Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Francja: Rząd wycofał się z budowy nowej linii KDP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-04-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
International Railway Journal/Railway Gazette

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Francja: Rząd wycofał się z budowy nowej linii KDP
Fot. David Monniaux, lic. CCA 3.0/Wikimedia Commons
Francuska Rada Stanu anulowała projekt budowy linii kolei dużych prędkości z Poitiers do Limoges – mimo że były już zabezpieczone pieniądze na ten cel. Rada Stanu uznała, że projekt nie będzie spełniał zadań użyteczności publicznej, dlatego nie może liczyć na rządowe wsparcie.

Pieniądze na budowę linii kolei dużych prędkości z Poitiers do Limoges zostały zabezpieczone jeszcze w styczniu 2015 roku. Wówczas projekt miał spełniać, zdaniem Rady Stanu, zadania użyteczności publicznej. Jednak z czasem wycofano się z tej deklaracji. Rada Stanu, która jest najwyższym organem jurysdykcji administracyjnej we Francji, zbadała ponownie sprawę i uznała, że zarówno ekonomiczne, jak i społeczne przesłanki do budowy linii nie są wystarczająco silne, by zbudować linię (m.in. stosunkowo niewielka liczba osób w zasięgu linii). Rada uznała, że przy realizacji tego projektu straty przeważałyby ostatecznie nad zyskami. Projekt był także krytykowany jako zbyt drogi.

Projekt nowej linii KDP z Poitiers do Limoges zakładał budowę 112 km zupełnie nowej trasy, po której pociągi mogłyby poruszać się z prędkością do 320 km/h. Trasa w części swojego przebiegu miała być jednotorowa. Do tego miało powstać 19 km łącznic. Wartość całego projektu była szacowana na kwotę 1,6 mld euro (przy cenach z 2011 roku). Nowa linia miała docelowo zapewnić szybszy dojazd z Limoges do Paryża. Podróż w tej relacji miała skrócić się z dzisiejszych 3 godz. i 5 min (linią konwencjonalną) do godziny i 55 min. Na nowej linii miało być uruchamianych 10 par pociągów dziennie.

Na wycofanie projektu miał dodatkowo wpływ inny ważny czynnik – możliwość modernizacji konwencjonalnej trasy Paryż – Orlean – Limoges – Tuluza. SNCF ma już zabezpieczone 1,5 mld euro na ten cel. Projekt zakłada podwyższenie parametrów linii i przystosowanie jej do prędkości ponad 200 km/h. Dodatkowo okoliczni mieszkańcy obawiali się, że budowa linii i uruchomienie szybkich pociągów ograniczą częstotliwość kursowania składów po dotychczasowej trasie. W efekcie Limoges pozostanie bez bezpośredniego dostępu do KDP. Miasto i aglomeracja są jednak niewielkie. Obszar Limoges zamieszkuje ok. 140 tys. osób.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP

Infrastruktura

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Tabor i technika

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Michał Szymajda 28 października 2020

Kolej dużych prędkości pobiegnie w Chinach pod wodą

Infrastruktura

Malezja rezygnuje ze spektakularnego projektu. Nie będzie KDP

Infrastruktura

Chińczycy prezentują koncepcję pociągów na Igrzyska Olimpijskie w Pekinie

Tabor i technika

Zobacz również:

CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP

Infrastruktura

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Tabor i technika

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Michał Szymajda 28 października 2020

Kolej dużych prędkości pobiegnie w Chinach pod wodą

Infrastruktura

Malezja rezygnuje ze spektakularnego projektu. Nie będzie KDP

Infrastruktura

Chińczycy prezentują koncepcję pociągów na Igrzyska Olimpijskie w Pekinie

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5