeby dowozić ich tylko szynowym środkiem transportu. Wierzę, że to będzie możliwe – kwituje.
 
Czytaj także: Pruszków za całościowym zamknięciem linii kolejowej
 
 Zamkną linię Warszawa – Grodzisk?
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5