2013-07-19 16:00:31 Autor: Manewrowy
---.dynamic.chello.pl
W barwach Cargo wyglądałaby zabójczo :)
2013-07-19 16:07:21 Autor: dave gahan
---.zory.vectranet.pl
Po co te testy w PKP Cargo skoro wiadomo , że żadnych zakupów taboru w/w podmiot transportu kolejowego nie planuje ? Wracając do meritum to takie testy winne być wykonywane w okolicach miesięcy jesiennych październik - listopad kiedy panują odpowiednie warunki atmosferyczne ( mżawki , przymrozki , szadź , liście , mgły i inne takie tam umilacze jazdy) bo w lipcu to mogą sobie testować - wydajność klimatyzacji . Dajcie mi ją do planu na rok to tak będzie przetestowana , że w wakacje 2014 będziecie mogli przystąpić do seryjnej produkcji tego cacka :-)
2013-07-19 16:09:42 Autor: Patryk
---.adsl.inetia.pl
Testy w upalne dni również są wskazane. Wówczas idzie wywnioskować czy układ chłodzenia urządzeń lokomotywy są wydajne podczas całodniowej szychty.
2013-07-19 16:13:34 Autor: Patryk
---.adsl.inetia.pl
Jak by ktoś chciał to poniżej udostępniam fotografię w wersji "tapeta" na pulpit. :)
http://wstaw.org/m/2013/07/19/_DSC3882_panorama.jpg
2013-07-19 16:25:31 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Ale po co ma tak wysuniete patyki. Nie mogli zamontowac taki sam patyk co na husarzach jeden na wszystkie napiecia.
2013-07-19 16:34:01 Autor: maszynista2
---.internetia.net.pl
mogli njpierw barany puscic na te łąkę
2013-07-19 16:35:00 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@dave gahan
Testy są potrzebne nie dla Cargo, a dla Newagu żeby dostać homologację.
2013-07-19 16:36:01 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@glober
Husarz też ma podwójne patyki, tylko te skrajne mniej wystają.
2013-07-19 17:26:45 Autor: ZIUTA
---.ip.netia.com.pl
NEWAG po raz kolejny pokazał klasę w porównaniu do PESoszrotów ;D
Brawo NEWAG. PEjSAta na Madagaskar
2013-07-19 17:45:33 Autor: p
---.dynamic.chello.pl
Troszkę taki nijaki, ale to grafik najwidoczniej dał ciała, by coś więcej powiedzieć musiałbym widzieć projekt, rentgena w oczach nie mam wnętrza nie zobaczę. PS nie chodzi o kabinę
2013-07-19 17:50:01 Autor: NiemiecWPolsce
---.adsl.inetia.pl
Hahaha też się z tego serdecznie śmiałem :D
Patyki mu nie pasują. Już naprawdę "hejterzy" polskich produktów nie macie co krytykować?? Ale pewnie największy fan g...na pt. EN57 i pochodne muzealne maszyny. Zamiast się cieszyć, że Polacy wybudowali aż dwie lokomotywy, które są o niebo ładniejsze od Vectrona czy "plastikowy bombowiec" (Traxx) to marudzą. Upał...
2013-07-19 17:51:46 Autor: NiemiecWPolsce
---.adsl.inetia.pl
To się dopiero okaże! Ja kibicuje obu firmom, bo każda nowa maszyna z Polski cieszy.
2013-07-19 17:52:25 Autor: NiemiecWPolsce
---.adsl.inetia.pl
@ZIUTA:
To się dopiero okaże! Ja kibicuje obu firmom, bo każda nowa maszyna z Polski cieszy.
2013-07-19 18:15:22 Autor: Hans
---.dynamic.chello.pl
Co taki pognieciony ten Griffin na boku? Miał juz jakis wypadek?
2013-07-19 18:18:50 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Ale ja sie ciesze tez z Griffina ale jak chca sprzedac za granice to nawet montaz patykow jest wazny. Dlaczego nie moga tak zamontowac jak na Husarzu?
http://www.youtube.com/watch?v=C_2xNO77INo
2013-07-19 18:20:07 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Dragon jest dopracowany a pomimo to to inni kupuja tylko swoje.
2013-07-19 18:23:30 Autor: Patryk
---.adsl.inetia.pl
@Hans.
Nie zauważyłeś że to są światło cienie i odbicia? Widać że nie uważałeś na fizyce...
2013-07-19 18:23:34 Autor: stk
---.internetdsl.tpnet.pl
Newag pokazał klasę. Obydwa loki debiutowały w tym samym czasie a GAMA jeździ już chyba z pół roku z pociągami, a GRIFFIN dopiero zaczyna. Pytanie moje brzmi na czym miałoby polegać to pokazanie klasy przez Newag.
