Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Griffin za Pendolino, Flirty za Darty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Griffin za Pendolino, Flirty za Darty
Fot. Bartosz Szarszewski
PKP Intercity przesunęło jeden z pociągów Pendolino z obsługi połączeń do Wrocławia na magistralę E65. Zamiast niego od początku tygodnia kursuje skład wagonowy prowadzony przez lokomotywę Griffin. Doszło też do ciekawej sytuacji – pociągi Dart zastąpiły przypisane do innych tras Flirty.

Od początku tygodnia Czytelnicy przesyłają do nas zdjęcia składów wagonowych prowadzonych przez wynajętą z Newagu lokomotywę Griffin. Jak piszą, skład zastępuje pociąg Pendolino, choć nie ma o tym informacji w – bardzo dobrze prowadzonej – zakładce o składach zastępczych na stronach przewoźnika.

Jak tłumaczy rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska, nie jest to efekt problemów technicznych, a stała zmiana w obiegach, wprowadzona od 23 kwietnia. Od tego dnia dotychczasowe ekspresy z Warszawy do Gdyni i Krakowa (EIC 1501, 5302, 3120) są obsługiwane przez ED250 Pendolino, w związku z czym zmieniły kategorię na EIP (przynajmniej w teorii, bo np. wczoraj obsługiwały je zastępczo składy wagonowe). Skład do ich obsługi przesunięto właśnie z relacji Warszawa – Wrocław – Warszawa, dlatego zamiast pociągu EIP pojawił się tam pociąg EIC Fredro.

To kolejna zmiana w ofercie przewoźnika w ostatnich dniach. Jak już informowaliśmy, zmniejszyła się liczba tanich połączeń z Warszawy do Krakowa i Lublina, od dziś nastąpiły natomiast zmiany w cenach biletów, m.in. w relacji Warszawa – Łódź.

Przy okazji warto zauważyć, że od ubiegłego tygodnia co najmniej jeden skład wagonowy jeździ za pociągi Dart, a od soboty składy zastępcze pojawiają się również za Flirty. Dziś doszło do szczególnie interesującej sytuacji, ponieważ pociągi Wokulski Warszawa – Łódź i Słonimski pomiędzy Łódź – Warszawa obsługują... Flirty zamiast Dartów. Skąd braki? – Pojazdy serii ED160 i ED161 były wyłączane w ostatnim czasie ze względu na konieczność zrealizowana planowanych przeglądów P1, a także pojedynczych przypadków defektów, czy wyłączenia składów na naprawy powypadkowe – tłumaczy Agnieszka Serbeńska. Jak zapewnia, obecnie sytuacja zaczęła się poprawiać i pojazdy wracają do bieżącej obsługi połączeń zgodnie z zaplanowanym rozkładem jazdy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5