NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Griffin już w PKP Cargo

| jm, Rynek Kolejowy 19.07.2013 523

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-07-19 16:00:31 Autor: Manewrowy
---.dynamic.chello.pl
W barwach Cargo wyglądałaby zabójczo :)
2013-07-19 16:07:21 Autor: dave gahan
---.zory.vectranet.pl
Po co te testy w PKP Cargo skoro wiadomo , że żadnych zakupów taboru w/w podmiot transportu kolejowego nie planuje ? Wracając do meritum to takie testy winne być wykonywane w okolicach miesięcy jesiennych październik - listopad kiedy panują odpowiednie warunki atmosferyczne ( mżawki , przymrozki , szadź , liście , mgły i inne takie tam umilacze jazdy) bo w lipcu to mogą sobie testować - wydajność klimatyzacji . Dajcie mi ją do planu na rok to tak będzie przetestowana , że w wakacje 2014 będziecie mogli przystąpić do seryjnej produkcji tego cacka :-)
2013-07-19 16:09:42 Autor: Patryk
---.adsl.inetia.pl
Testy w upalne dni również są wskazane. Wówczas idzie wywnioskować czy układ chłodzenia urządzeń lokomotywy są wydajne podczas całodniowej szychty.
2013-07-19 16:13:34 Autor: Patryk
---.adsl.inetia.pl
Jak by ktoś chciał to poniżej udostępniam fotografię w wersji "tapeta" na pulpit. :)


http://wstaw.org/m/2013/07/19/_DSC3882_panorama.jpg
2013-07-19 16:25:31 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Ale po co ma tak wysuniete patyki. Nie mogli zamontowac taki sam patyk co na husarzach jeden na wszystkie napiecia.
2013-07-19 16:34:01 Autor: maszynista2
---.internetia.net.pl
mogli njpierw barany puscic na te łąkę
2013-07-19 16:35:00 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@dave gahan
Testy są potrzebne nie dla Cargo, a dla Newagu żeby dostać homologację.
2013-07-19 16:36:01 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@glober
Husarz też ma podwójne patyki, tylko te skrajne mniej wystają.
2013-07-19 17:26:45 Autor: ZIUTA
---.ip.netia.com.pl
NEWAG po raz kolejny pokazał klasę w porównaniu do PESoszrotów ;D
Brawo NEWAG. PEjSAta na Madagaskar
2013-07-19 17:45:33 Autor: p
---.dynamic.chello.pl
Troszkę taki nijaki, ale to grafik najwidoczniej dał ciała, by coś więcej powiedzieć musiałbym widzieć projekt, rentgena w oczach nie mam wnętrza nie zobaczę. PS nie chodzi o kabinę
2013-07-19 17:50:01 Autor: NiemiecWPolsce
---.adsl.inetia.pl
Hahaha też się z tego serdecznie śmiałem :D
Patyki mu nie pasują. Już naprawdę "hejterzy" polskich produktów nie macie co krytykować?? Ale pewnie największy fan g...na pt. EN57 i pochodne muzealne maszyny. Zamiast się cieszyć, że Polacy wybudowali aż dwie lokomotywy, które są o niebo ładniejsze od Vectrona czy "plastikowy bombowiec" (Traxx) to marudzą. Upał...
2013-07-19 17:51:46 Autor: NiemiecWPolsce
---.adsl.inetia.pl
To się dopiero okaże! Ja kibicuje obu firmom, bo każda nowa maszyna z Polski cieszy.
2013-07-19 17:52:25 Autor: NiemiecWPolsce
---.adsl.inetia.pl
@ZIUTA:

To się dopiero okaże! Ja kibicuje obu firmom, bo każda nowa maszyna z Polski cieszy.
2013-07-19 18:15:22 Autor: Hans
---.dynamic.chello.pl
Co taki pognieciony ten Griffin na boku? Miał juz jakis wypadek?
2013-07-19 18:18:50 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Ale ja sie ciesze tez z Griffina ale jak chca sprzedac za granice to nawet montaz patykow jest wazny. Dlaczego nie moga tak zamontowac jak na Husarzu?

http://www.youtube.com/watch?v=C_2xNO77INo
2013-07-19 18:20:07 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Dragon jest dopracowany a pomimo to to inni kupuja tylko swoje.
2013-07-19 18:23:30 Autor: Patryk
---.adsl.inetia.pl
@Hans.