2013-07-19 18:30:58 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Pesa odpusci Newagowi rynek Polski jak tylko rozkreci sie w Rosji. Nie zdarza produkowac na Polske.
2013-07-19 18:46:40 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Newag ma trudnosci za granica nawet z Konciarem nic nie wyszlo. Teraz dr Fugiel opuscil tez fabruke zostaje Maciej Duczynski
czas: 16.25
http://www.youtube.com/watch?v=76uyK3Xsu34
2013-07-19 18:59:38 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@glober
W Rosji jest takie prawo, że żeby cokolwiek tam ugrać musisz to zrobić z rosyjskim partnerem, podzielić się z nim technologią itp. Na Rosję Pesa będzie produkować w Rosji, a nie w Bydgoszczy.
2013-07-19 19:42:47 Autor: Sentinel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Piękna lokomotywa. Mam nadzieję, że w najbliższej 5 - latce będzie to razem z lokiem PESY najczęściej widywana lokomotywa na polskich szlakach. Jedyne co mnie wkurza to to, że przy dzisiejszej technice naprawdę PLK nie może skutecznie powalczyć o utrzymanie w należytej kondycji torowisk i śródtorzy? Za komuny się odchwaszczało skutecznie torowiska. I mimo, że piękna lokomotywa to biorąc pod uwagę, że zielona jakoś ginie ten jej urok w tym "koprze" :)
2013-07-19 20:08:58 Autor: Xoov
---.nat.student.pw.edu.pl
Xoov W odpowiedzi na post Patryk:
"@Hans.
Nie zauważyłeś że to są światło cienie i odbicia? Widać że nie uważałeś na fizyce..."
Zwierciadło proste (płaska blacha) daje obraz płaski. Jeśli są fałdy, to i obraz jest pofałdowany. Widać że nie uważałeś na fizyce...
2013-07-19 20:12:34 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
@sphinx1 Pesa ma juz partnera w Rosji. Ural chce budowac nie tylko tramwaje lecz wszystko co Pesa ma. Ale rynek Rosyjski jest poterzny i zaklady w Bydgoszczy tez beda musialy isc pelna para zeby dostarczac komponenty.
2013-07-19 21:16:05 Autor: erwe
---.devs.futuro.pl
przepiekna maszyna, pesoszrot ze swoim designem może się schować
2013-07-19 21:16:10 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Jakie komponenty? Podzespoły będą dostarczać zewnętrzni dostawcy, pudła będą spawane na miejscu. W Bydgoszczy nie będzie za wiele roboty.
2013-07-19 21:18:14 Autor: tt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
byle tak nie w topila jak K......
2013-07-19 21:31:50 Autor: tt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
w Kazachstanie
2013-07-19 21:48:56 Autor: lk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post stk:
"Newag pokazał klasę. Obydwa loki debiutowały w tym samym czasie a GAMA jeździ już chyba z pół roku z pociągami, a GRIFFIN dopiero zaczyna. Pytanie moje brzmi na czym miałoby polegać to pokazanie klasy przez Newag."
Przy czym Gama niestety miała jazdy przerywane. Nie wiodło się w Intercity głównie. A teraz system dojazdowy "maraton" czy jak jemu tam - nie działa już od jakiegoś czasu.
W lokomotywie im mniej bajerów tym lepiej. Ceniona jest wygoda, dość prosta obsługa i dobre właściwości trakcyjne Siemensów i Dragona, trochę może lżejszy Traxx niewiele tu traci. Gama nie zrobiła jakiegoś szału. Dlatego ciekawi wszyscy, jakie postępy zrobiły Gliwice w przypadku Gryfina w odniesieniu do poprzednika. Czy udało się wyciszyć bardziej kabinę na przykład, o ile ją powiększono, czy trochę wszystko usprawniono, jak zachowuje się na mokrych szynach
Cargo mogłoby jakąś relację zrobić.
2013-07-19 21:54:39 Autor: XXL
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@glober
Po co diaska zajmować się sprawami personalnymi??
Co ma Maciek Duczyński do odejścia z Gliwic prezesa T. Fugiela?
Można by wymieniać wiele nazwisk tych którzy z firmy odeszli i tych co przyszli i nie będzie to dla sprawy Dragona i Griffina dużego znaczenia.
NB dr Fugiel przyszedł do ZNLE jak pudło Dragona nr 001 stało na hali gotowe do montażu.
