Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Gdańsk: Projekt nowej linii tramwajowej łączącej Południe, Wrzeszcz i Zaspę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
trojmiasto.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Gdańsk: Projekt nowej linii tramwajowej łączącej Południe, Wrzeszcz i Zaspę
Rośnie prawdopodobieństwo wybudowania nowej trasy tramwajowej wzdłuż planowanej ulicy Nowej Politechnicznej. Projekt ten znajduje się na liście inwestycji do realizacji w latach 2014 - 2020 roku - informuje portal "trójmiasto.pl".

Według informacji podanych przez portal "trójmiasto.pl" nowa trasa tramwajowa przebiegałaby przez dzielnice na Południu, obrzeża Moreny, kampus Politechniki Gdańskiej, Wrzeszcz i Zaspę. Powstanie nowej linii uzależnione jest od realizacji projektu dotyczącego budowy ulicy Nowej Politechnicznej, która byłaby elementem łączącym Plac Komorowskiego i ulicę Nową Bulońską. Linii tramwajowa wzdłuż tej ulicy łączyłaby północny i północno-zachodni odcinek trasy tramwajów. Omijałaby ona Śródmieście. Połączenie to byłoby dobrym rozwiązaniem dla pasażerów, którzy podróżują w kierunku Wrzeszcza z dzielnic południowych.

’’Choć budowę takiej linii tramwajowej planowano już po wojnie, gdy odsunięto od ulicy zabudowę ul. Miszewskiego, to w ostatnich latach całkowicie zniknęła ona z miejskich planów. Owszem, urbaniści brali pod uwagę budowę Nowej Politechnicznej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, ale bez torowiska. Teraz to jednak się zmieniło” – podaje portal „Trojmiasto.pl”.

Analizy potwierdzają, że budowa trasy jest możliwa, chociaż nie da się wykluczyć pewnych komplikacji. Szczególnie mocnym argumentem, przemawiającym za realizacją projektu, są wyniki analizy obciążenia ruchem pasażerskim. Problem może stanowić natomiast gęsta zabudowa dzielnic południowych, wąska droga, a także trudności z utworzeniem lewoskrętów. Budowa linii skomplikuje znacząco ruch samochodowy. Poważnym utrudnieniem może okazać się przebudowa skrzyżowania ulicy Do Studzienki i Miszewskiego z aleją Grunwaldzką.

Projekt trasy tramwajowej zakłada budowę dziewięciu przystanków tramwajowych. Portal „Trojmiasto.pl” informuje, że szacunkowy koszt budowy ulicy Nowej Politechnicznej z linią tramwajową wynosi ok. 320 mln zł.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5