NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Francja: Rząd wycofał się z budowy nowej linii KDP

| Łukasz Pastor 24.04.2016 194

Francja: Rząd wycofał się z budowy nowej linii KDP
Fot. David Monniaux, lic. CCA 3.0/Wikimedia Commons
Francuska Rada Stanu anulowała projekt budowy linii kolei dużych prędkości z Poitiers do Limoges – mimo że były już zabezpieczone pieniądze na ten cel. Rada Stanu uznała, że projekt nie będzie spełniał zadań użyteczności publicznej, dlatego nie może liczyć na rządowe wsparcie.
Pieniądze na budowę linii kolei dużych prędkości z Poitiers do Limoges zostały zabezpieczone jeszcze w styczniu 2015 roku. Wówczas projekt miał spełniać, zdaniem Rady Stanu, zadania użyteczności publicznej. Jednak z czasem wycofano się z tej deklaracji. Rada Stanu, która jest najwyższym organem jurysdykcji administracyjnej we Francji, zbadała ponownie sprawę i uznała, że zarówno ekonomiczne, jak i społeczne przesłanki do budowy linii nie są wystarczająco silne, by zbudować linię (m.in. stosunkowo niewielka liczba osób w zasięgu linii). Rada uznała, że przy realizacji tego projektu straty przeważałyby ostatecznie nad zyskami. Projekt był także krytykowany jako zbyt drogi.

Projekt nowej linii KDP z Poitiers do Limoges zakładał budowę 112 km zupełnie nowej trasy, po której pociągi mogłyby poruszać się z prędkością do 320 km/h. Trasa w części swojego przebiegu miała być jednotorowa. Do tego miało powstać 19 km łącznic. Wartość całego projektu była szacowana na kwotę 1,6 mld euro (przy cenach z 2011 roku). Nowa linia miała docelowo zapewnić szybszy dojazd z Limoges do Paryża. Podróż w tej relacji miała skrócić się z dzisiejszych 3 godz. i 5 min (linią konwencjonalną) do godziny i 55 min. Na nowej linii miało być uruchamianych 10 par pociągów dziennie.

Na wycofanie projektu miał dodatkowo wpływ inny ważny czynnik – możliwość modernizacji konwencjonalnej trasy Paryż – Orlean – Limoges – Tuluza. SNCF ma już zabezpieczone 1,5 mld euro na ten cel. Projekt zakłada podwyższenie parametrów linii i przystosowanie jej do prędkości ponad 200 km/h. Dodatkowo okoliczni mieszkańcy obawiali się, że budowa linii i uruchomienie szybkich pociągów ograniczą częstotliwość kursowania składów po dotychczasowej trasie. W efekcie Limoges pozostanie bez bezpośredniego dostępu do KDP. Miasto i aglomeracja są jednak niewielkie. Obszar Limoges zamieszkuje ok. 140 tys. osób.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Limoges (1)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Limoges (1)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5