2013-07-19 22:25:29 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
A ja jestem ciekawy kiedy polskie loki pokarza sie na trasach w Niemczech. Fajnie by bylo zeby newag pokazal klase na Niemeckich torach v>200 i wjechal na Berlin Hauptbahnhof na pokaz co Polacy maja.
2013-07-19 22:30:44 Autor: dscdsc
---.devs.futuro.pl
pokażą się jak nauczysz się ortografii
2013-07-19 22:40:40 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Trza pokazac tak jak Impuls juz umie
http://www.youtube.com/watch?v=nGcasBfxIhA
2013-07-19 22:46:13 Autor: gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
Panowie Wybitni Specjaliści od taboru kolejowego,jest takie przysłowie: ksiądz pieprzy Zośkę organista Maryśkę. Najpierw wyniki badań taboru i analiza założeń technicznych a potem wygląd. Zobaczcie ile szkaradstwa jeździ na zachodzie.
2013-07-19 23:08:08 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Juz odrazu przegrywa z Gama on ma tylko 140
E4DCU 3 kV DC 5,6 MW 140 km/h 79 t
E4DCP 3 kV DC 5,6 MW 200 km/h 79 t
E4ACU 15 + 25 kV AC 5,6 MW 140 km/h 84 t
E4ACP 15 + 25 k AC 5,6 MW 200 km/h 84 t
E4MSP 3 kV DC, 15+25 kV AC 5,6 MW 200 km/h 88 t
E4MSU 3 kV DC, 15+25 kV AC 5,6 MW 140 km/h 88 t
D4MSU Diesel 2,3 MW 140 km/h 79 t
2013-07-20 11:01:56 Autor: szpachla
---.ip.netia.com.pl
W tej chwili nie można powiedzieć jeszcz jak jeździ ten Griffin, bo jeszcze nie nic pokazał, nie ma żadnej informacji ani relacji z testów czy eksploatacji.
Co do tego pofałdowania na bokach to każdy produkt Newagu tak ma, wystarczy sobie spojrzeć z boku, przy ładnym słońcu szczególnie to się rzuca w oczy. Nie umieją dobrze szpachlować.
2013-07-20 12:32:21 Autor: Franio
---.finemedia.pl
Blacha pofałdowana z boku, bo się Newagowi nie chce ścian prostować. Oszczędność kosztów...
2013-07-20 13:31:32 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post lk:
"Przy czym Gama niestety miała jazdy przerywane. Nie wiodło się w Intercity głównie. A teraz system dojazdowy "maraton" czy jak jemu tam - nie działa już od jakiegoś czasu.
W lokomotywie im mniej bajerów tym lepiej. Ceniona jest wygoda, dość prosta obsługa i dobre właściwości trakcyjne Siemensów i Dragona, trochę może lżejszy Traxx niewiele tu traci. Gama nie zrobiła jakiegoś szału. Dlatego ciekawi wszyscy, jakie postępy zrobiły Gliwice w przypadku Gryfina w odniesieniu do poprzednika. Czy udało się wyciszyć bardziej kabinę na przykład, o ile ją powiększono, czy trochę wszystko usprawniono, jak zachowuje się na mokrych szynach
Cargo mogłoby jakąś relację zrobić."
Jeżeli chodzi o wielkość kabiny, to w Gryffinie zmieści się w niej ze 2 razy więcej ludzi niż w Dragonie, a za fotelami spokojnie można łóżko rozłożyć ;) To akurat skok w stosunku do Dragona. Co do własności na szlaku - to dopiero się okaże.
Natomiast ciekawie wygląda z jednej strony naklejka "Newag" a z drugiej jakby przypomnienie... "ZNLE" :)
2013-07-20 13:40:20 Autor: dk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
miejsca w kabinie jest najwięcej z wszystkich produkowanych lokomotyw
hałas w kabinie wielokrotnie niższy niż w prototypowym Dragonie
2013-07-20 16:43:11 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Co za glupota zeby sklad pasazerski 900ton ciagnac na tym samym przelorzeniu i predkosca co towarowy 3200 ton
E4DCU 3 kV DC 5,6 MW 140 km/h 79 t
E4DCP 3 kV DC 5,6 MW 200 km/h 79 t
E4ACU 15 + 25 kV AC 5,6 MW 140 km/h 84 t
E4ACP 15 + 25 k AC 5,6 MW 200 km/h 84 t
E4MSP 3 kV DC, 15+25 kV AC 5,6 MW 200 km/h 88 t
E4MSU 3 kV DC, 15+25 kV AC 5,6 MW 140 km/h 88 t
D4MSU Diesel 2,3 MW 140 km/h 79 t
2013-07-20 17:56:38 Autor: dk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
glober, właśnie nazwałeś głupkami konstruktów Bombardiera i Siemensa bo i przełożenia, i prędkości obrotowe silników i ich momenty są praktycznie takie same jak w Griffinie
może przejdźmy w takim razie do konkretów i powiedz jakie wg Ciebie powinno być "niegłupie" przełożenie dla lokomotyw uniwersalnych (czyli o prędkości 140-160 km/h) ?
