NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Grelowski: Na kolei wiele się zmieniło, ale...

| Rynek Kolejowy 14.11.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-11-14 11:50:31 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
A Infrasilesia dostała kopa od UTK :)

http://utk.gov.pl/pl/aktualnosci/3710,Kara-finansowa-dla-zarzadcy-infrastruktury-Infra-SILESIA-SA-za-niewyznaczenie-do.html
2013-11-14 12:09:49 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
Jak najbardziej zgadzam się z Panem Grzelowskim w poniższych cytatach:

(...) Pomimo tego, wciąż nie wiadomo, w jakim kierunku to wszystko zmierza – nie ma np. dokumentu, z którego wynika, co w przyszłości stanie się z PKP - stwierdził. (...)

Brak oficjalnej strategii, to prawdziwa bolączka... Firma, jak gdyby bez celu...

(...) A tymczasem ono [Państwo] powinno być obecne tam, gdzie prywatny podmiot sobie nie radzi. Państwo jest potrzebne w tych miejscach, w których potrzeby obywatela nie mogą zostać zaspokojone w inny sposób - podkreślił przedstawiciel BCC. (...)

Przewozy grup wagonowych!!! Tu PKP CARGO naprawdę zawala!!! Daje kosmicznie wysokie stawki za takie przewozy, piłując tą gałąź swojej działalności!!! Państwo ma gdzieś te przewozy, a mogłoby w spokoju bez skarg konkurencji pomagać kargulom w tym temacie... Wiele stacji, wiele zaniedbań, przerost zatrudnienia i brak modernizacji stacji oraz optymalizacji przewozów wagonowych... Naprawdę PKP CARGO jest monopolistą w tych przewozach i może je świadczyć bardzo dobrze powoli podnosząc jakość!!! A jednak nic nie dzieje się w tej kwestii... PKP CARGO zarzyna się konkurując z prywaciarzami, a oni naprawdę są słabi!!! Nie ma co iść na noże! Lepiej brać przewozy, aby się opłacało, a nie za wszelką cenę!

(...) Zarząd Grupy powinien wykonywać zadania menedżerów, tymczasem politycy nie powinni czuć się zwolnieni z pracy, poprzez przerzucenie odpowiedzialności na zawodowców - podsumował Grelowski. (...)

Politycy od dawna zrzucają odpowiedzialność na wszystkich wokół... Gdzie jest pomoc państwa w projekcie Tiry na Tory??? Wystarczy tylko dać ulgi podatkowe, dla firm korzystających z tego typu rozwiązań... To jest tak bardzo proste, a tak nierealne w gabinecie kolejnych ministrantów transportu... slavko novak to pozer i żelboj, więc jego już nawet nie będę zaprzątał tym tematem, bo pewnie ma ważniejsze sprawy na fejsbuku i tłiterze...

Kolejne poważne zaniedbanie kolei: BRAK TRZECIEGO TORU W MODERNIZOWANYCH LINIACH KORYTARZY EUROPEJSKICH E30, E20, E65, E59... To są najważniejsze linie z europejskiego punktu widzenia, gdzie dodatkowo jeździ ogrom pociągów pasażerskich!!! To gdzie mają wpasować się międzynarodowe pociągi towarowe????
2013-11-14 12:56:55 Autor: strateg
---.icpnet.pl
Co tu myśleć o przyszłości, gdy za rok wybory? Planowano w PRL i przed wojną. Kilka strategii dla kolei w archiwum ministerstwa by się znalazło.
2013-11-14 12:57:09 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
i tak całość kolei regionalnej jest poza PKP.

w PKP jest infra itp elementy ale już nie przewoźnicy.

Więc o jakim PKP mówimy?

O PKP PLK które powinno być agencją rządową?

o Cargo? Chyba najbardziej pasuje do tematu...

o IC które powinno uruchamiać wyłącznie pociągi niewymagające dotacji (a jeśli także dotowane to w pełnej integracji z przewoźnikami regionalnymi, którzy taką dotację także otrzymują) ?
2013-11-15 06:52:03 Autor: Pp251
---.centertel.pl
Zgadzam się z komentarzem Gubernatora z jednym wyjątkiem , jak słyszę tiry na tory to śmiech mnie ogarnia , w polskich warunkach nie do zrobienia. Brak terminali ,brak wagonów , brak jakiegokolwiek sensu ekonomicznego . Samochody służą do jazdy po drogach a pociągi po torach.
Natomiast za zabicie ruchu rozproszonego , a co za tym idzie wypuszczenie ogromnej ilosci ciezarowek na drogi oczywiście odpowiedzialne jest cargo , PKP S.A. i minister
2013-11-15 08:38:31 Autor: pasazer1
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czyli:
Warszawa-Kraków - prywatny przewoźnik - zysk trafia dla właściciela
Rogoźno - Gołańcz - państwo - płaci podatnik

A może tak zyski z Warszawa - Kraków finansowałyby Rogoźno - Gołańcz ?
2013-11-15 09:01:51 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@pasazer1

Nie, jestem przeciwnikiem takich rozwiązań.
Należy dać szansę kolei tam gdzie sobie najlepiej radzi - niech przejmie rynek w maksymalnym stopniu. Niech będzie tak konkurencyjna jak tylko się da.

Słabe linie albo dotować...albo uruchamiać inny rodzaj komunikacji...może być zintegrowany taryfowo i rozkładowo. To któe to są linie, jak ma wyglądac komunikacji, jaki jest ramowy rozkład jazdy z uwzględnieniem istotnych skomunikowań - to wszystko powinno być przygotowywane na okresy co najmniej 10-letnie, i to z wielomiesięcznym (nawet kilkuletnim może...) wyprzedzeniem.

Błędem jest takie skrośne dotowanie, bo słabe linie i tak będą słabe...a te które by miały szansę się rozwijać będą wykańczane kosztami utrzymania słabszych linii.
2013-11-15 09:06:17 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Jedno o co należy dbać na silnych liniach to brak monopolu, tylko gdy zachodzi szansa na wystąpienie konkurencji między przewoźnikami kolejowymi, będą oni sprawniej konkurować z transportem samochodowym oraz rozwijać "mobilność" ludności.

Dlatego błędem jest dotowanie jednego, wybranego przewoźnika, jak teraz jest z PKP IC. W zamian należy obniżać stawki - im niższe tym lepiej.
Dotowanie wybranego przewoźnika, i to bez przetargu, w komunikacji dalekobieżnej która powinna radzić sobie sama - to wielki błąd i betonowanie rynku.

W ogóle skandalem jest że dotujemy kolej na dwa strumienie, a częśc "regionalna" i "dalekobieżna" nie współpracuje z sobą, nie wspólnej taryfy, wspólnego planowania połączeń.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS