PKP Intercity przesunęło jeden z pociągów Pendolino z obsługi połączeń do Wrocławia na magistralę E65. Zamiast niego od początku tygodnia kursuje skład wagonowy prowadzony przez lokomotywę Griffin. Doszło też do ciekawej sytuacji – pociągi Dart zastąpiły przypisane do innych tras Flirty.
Od początku tygodnia Czytelnicy przesyłają do nas zdjęcia składów wagonowych prowadzonych przez wynajętą z Newagu lokomotywę Griffin. Jak piszą, skład zastępuje pociąg Pendolino, choć nie ma o tym informacji w – bardzo dobrze prowadzonej – zakładce o składach zastępczych na stronach przewoźnika.
Jak tłumaczy rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska, nie jest to efekt problemów technicznych, a stała zmiana w obiegach, wprowadzona od 23 kwietnia. Od tego dnia dotychczasowe ekspresy z Warszawy do Gdyni i Krakowa (EIC 1501, 5302, 3120) są obsługiwane przez ED250 Pendolino, w związku z czym zmieniły kategorię na EIP (przynajmniej w teorii, bo np. wczoraj obsługiwały je zastępczo składy wagonowe). Skład do ich obsługi przesunięto właśnie z relacji Warszawa – Wrocław – Warszawa, dlatego zamiast pociągu EIP pojawił się tam pociąg EIC Fredro.
To kolejna zmiana w ofercie przewoźnika w ostatnich dniach. Jak już informowaliśmy,
zmniejszyła się liczba tanich połączeń z Warszawy do Krakowa i Lublina, od dziś nastąpiły natomiast
zmiany w cenach biletów, m.in. w relacji Warszawa – Łódź.
Przy okazji warto zauważyć, że od ubiegłego tygodnia co najmniej jeden skład wagonowy jeździ za pociągi Dart, a od soboty składy zastępcze pojawiają się również za Flirty. Dziś doszło do szczególnie interesującej sytuacji, ponieważ pociągi Wokulski Warszawa – Łódź i Słonimski pomiędzy Łódź – Warszawa obsługują... Flirty zamiast Dartów. Skąd braki? – Pojazdy serii ED160 i ED161 były wyłączane w ostatnim czasie ze względu na konieczność zrealizowana planowanych przeglądów P1, a także pojedynczych przypadków defektów, czy wyłączenia składów na naprawy powypadkowe – tłumaczy Agnieszka Serbeńska. Jak zapewnia, obecnie sytuacja zaczęła się poprawiać i pojazdy wracają do bieżącej obsługi połączeń zgodnie z zaplanowanym rozkładem jazdy.