Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Gdańsk: Start budowy Forum Radunia. Inwestycja utrudni życie przewoźnikom towarowym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Gdańsk: Start budowy Forum Radunia. Inwestycja utrudni życie przewoźnikom towarowym
Firma deweloperska Multi Corporation uzyskała pozwolenie na budowę Forum Radunia, centrum handlowo-rozrywkowego w centrum Gdańska. Jak już wcześniej informowaliśmy, budowa „przykryje” tory kolejowe na odległości kilkuset metrów, co może znacząco utrudnić trasowanie pociągów towarowych do i z Portu Gdynia.

Jak poinformował portal trojmiasto.pl, budowa obiektu rozpocznie się jesienią i potrwa ponad dwa lata. Forum Radunia powstanie na 6-hektarowej działce na terenie Targów Siennego i Rakowego, w obrębie ulic 3 Maja, Armii Krajowej, Wały Jagiellońskie i Hucisko. Dodatkowo – i to właśnie spędza sen z oczu kolejarzy – zabudowana zostanie wciąż powstająca betonowa płyta o powierzchni 1,5 ha, która przykryje biegnącą między nasypami linię kolejową. W obiekcie, na powierzchni najmu 62 tys. m kw., znajdzie się około 200 lokali handlowych i usługowych. Niekomercyjną częścią Forum Radunia będzie Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska. Jak podkreśla portal trojmiasto.pl, jego budowę sfinansuje Multi Corporation, ale w ramach porozumienia o partnerstwie publiczno-prywatnym, obiekt zostanie przejęty przez miasto. Znajdzie się tam główny punkt miejskiej informacji turystycznej, makieta Gdańska, sala multimedialna i ekspozycyjna, kawiarnia, a także biura.

Inwestycja powstanie w odległości kilkuset metrów od stacji Gdańsk Główny, w kierunku Tczewa. Projektem Forum Radunia zaniepokojeni są kolejowi przewoźnicy towarowi. Mirosław Łosiński, dyrektor ds. operacyjnych w Lotos Kolej, sygnalizował nie tak dawno, że „2 metry nad pociągiem jadącym z ładunkiem niebezpiecznym będą sklepy, kawiarnie, parkingi”.

– Przeciętnie w co drugim pociągu kontenerowym znajduje się ładunek niebezpieczny. Zgodnie z przepisami RIV, pociąg z ładunkiem niebezpiecznym będzie mógł przejechać pod Forum Radunia. Ale jeśli tysiące osób podpiszą się pod protestem, żeby zamknąć tę trasę dla ładunków niebezpiecznych, to odpowiednie służby to zrobią. I żaden samorządowiec nie podpisze się pod tym, żeby trasę otworzyć – argumentował Łosiński.

Marcin Kaczorek, dyrektor biura planowania strategicznego w PKP PLK ocenił, że istotnie „Forum Radunia jest projektem niebezpiecznym” z punktu widzenia przewozów ładunków niebezpiecznych. Zauważył jednak, że wykonawca inwestycji jest zobowiązany bo tego, by projekt wykonać w taki sposób, iż umożliwi przejazd pociągów z towarami niebezpiecznymi.

Na zagrożenia związane z powstaniem Forum Radunia zwracał też uwagę opublikowany wiosną br. raport ZDG TOR podejmujący tematykę niskiej przepustowości linii kolejowych prowadzących do trójmiejskich portów.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5