NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Griffin będzie produkowany w Chorwacji

| jm, Rynek Kolejowy/Newag 28.05.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-05-28 13:30:39 Autor: Stiepan z PICu
---.opera-mini.net
Dobre wieści!

Brawo Newag!

Pesa niech patrzy, i się uczy (ilość nie oznacza jakosci)
2014-05-28 13:38:18 Autor: praktyk branżowy
---.mnc.pl
OK, tylko tym samym upada całkowicie mit o celowości zakupu taboru u krajowych producentów z uwagi na tworzenie miejsc pracy w Polsce. I także w przypadku PESY nie ma gwarancji, że za 3 czy 5 lat produkcja nie zostanie przeniesiona do kraju tańszego od Polski.
2014-05-28 13:38:40 Autor: Piter
---.centertel.pl
Tylko miejsc pracy w Polsce nie przybedzie.
2014-05-28 13:54:04 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
[Admin: zmoderowano]
2014-05-28 14:09:16 Autor: sent
---.net.tauron-pe.pl
taaa, a tymczasem Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce FABLOK z Chrzanowa (1919r.) w upadłości likwidacyjnej 3tyś. ludzi tam pracowało no ale kogo to obchodzi w telewizji zobaczycie że tęczę w Warszawce spalili ale o tym nic nie usłyszycie, RK trochę zahaczyło o temat i tyle...
http://www.rynek-kolejowy.pl/52307/przyszlosc_fabloku_nadal_niepewna.htm
2014-05-28 14:14:53 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@praktyk branżowy

Ewentualne Griffiny zamówione przez polskich czy zachodnioeuropejskich przewoźników zostaną wyprodukowane w Gliwicach. Produkcja w Chorwacji będzie przeznaczona głównie na Bałkany.
2014-05-28 14:21:49 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
To rezultat.

Trudno się dziwić właścicielom, że chcą zarobić i przenosza produkcję do kraju tańszego niż Polska.

Zadaniem władz jest stanowienie takiego prawa, które ułatwi prowadzenie działalności. A jak co chwila rosną składki, podatki i akcyzy, a system podatkowy kraju jest klasyfikowany gdzieś pod koniec światowej drugiej setki to co się dziwić.

Trzeba wybrać władzę, która uprości biurokrację i obniży koszty pracy. Inaczej takich przypadków będzie więcej.
2014-05-28 14:31:15 Autor: ttt
---.play-internet.pl
Chorwacja jest tańsza niż polska? Wątpię w to. Po za tym koszty transportu to zrównoważom. Ale brawa dla newag za eksport. Wkrótce pesa ich przebije czymś większym w lokomotywach.szkoda ze newag na ta chwile jest chłopcem do bicia dla pesy.
2014-05-28 14:33:12 Autor: inzynier
---.181.146.63.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Pan Jakubas widze tworzy nowe miejsca pracy w Polsce? Ciekawe kiedy sprzeda w cholere ten caly Newag. Dobrze ze prezes Pesy ma wiecej oleju w glowie.
2014-05-28 14:41:20 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Przepraszam, ale czegoś nie rozumiem. Polska firma staje się eksporterem myśli technicznej, a my drzemy szaty? To jakieś XIX-wieczne myślenie, czy może przegapiłem ważny przełom w postrzeganiu nowoczesności w strukturze eksportu?

Zresztą nie może być mowy o przenoszeniu produkcji, bo żadnej produkcji Griffina nie było i nie ma. W dodatku nie jest takie pewne, czy akurat Chorwacja jest tańsza, jeśli chodzi o robociznę. Jasne, że najlepiej zaprojektować i sprzedać lokomotywę, ale jednak lepiej sprzedać myśl techniczną, niż przyglądać się, jak to samo robi zagraniczny konkurent. Taki ruch buduje w dodatku pozycję Newagu na europejskim rynku.
2014-05-28 14:47:04 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
[Admin: zmoderowano]
2014-05-28 15:03:42 Autor: życzliwy durniom
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
Jakubas czy się go lubi czy nie prowadzi biznes tak jak uważa i ma do tego prawo.Czas jedynie słusznej koncepcji już dawno minęły.A o miejsca pracy niech się martwi ten [Admin: zmoderowano]
rząd [Admin: zmoderowano]
2014-05-28 15:04:04 Autor: rysiekchaszcz
---.235.121.206

rysiekchaszcz
Ucieczka do Chorwacji nie dziwi mnie. W kraju rządzonym przez polityków którzy nie mają zielonego pojęcia o gospodarce a we łbie (pustym) mają tylko następny pomnik jezusa w Świebodzinie , gdzie do władzy chce dojść facet który za żonę ma kota a o dzieciach wypowiada się baba która nie rodziła nie może dziać się dobrze. Firma szuka miejsca produkcji w kraju gdzie podatki są jasne i logiczne , gdzie nikt nie (albo mało) żąda łapówek. Taki mamy kraj jakiś polityków wybraliśmy. (Nienawidzę chamów którzy drą się na forum a potem się tłumaczą - nie poszedłem na wybory bo nie) Ja mam sumienie czyste - głosowałem za lewicą i ponoszę tego konsekwencje.
2014-05-28 15:14:17 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@RysiekChaszcz
Newag nie wyprowadza całej produkcji za granicę, tylko część Griffina przeznaczoną na rynek bałkański. Ewentualne zamówienia z Polski czy zachodniej Europy wciąż będą realizowane w Polsce.

Jeśli chciałeś jasnych i logicznych podatków to również ty zmarnowałeś głos głosując na socjalistów.
2014-05-28 15:43:28 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co wy z tą tanią Chorwacją? PKB mają takie same na głowę jak w Polsce. Bez euromanny i z wojną lat 90-tych. To nie Macedonia.
2014-05-28 16:09:30 Autor: lop
---.158.216.218.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post rysiekchaszcz:
"Ucieczka do Chorwacji nie dziwi mnie. W kraju rządzonym przez polityków którzy nie mają zielonego pojęcia o gospodarce a we łbie (pustym) mają tylko następny pomnik jezusa w Świebodzinie , gdzie do władzy chce dojść facet który za żonę ma kota a o dzieciach wypowiada się baba która nie rodziła nie może dziać się dobrze. Firma szuka miejsca produkcji w kraju gdzie podatki są jasne i logiczne , gdzie nikt nie (albo mało) żąda łapówek. Taki mamy kraj jakiś polityków wybraliśmy. (Nienawidzę chamów którzy drą się na forum a potem się tłumaczą - nie poszedłem na wybory bo nie) Ja mam sumienie czyste - głosowałem za lewicą i ponoszę tego konsekwencje."
[Admin: zmoderowano]
2014-05-28 16:17:21 Autor: JO
---.dynamic.chello.pl
Już widza jak z marasem (brutto) o wadze 3200 t leci ze 160 /h - chyba że z górki i to pierunem wielki na popychu
2014-05-28 16:19:59 Autor: gosc
---.ldinet.pl
Skoro przenoszą produkcję do Chorwacji to powinni stracić fora za "polskie pochodzenie".
2014-05-28 17:06:39 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oczywiście z licencji będą jakieś dochody, ale...
głupotą Newagu jest jednak udzielenie praw do sprzedaży na cały rynek UE, w tym i Polski. Może się to skończyć kupowaniem Griffinów z eksportu a nie z Gliwic. Oddania całego rynku nikt z wielkich producentów nie praktykuje.
2014-05-28 17:18:09 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@jatal.
Na jakiej podstawie zakładasz, że Newag oddał po pierwsze cały rynek, po drugie całego Griffina i po trzecie - nie zachował żadnej kontroli? Bo nawet z artykułu wynika, że chodzi przede wszystkim o HZ Cargo, potem o najwyżej kraje ościenne. Co więcej - mowa jest wyłącznie o jednej wersji (E4ACU) i o tym, że działania będą podejmowane wspólnie.
2014-05-28 17:19:11 Autor: mmm
---.tktelekom.pl
o jakiej produkcji mowa??? najpierw chyba trzeba choć jedno zamówienie na to "cudo" zdobyć aby mówić o produkcji! Gryfin to niewypał i zwyczajnie się pozbywają tego projektu chcąc choć odrobinę załatać straty jakie na Nim ponieśli OT CO
2014-05-28 17:48:46 Autor: g.p.
---.opera-mini.net
Problemem Newagu jest to, że w kraju popyt na nowe lokomotywy jest na razie znikomy. W ciągu najbliższych 3 lat widać szansę w sprzedaży maksymalnie 15-20 lokomotyw jednosystemowych w ogóle i może 5 wielosystemowych. I ten drugi segment biorą w 100% ci, którzy mają je na półce. Newag nie ma. Podobnie z takimi wynalazkami jak Dragon i Gama. Tu jest szansa na jakieś 7 sztuk, a Gamy to nie więcej, choć jest ciekawą propozycją z Bydgoszczy. Więcej przewoźnicy chcą, ale nie mają za co kupić. W tym roku może jakieś zamówienie jeszcze jednej lub drugiej firmie wpadnie, aczkolwiek słabo to na razie widać.
2014-05-28 18:20:03 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Brawo Newag!