dla ułatwienia powiem, że to które jest stosowane w ww lokomotywach i tak daje moment na kołach przekraczający granicę przyczepności przy przeciętnych warunkach atmosferycznych z jednej strony, z drugie pozwala na osiągnięcie prędkości 140-160 km/h czyli maksymalnych jakie można osiągnąć z neiusprężynowanym zespołem napędowym a z trzeciej daje satysfakcjonujące przyspieszenie ze składami osobowymi
2013-07-20 20:10:20 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
E4MSU 3 kV DC, 15+25 kV AC 5,6 MW 140 km/h 88 t
3200 ton z predkoscia 140 ok, ale przeciez jak ciagnie sklad pasarzerski 900 ton to powinien 160 isc.
2013-07-20 20:50:06 Autor: dk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
glober, jeśli prędkość maksymalna lokomotywy - tak jak w przypadku traxxow z przekładniami zawieszonymi za nos wynosi 140 km/h to niezależnie od tego jaki lekki skład by do nich podpiąć zawsze prędkość będzie ograniczona do 140 i nie wynika to ani z przełożenia przekładni ani parametrów silnika tylko z tego, że oddziaływanie na tor tak zawieszonego zestawu napędowego nie pozwala jeździć z wyższymi prędkościami
BTW Griffin w wersjach U jest dopuszczony na prędkość 160 km/h więc nie mówimy już o 140 km/h
2013-07-21 17:56:29 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
glober - cytat:
"A ja jestem ciekawy kiedy polskie loki pokarzą sie na trasach w Niemczech."
Jak je podasz do prokuratury i pójdą pod niemiecki sąd - wtedy się pokarzą :-P
2013-07-22 14:18:20 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
No bedzie jakis film wrecie bo czekam. Co do Polskich lokow to moze by sprzedali Szwedom bo maja stare
http://www.ewenson.se/blogg/wp-content/uploads/2011/09/forarhytt_rc6.jpeg
http://en.wikipedia.org/wiki/SJ_Rc
2013-07-23 10:56:02 Autor: stowa
---.dynamic.chello.pl
Niech śmiga szczęśliwie ,ciekawe czy PLK odda kase za zniszczoną w tych chaszczach karoserię ?????????
2013-07-24 05:04:00 Autor: mechanik78
---.124.116.130.rybnet.pl
widziałem go jak wyjezdzal dzisiaj z Pawlowic górniczych 42 wag + ET-22 poszedł jak przecinak,kto tam jezdzi wie jak wyglada wyjazd z Pawlowic ,piekna maszynka a patyki patykami ale 4 -osiowka ma niezla przyczepnosc i niezle sie zbierala brawo zaklad w gliwicach maszyna na 6
pozdrawiam wszytskich mechaniorów :) maszynista FPL
2013-07-24 16:56:45 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@dk
A od kiedy Griffin ma dopuszczenie? Może robili jakieś próby z tą prędkością, ale dopuszczenia jeszcze nie dostali.
2013-07-24 21:49:15 Autor: epo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post mechanik78:
"widziałem go jak wyjezdzal dzisiaj z Pawlowic górniczych 42 wag + ET-22 poszedł jak przecinak,kto tam jezdzi wie jak wyglada wyjazd z Pawlowic ,piekna maszynka a patyki patykami ale 4 -osiowka ma niezla przyczepnosc i niezle sie zbierala brawo zaklad w gliwicach maszyna na 6
pozdrawiam wszytskich mechaniorów :) maszynista FPL"
I o to chodziło.
On będzie szedł jak burza, bo to ciężki lok. O ile dobrze pamiętam 88 ton? Jak siemensy.
2013-08-01 10:15:43 Autor: Deeee
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nareszcie cos nowego co może zastąpić czasy 07 zglos się .
2013-08-10 10:29:03 Autor: mk
---.dynamic.chello.pl
Coś mi tu nie gra ... o ile dobrze pamiętam Dragon miał być towarowy a Griffin jako następca EU 07 miał jeździć na osobówkach , a zatem jest inaczej
2013-08-13 01:52:56 Autor: sphinz1
---.internetia.net.pl
Griffin jest albo pasażerski (E4xxP), albo uniwersalny (E4xxU). Obecnie testowana jest ta druga wersja, która ma możliwość ciągania składów towarowych.