NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Francja: Kolejarze wznawiają testy po katastrofie na linii Paryż – Strasburg

| Łukasz Pastor 02.03.2016 228

Francja: Kolejarze wznawiają testy po katastrofie na linii Paryż – Strasburg
Fot. Pieye Trains, lic. CCA 4.0/ Wikimedia Commons
Koleje Francuskie SNCF powróciły do jazd testowych na linii dużych prędkości LGV Est, która docelowo połączy Paryż ze Strasburgiem. Pierwsze jazdy odbyły się 29 lutego. Trzy i pół miesiąca wcześniej na linii doszło do największej w historii francuskiej kolei TGV katastrofy.
Z informacji przedstawionych przez SNCF wynika, że procedury związane z dopuszczeniem do eksploatacji nowej trasy zostaną zakończone do 3 lipca bieżącego roku. Przed katastrofą mówiono o kwietniu. Jazdy będą prowadzone jednak zgodnie z nowymi wytycznymi – w trakcje testów mają być w pełni aktywne wszystkie systemy bezpieczeństwa linii. Rozpoczęły się już testy torów i sieci trakcyjnej, a w dalszej kolejności będą sprawdzane systemy łączności oraz sterowania ruchem.

Na ten moment SNCF nie planuje jeszcze prowadzić pociągów po fragmencie linii, na którym doszło do wykolejenia. Ten odcinek trasy może być jeszcze potrzebny w toku dalszych czynności związanych z wyjaśnianiem przyczyn katastrofy.

Testy nowego odcinka linii Paryż – Strasburg zostały zawieszone po tym, jak w w rejonie kanału Marna – Ren doszło do wykolejenia piętrowego pociągu TGV. Przypomnijmy: do zdarzenia doszło 14 listopada 2015 roku. W chwili wchodzenia w łuk, pociąg jechał z prędkością 265 km/h, podczas gdy dopuszczalna prędkość na tym odcinku wynosiła 176 km/h. Chwilę potem prędkość spadła do 243 km/h i z taką właśnie prędkością pociąg wykoleił się, a następnie wpadł do kanału znajdującego się tuż pod mostem będącym częścią trasy.

Na pokładzie przebywali głównie pracownicy techniczni, ale także ich dzieci, które nie powinny były znaleźć się w pociągu. Najnowsze ustalenia wynikające ze śledztwa potwierdzają analizy przeprowadzone bezpośrednio po katastrofie. Jedyną bezpośrednią przyczyną katastrofy mogło być znaczące przekroczenie dopuszczalnej prędkości.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Francja (380)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Francja (380)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5