NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Gdańsk Zaspa Towarowa – nowa nastawnia obsługuje pociągi do portu

| inf. pras 22.01.2021 49

Gdańsk Zaspa Towarowa – nowa nastawnia obsługuje pociągi do portu
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Gdańsk Zaspa Towarowa – nowa nastawnia obsługuje pociągi do portu
Gdańsk Zaspa Towarowa – nowa nastawnia obsługuje pociągi do portu
Gdańsk Zaspa Towarowa – nowa nastawnia obsługuje pociągi do portu
Gdańsk Zaspa Towarowa – nowa nastawnia obsługuje pociągi do portu
Gdańsk Zaspa Towarowa – nowa nastawnia obsługuje pociągi do portu
Gdańsk Zaspa Towarowa – nowa nastawnia obsługuje pociągi do portu
Gdańsk Zaspa Towarowa – nowa nastawnia obsługuje pociągi do portu
Nowa nastawnia na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa nadzoruje transport ładunków do portu. W ramach poprawy dostępu do portów w Trójmieście realizowanej z funduszy CEF przebudowywane są kolejne tory, wiadukty i bezkolizyjne skrzyżowania – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak informuje PKP PLK, nowa nastawnia na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa przejęła prowadzenie ruchu pociągów do portu. Dyżurni ruchu korzystają z nowoczesnych systemów komputerowych. Na bieżąco nadzorowane oraz monitorowane jest bezpieczeństwo. Składy kursują już po dziesięciu nowych torach wyposażonych w nową siecią trakcyjną. – Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych w Trójmieście znacząco zwiększają dostęp transportu kolejowego do portów morskich Gdańska i Gdyni, co sprzyja rozwojowi gospodarki. Obsługę większej ilości ładunków zapewnią dłuższe, nawet 750-metrowe pociągi. Dzięki wykorzystaniu środków instrumentu finansowego CEF Łącząc Europę, ekologiczny transport kolejowy staje się jeszcze bardziej bezpieczniejszy na trasach krajowych i międzynarodowych – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

Informacje o sytuacji na torach dojazdowych i na stacji obserwowane są na monitorach. Komputerowe urządzenia umożliwiają pracę manewrową, nadzór nad zestawianiem i przygotowaniem pociągów do jazdy. W ciągu doby nastawnia obsługuje około 30 pociągów. Po zakończeniu inwestycji nowoczesne urządzenia zapewnią jeszcze większą przepustowość, czyli możliwość kursowania większej liczby pociągów.

Obok przystanku Gdańsk Stadion Expo wzmacnianie jest podłoże i montowane są nowe tory. Zakończyła się przebudowa toru na szlaku Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa. Wymienione zostały tory na stacji Gdańsk Wiślany. Wykonawca zamontował już 50 rozjazdów oraz wymienił kilkanaście kilometrów torów.

Towary jadą po nowych torach

Na stacji Gdańsk Port Północny, po wzmocnieniu terenu ułożono ponad 22 km nowych torów. Zamontowane jest 55 rozjazdów. By zapewnić sprawny transport towarów przygotowywane są kolejne nowe tory, rozjazdy oraz montowana sieć trakcyjna. Wykonawca układa instalacje teletechniczną, elektroenergetyczną, systemu sterowania ruchem. Budowane jest oświetleni torów. Pociągi jeżdżą już po sześciu nowych torach na stacji Gdańsk Port Północny. W styczniu składy pojadą po nowym torze na Westerplatte.

Wiadukt zwiększy bezpieczeństwo i usprawni komunikację

Stumetrowy wiadukt drogowy w ciągu ul. Ku Ujściu zastąpi przejazd w poziomie toru pomiędzy stacjami Gdańsk Port Północny i Gdańsk Kanał Kaszubski. Zwiększy się bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym oraz sprawniejsza będzie komunikacja w mieście. Pale wzmocniły już grunt pod podpory Wiaduktu. Obok budowy ruch drogowy odbywa objazdem.

Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe projekt. „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk” obejmuje przebudowę ponad 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo – drogowych i przejść dla pieszych oraz wymianę 221 rozjazdów. Przebudowane będą m.in. 3 mosty i 2 wiadukty - podaje inwestor.

Zmienia się stacja Gdynia Port

W Gdyni układane są nowe tory, montowane rozjazdy oraz konstrukcje sieci trakcyjnej. Teren wymaga wzmocnienia przez wymianę gruntów i zabudowę betonowych pali. Gotowa jest sieć ciepłownicza, przebudowywana jest sieć wodociągowa i kanalizacyjna. Gotowych jest 6 podziemnych zbiorników retencyjnych.

Budowane są dwie nastawnie oraz lokalne centrum sterowania. Obiekty zostaną wyposażone w nowe systemy i urządzenia. Dwa nowe wiadukty kolejowe ułatwią przejazd do portu. Obecnie betonowane są ściany oporowe, powstają przyczółki i podpory. Na przebudowę stacji Gdynia Port wykonawca zgromadził 168 tys. podkładów oraz 205 km nowych szyn.

Projekt „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni” to m.in. przebudowa i elektryfikacja 115 km torów oraz wymiana 356 rozjazdów. Będą dwa nowe wiadukty kolejowe. Przebudowanych zostanie także 13 km dróg, most kolejowy oraz 2 przejazdy w ciągu ul. Puckiej - podsumowuje PKP PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5