Dobrze, że część lokomotyw będzie produkowana na Śląsku w Gliwicach, a cześć w Chorwacji. To dobra, solidna lokomotywa, do tego ładna. Tak 3mać! Powodzenia :D.
2014-05-28 18:39:03 Autor: all
---.dynamic.chello.pl
fajnie , ale wciąż nic tam nie sprzedali
2014-05-28 19:12:08 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Stiepan z PICu:
"Dobre wieści!

Brawo Newag!

Pesa niech patrzy, i się uczy (ilość nie oznacza jakosci)"
Znowu ten sam,głupi tekst. Więc i ja powtórzę: odstaw to,co bierzesz.
2014-05-28 19:49:30 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ sphinx2:

1. Bo tak jest napisane w artykule.
2. Nic nie pisałem o CAŁYM projekcie Griffin, tylko o jego części (cokolwiek to AC obecnie znaczy).
3. Bo nie napisano nic co by o tym świadczyło, a Bałkany+UE+reszta świata to dla mnie cały rynek.
2014-05-28 21:42:57 Autor: MiM
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak polska firma kupuje licencję - źle, bo "teraz zarabia się na know-how a nie produkowaniu".
Jak polska firma sprzedaje licencję - źle, bo "sprzedacie know-how a kto inny zarobi na produkowaniu".
Jak polska firma produkuje podzespoły dla wiodących koncernów międzynarodowych - źle, bo "zarabia się na sprzedaży gotowych produktów - na marce".
Jak polska firma kupuje zachodnie podzespoły i sprzedaje produkt gotowy pod własną marką - źle, bo "przecież to nie polski produkt - wy tylko montujecie".

Może warto wreszcie się zdecydować ;).

W praktyce najprawdopodobniej Newag uznał współpracę z lokalną firmą za skuteczny sposób wejścia na nowe rynki, na które inaczej by nie wszedł.
2014-05-28 23:08:10 Autor: asz
---.dynamic.chello.pl
@ g.p

Dragonów już jeździ 9 sztuk ( Ty prognozujesz 7 szt) .
2014-05-28 23:16:29 Autor: lewa szyna
---.dynamic.chello.pl
Bardzo się cieszę, że dochodzi do współpracy polsko-chorwackiej w dziedzinie produkcji taboru. Mam nadzieję, że i w innych działach gospodarki taka współpraca też się będzie rozszerzała.
2014-05-28 23:48:45 Autor: 55
---.27.ftth.classcom.pl
To kolejny z tych nielicznych przypadków od czasu PRLu, kiedy mamy okazję w ogóle eksportować jakąś technologię. Trzeba się cieszyć!
2014-05-29 00:03:43 Autor: ja
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Chciałem tylko podziękować Adminowi za moderowanie forum.

[Admin: A ja dziękuję Czytelnikom za korzystanie z przycisku "zgłoś nadużycie". Bardzo nam to pomaga! ]
2014-05-29 02:45:11 Autor: tttooo
---.play-internet.pl
Faja uwaga internauty: "Trzeba wybrać władzę, która uprości biurokrację i obniży koszty pracy" - już wszystkie partie udowodniły, że tego nie potrafią skutecznie zrobić :))))
2014-05-29 08:03:53 Autor: Goofy
---.30.0.84
Z tym popytem na lokomotywy to bym polemizował. Pesa wygrała przetargi zarówno na elektryki jak i spalinówki... więc jak się chce, to się da...

Nie wiem o co tu chodzi, ale odnoszę wrażenie, że znów powtarza się schemat z rynku EZT, a zwłaszcza rynku tramwajowego: Newag produkt niby ma ALE... główne przetargi wygrywa konkurencja... za to z Sącza słyszymy głównie marketingowe frazesy, jakie to produkty fajne nie są...

Zgodzę się z poprzednikami: co z tego, że Griffin taki super, jak muszą się znaleźć na niego chętni... po prostu...
2014-05-29 08:15:23 Autor: mały
---.168.0.132
Skoro więc swego czasu jeżdżące na terenie dawnej Jugosławii polskie EZT nazwano "gomulkami" to konsekwentnie te lokomotywy powinny być nazwane jak?

Tuskułki?
2014-05-29 11:12:50 Autor: fachman
---.airmax.pl
panowie,kiedy opel budował fabrykę w gliwicach,jakoś nikt z was nie podnosił rabanu
że jest to złe,a kiedy nasza rodzima firma otwiera zakład za granicą to już jest niedobre.Pan Jakubas już dosyć dawno wspominał o inwestycjach na bałkanach,a że nie rzuca słów na wiatr ,to chwała mu za to.Też jest mi żal, że prawdopodobnie PKP CARGO nie kupi gryffina, a szkoda bo zostało mi jeszcze parę lat pracy, i pojeżdziłbym sobie tym cackiem.
2014-05-29 14:16:03 Autor: Railway Fan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Stiepan z PICu:
"Dobre wieści!

Brawo Newag!

Pesa niech patrzy, i się uczy (ilość nie oznacza jakosci)"
Oj Stiepan z PICu, Stiepan z PICu, durnyś wprost jak sanacyjny chłop. Z czego się cieszysz ?? I tak masz raka. Jakaż to dobra wieść skoro kapitał polskiej spółki żywcem transferowany jest za granice kraju a miejsc pracy z tego tytułu nie przybędzie. A PESA nie musi się uczyć od NEWAGu bo i tak jest krajowym liderem w produkcji taboru kolejowego, który radzi sobie zarówno na krajowym rynku jak i na rynku światowym.
2014-05-29 17:06:30 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ fachman:

Róznica jest taka że Opel nadal pozostaje "właścicielem fabryki, produkcji i rynku", korzysta tylko z tańszej siły roboczej i mniejszych podatków, a Newag nie otwiera swojego zagranicznego zakładu lecz sprzedaje swój sztandarowy projekt robiąc sobie jakąś tam ale jednak konkurencję. Stąd trudno powiedzieć że to inwestycja Jakubasa czy raczej nie kolejna realizacja zysków będąca wyciąganiem pieniędzy ze spółki.
2014-05-30 02:46:47 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@jatal
Sorry jatal, ale co ty pieprzysz? Newag nie sprzedaje żadnego projektu, to luźna umowa ramowa zakładająca możliwość nie tyle produkcji co składania Griffinów. Większość pracy wciąż będą robić Gliwice. To będzie bardziej nagroda dla DD za pomoc w sprzedaży Griffina na tamtejszych rynkach (tylko Chorwacja jest w UE). Nike nie będzie robił Gliwicom konkurencji, nikt poza Gliwicami nie będzie mieć wyłączności na projekt. Polecam również przyjrzeć się cyferkom, Chorwacja nie odbiega mocno od Polski jeśli chodzi o siłę roboczą czy podatki.
2014-06-02 14:47:31 Autor: x12
---.trans.net.pl
Sami Chorwaci kupują bodaj 70 szt. Grifinów, poza tym w Zagrzebiu jest silny wydział elektrotechniki. Gliwice-Zagrzeb - dobre połączenie.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS