Partnerzy serwisu:
Biznes

SNCF szuka chętnych do przejęcia nocnych pociągów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
08-04-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/SNCF

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
SNCF szuka chętnych do przejęcia nocnych pociągów
Fot André Marques, lic. CCA 2.0/Wikimedia CommonsSNCF szuka chętnych do przejęcia nocnych pociągów
Francuski rząd podjął decyzję o przekazaniu sekcji nocnych połączeń dalekobieżnych prywatnemu operatorowi. 1 kwietnia zostało opublikowane zaproszenie do składania ofert na prowadzenie przewozów na wszystkich dotychczasowych połączeniach (z wyjątkiem dwóch), które do tej pory funkcjonowały pod szyldem "Lunéa". W tej chwili pociągi prowadzi państwowy przewoźnik SNCF.

Przedstawiciele rządu Francji już w lutym zapowiadali, że przymierzają się do rozwiązania problemu nierentownych połączeń nocnych na terenie kraju. Sprawa jest pilna, ponieważ nocne pociągi dalekobieżne generują bardzo duże straty. Dlatego rządowi zależy na zaprzestaniu finansowania tych połączeń oraz postawieniu na prywatnych operatorów, którzy prowadziliby połączenia przede wszystkim na zasadach komercyjnych.

Wiadomo, że w grę wchodzi przekazanie sześciu z ośmiu funkcjonujących tras w ręce prywatnych operatorów. Chodzi o trasy z Paryża Austrelitz do Cerbere, Hendaye/Tarbes, St Gervais/Bourg St Maurice oraz do Nicei. Dwa kolejne do przekazania połączenia to trasy: Nicea – Luksemburg i Nicea – Strasburg. Pociągi, które nadal będą finansowane z budżetu państwa to te, które pojadą trasami: Paryż – Briançon oraz Paryż – Rodez/Latour de Carol. Te pociągi nadal będą funkcjonować pod szyldem "Lunéa" i będą prowadzone przez SNCF.

Ogłoszenie w sprawie poszukiwania prywatnych operatorów zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Czas na przedstawianie swoich ofert zainteresowane podmioty mają do końca maja. Ostateczna decyzja co do zasad funkcjonowania połączeń nocnych zapadnie do 1 lipca tego roku.

W planach są też zakupy taborowe dla pociągów nocnych, ponieważ wagony, którymi pasażerowie są przewożeni, są już mocno wyeksploatowane. Pierwszy przetarg na nowy tabor zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku.

Przypomnijmy: pociągi nocne generują jedną czwartą strat spośród wszystkich konwencjonalnych połączeń dalekobieżnych prowadzonych przez SNCF. Jednocześnie tylko 3% wszystkich pasażerów to ci, którzy korzystają z nocnych pociągów. Nierentowność połączeń nocnych bierze się w głównej mierze stąd, że do każdego sprzedanego biletu średnia dopłata z budżetu państwa wynosi około 100 euro.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5