Nie zauważyłeś że to są światło cienie i odbicia? Widać że nie uważałeś na fizyce...
2013-07-19 18:23:34 Autor: stk
---.internetdsl.tpnet.pl
Newag pokazał klasę. Obydwa loki debiutowały w tym samym czasie a GAMA jeździ już chyba z pół roku z pociągami, a GRIFFIN dopiero zaczyna. Pytanie moje brzmi na czym miałoby polegać to pokazanie klasy przez Newag.
2013-07-19 18:30:58 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Pesa odpusci Newagowi rynek Polski jak tylko rozkreci sie w Rosji. Nie zdarza produkowac na Polske.
2013-07-19 18:46:40 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Newag ma trudnosci za granica nawet z Konciarem nic nie wyszlo. Teraz dr Fugiel opuscil tez fabruke zostaje Maciej Duczynski

czas: 16.25
http://www.youtube.com/watch?v=76uyK3Xsu34
2013-07-19 18:59:38 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@glober
W Rosji jest takie prawo, że żeby cokolwiek tam ugrać musisz to zrobić z rosyjskim partnerem, podzielić się z nim technologią itp. Na Rosję Pesa będzie produkować w Rosji, a nie w Bydgoszczy.
2013-07-19 19:42:47 Autor: Sentinel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Piękna lokomotywa. Mam nadzieję, że w najbliższej 5 - latce będzie to razem z lokiem PESY najczęściej widywana lokomotywa na polskich szlakach. Jedyne co mnie wkurza to to, że przy dzisiejszej technice naprawdę PLK nie może skutecznie powalczyć o utrzymanie w należytej kondycji torowisk i śródtorzy? Za komuny się odchwaszczało skutecznie torowiska. I mimo, że piękna lokomotywa to biorąc pod uwagę, że zielona jakoś ginie ten jej urok w tym "koprze" :)
2013-07-19 20:08:58 Autor: Xoov
---.nat.student.pw.edu.pl

Xoov
W odpowiedzi na post Patryk:
"@Hans.

Nie zauważyłeś że to są światło cienie i odbicia? Widać że nie uważałeś na fizyce..."
Zwierciadło proste (płaska blacha) daje obraz płaski. Jeśli są fałdy, to i obraz jest pofałdowany. Widać że nie uważałeś na fizyce...
2013-07-19 20:12:34 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
@sphinx1 Pesa ma juz partnera w Rosji. Ural chce budowac nie tylko tramwaje lecz wszystko co Pesa ma. Ale rynek Rosyjski jest poterzny i zaklady w Bydgoszczy tez beda musialy isc pelna para zeby dostarczac komponenty.
2013-07-19 21:16:05 Autor: erwe
---.devs.futuro.pl
przepiekna maszyna, pesoszrot ze swoim designem może się schować
2013-07-19 21:16:10 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Jakie komponenty? Podzespoły będą dostarczać zewnętrzni dostawcy, pudła będą spawane na miejscu. W Bydgoszczy nie będzie za wiele roboty.
2013-07-19 21:18:14 Autor: tt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
byle tak nie w topila jak K......
2013-07-19 21:31:50 Autor: tt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
w Kazachstanie
2013-07-19 21:48:56 Autor: lk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post stk:
"Newag pokazał klasę. Obydwa loki debiutowały w tym samym czasie a GAMA jeździ już chyba z pół roku z pociągami, a GRIFFIN dopiero zaczyna. Pytanie moje brzmi na czym miałoby polegać to pokazanie klasy przez Newag."
Przy czym Gama niestety miała jazdy przerywane. Nie wiodło się w Intercity głównie. A teraz system dojazdowy "maraton" czy jak jemu tam - nie działa już od jakiegoś czasu.

W lokomotywie im mniej bajerów tym lepiej. Ceniona jest wygoda, dość prosta obsługa i dobre właściwości trakcyjne Siemensów i Dragona, trochę może lżejszy Traxx niewiele tu traci. Gama nie zrobiła jakiegoś szału. Dlatego ciekawi wszyscy, jakie postępy zrobiły Gliwice w przypadku Gryfina w odniesieniu do poprzednika. Czy udało się wyciszyć bardziej kabinę na przykład, o ile ją powiększono, czy trochę wszystko usprawniono, jak zachowuje się na mokrych szynach
Cargo mogłoby jakąś relację zrobić.
2013-07-19 21:54:39 Autor: XXL
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@glober
Po co diaska zajmować się sprawami personalnymi??
Co ma Maciek Duczyński do odejścia z Gliwic prezesa T. Fugiela?
Można by wymieniać wiele nazwisk tych którzy z firmy odeszli i tych co przyszli i nie będzie to dla sprawy Dragona i Griffina dużego znaczenia.
NB dr Fugiel przyszedł do ZNLE jak pudło Dragona nr 001 stało na hali gotowe do montażu.
2013-07-19 22:25:29 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
A ja jestem ciekawy kiedy polskie loki pokarza sie na trasach w Niemczech. Fajnie by bylo zeby newag pokazal klase na Niemeckich torach v>200 i wjechal na Berlin Hauptbahnhof na pokaz co Polacy maja.
2013-07-19 22:30:44 Autor: dscdsc
---.devs.futuro.pl
pokażą się jak nauczysz się ortografii
2013-07-19 22:40:40 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Trza pokazac tak jak Impuls juz umie

http://www.youtube.com/watch?v=nGcasBfxIhA
2013-07-19 22:46:13 Autor: gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
Panowie Wybitni Specjaliści od taboru kolejowego,jest takie przysłowie: ksiądz pieprzy Zośkę organista Maryśkę. Najpierw wyniki badań taboru i analiza założeń technicznych a potem wygląd. Zobaczcie ile szkaradstwa jeździ na zachodzie.
2013-07-19 23:08:08 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Juz odrazu przegrywa z Gama on ma tylko 140

E4DCU 3 kV DC 5,6 MW 140 km/h 79 t
E4DCP 3 kV DC 5,6 MW 200 km/h 79 t
E4ACU 15 + 25 kV AC 5,6 MW 140 km/h 84 t
E4ACP 15 + 25 k AC 5,6 MW 200 km/h 84 t
E4MSP 3 kV DC, 15+25 kV AC 5,6 MW 200 km/h 88 t
E4MSU 3 kV DC, 15+25 kV AC 5,6 MW 140 km/h 88 t
D4MSU Diesel 2,3 MW 140 km/h 79 t
2013-07-20 11:01:56 Autor: szpachla
---.ip.netia.com.pl
W tej chwili nie można powiedzieć jeszcz jak jeździ ten Griffin, bo jeszcze nie nic pokazał, nie ma żadnej informacji ani relacji z testów czy eksploatacji.

Co do tego pofałdowania na bokach to każdy produkt Newagu tak ma, wystarczy sobie spojrzeć z boku, przy ładnym słońcu szczególnie to się rzuca w oczy. Nie umieją dobrze szpachlować.
2013-07-20 12:32:21 Autor: Franio
---.finemedia.pl
Blacha pofałdowana z boku, bo się Newagowi nie chce ścian prostować. Oszczędność kosztów...
2013-07-20 13:31:32 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post lk:
"Przy czym Gama niestety miała jazdy przerywane. Nie wiodło się w Intercity głównie. A teraz system dojazdowy "maraton" czy jak jemu tam - nie działa już od jakiegoś czasu.

W lokomotywie im mniej bajerów tym lepiej. Ceniona jest wygoda, dość prosta obsługa i dobre właściwości trakcyjne Siemensów i Dragona, trochę może lżejszy Traxx niewiele tu traci. Gama nie zrobiła jakiegoś szału. Dlatego ciekawi wszyscy, jakie postępy zrobiły Gliwice w przypadku Gryfina w odniesieniu do poprzednika. Czy udało się wyciszyć bardziej kabinę na przykład, o ile ją powiększono, czy trochę wszystko usprawniono, jak zachowuje się na mokrych szynach
Cargo mogłoby jakąś relację zrobić."
Jeżeli chodzi o wielkość kabiny, to w Gryffinie zmieści się w niej ze 2 razy więcej ludzi niż w Dragonie, a za fotelami spokojnie można łóżko rozłożyć ;) To akurat skok w stosunku do Dragona. Co do własności na szlaku - to dopiero się okaże.
Natomiast ciekawie wygląda z jednej strony naklejka "Newag" a z drugiej jakby przypomnienie... "ZNLE" :)
2013-07-20 13:40:20 Autor: dk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
miejsca w kabinie jest najwięcej z wszystkich produkowanych lokomotyw
hałas w kabinie wielokrotnie niższy niż w prototypowym Dragonie
2013-07-20 16:43:11 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Co za glupota zeby sklad pasazerski 900ton ciagnac na tym samym przelorzeniu i predkosca co towarowy 3200 ton


E4DCU 3 kV DC 5,6 MW 140 km/h 79 t
E4DCP 3 kV DC 5,6 MW 200 km/h 79 t
E4ACU 15 + 25 kV AC 5,6 MW 140 km/h 84 t
E4ACP 15 + 25 k AC 5,6 MW 200 km/h 84 t
E4MSP 3 kV DC, 15+25 kV AC 5,6 MW 200 km/h 88 t
E4MSU 3 kV DC, 15+25 kV AC 5,6 MW 140 km/h 88 t
D4MSU Diesel 2,3 MW 140 km/h 79 t
2013-07-20 17:56:38 Autor: dk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
glober, właśnie nazwałeś głupkami konstruktów Bombardiera i Siemensa bo i przełożenia, i prędkości obrotowe silników i ich momenty są praktycznie takie same jak w Griffinie
może przejdźmy w takim razie do konkretów i powiedz jakie wg Ciebie powinno być "niegłupie" przełożenie dla lokomotyw uniwersalnych (czyli o prędkości 140-160 km/h) ?
dla ułatwienia powiem, że to które jest stosowane w ww lokomotywach i tak daje moment na kołach przekraczający granicę przyczepności przy przeciętnych warunkach atmosferycznych z jednej strony, z drugie pozwala na osiągnięcie prędkości 140-160 km/h czyli maksymalnych jakie można osiągnąć z neiusprężynowanym zespołem napędowym a z trzeciej daje satysfakcjonujące przyspieszenie ze składami osobowymi
2013-07-20 20:10:20 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
E4MSU 3 kV DC, 15+25 kV AC 5,6 MW 140 km/h 88 t

3200 ton z predkoscia 140 ok, ale przeciez jak ciagnie sklad pasarzerski 900 ton to powinien 160 isc.
2013-07-20 20:50:06 Autor: dk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
glober, jeśli prędkość maksymalna lokomotywy - tak jak w przypadku traxxow z przekładniami zawieszonymi za nos wynosi 140 km/h to niezależnie od tego jaki lekki skład by do nich podpiąć zawsze prędkość będzie ograniczona do 140 i nie wynika to ani z przełożenia przekładni ani parametrów silnika tylko z tego, że oddziaływanie na tor tak zawieszonego zestawu napędowego nie pozwala jeździć z wyższymi prędkościami

BTW Griffin w wersjach U jest dopuszczony na prędkość 160 km/h więc nie mówimy już o 140 km/h
2013-07-21 17:56:29 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
glober - cytat:

"A ja jestem ciekawy kiedy polskie loki pokarzą sie na trasach w Niemczech."

Jak je podasz do prokuratury i pójdą pod niemiecki sąd - wtedy się pokarzą :-P
2013-07-22 14:18:20 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
No bedzie jakis film wrecie bo czekam. Co do Polskich lokow to moze by sprzedali Szwedom bo maja stare

http://www.ewenson.se/blogg/wp-content/uploads/2011/09/forarhytt_rc6.jpeg

http://en.wikipedia.org/wiki/SJ_Rc
2013-07-23 10:56:02 Autor: stowa
---.dynamic.chello.pl
Niech śmiga szczęśliwie ,ciekawe czy PLK odda kase za zniszczoną w tych chaszczach karoserię ?????????
2013-07-24 05:04:00 Autor: mechanik78
---.124.116.130.rybnet.pl
widziałem go jak wyjezdzal dzisiaj z Pawlowic górniczych 42 wag + ET-22 poszedł jak przecinak,kto tam jezdzi wie jak wyglada wyjazd z Pawlowic ,piekna maszynka a patyki patykami ale 4 -osiowka ma niezla przyczepnosc i niezle sie zbierala brawo zaklad w gliwicach maszyna na 6
pozdrawiam wszytskich mechaniorów :) maszynista FPL
2013-07-24 16:56:45 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@dk
A od kiedy Griffin ma dopuszczenie? Może robili jakieś próby z tą prędkością, ale dopuszczenia jeszcze nie dostali.
2013-07-24 21:49:15 Autor: epo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post mechanik78:
"widziałem go jak wyjezdzal dzisiaj z Pawlowic górniczych 42 wag + ET-22 poszedł jak przecinak,kto tam jezdzi wie jak wyglada wyjazd z Pawlowic ,piekna maszynka a patyki patykami ale 4 -osiowka ma niezla przyczepnosc i niezle sie zbierala brawo zaklad w gliwicach maszyna na 6
pozdrawiam wszytskich mechaniorów :) maszynista FPL"
I o to chodziło.
On będzie szedł jak burza, bo to ciężki lok. O ile dobrze pamiętam 88 ton? Jak siemensy.
2013-08-01 10:15:43 Autor: Deeee
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nareszcie cos nowego co może zastąpić czasy 07 zglos się .
2013-08-10 10:29:03 Autor: mk
---.dynamic.chello.pl
Coś mi tu nie gra ... o ile dobrze pamiętam Dragon miał być towarowy a Griffin jako następca EU 07 miał jeździć na osobówkach , a zatem jest inaczej
2013-08-13 01:52:56 Autor: sphinz1
---.internetia.net.pl
Griffin jest albo pasażerski (E4xxP), albo uniwersalny (E4xxU). Obecnie testowana jest ta druga wersja, która ma możliwość ciągania składów towarowych.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5