Francuska kolej SNCF rozważa zakup nawet 40 nowych pociągów dużych prędkości TGV firmy Alstom. Kwota, jaką zapłacono by za realizację zamówienia, to łącznie około1,2 mld euro.
Koszt jednego pociągu to około 30 mln euro. Tak wysoka kwota w przeszłości spowodowała, że SNCF rozmyślił się z zakupu pociągów, ale teraz przewoźnik ma nadzieję na wymianę najstarszych pojazdów. Powodem planów wymiany najstarszych TGV jest możliwość obniżenia stawek za dostęp do infrastruktury, które ze względu na to, że stare pociągi szybciej prowadzą do zużycia m. in. torów, są dość wysokie.
Tylko w latach 2008-2011 francuski zarządca infrastruktury - Réseau Ferré de France (RFF), otrzymał za dostęp do infrastruktury 500 mln euro. W latach 2012-2013 stawki za dostęp do infrastruktury mają wzrosnąć o około 7 proc. SNCF liczy na to,że nowe TGV obniżą koszty.
Chęć zakupu nowych pociągów TGV może także wiązać się z tym, że SNCF ma dobre wyniki finansowe po raz pierwszy od 2007 roku. Szef SNCF Guillaume Pépy określił rok 2011 jako dobry i dobrze rokujący na przyszłość.
Francuski przewoźnik jest w posiadaniu około 500 pociągów TGV. Średni wiek pojazdów to 17 lat.