Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Francja: Będą konsekwencje za występek kolarzy na przejeździe kolejowym?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
SNCF/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Francja: Będą konsekwencje za występek kolarzy na przejeździe kolejowym?
Po tym, jak w czasie wyścigu kolarskiego Paryż – Roubaix kilkudziesięciu kolarzy zignorowało zamknięte rogatki i przejechało przez przejazd kolejowy pomimo ryzyka wpadnięcia pod rozpędzony pociąg, Koleje Francuskie SNCF zapowiadają śledztwo mające wyjaśnić, jak mogło dojść do tak niebezpiecznej sytuacji. Sprawę już bada policja.

W rejonie miejscowości Hélesmes grupa kilkudziesięciu kolarzy jechała trasą, która przecina linię kolejową. W czasie, gdy pierwsi kolarze przejeżdżali przez przejazd, rogatki zaczęły opadać. To jednak nie powstrzymało kolejnych uczestników wyścigu przed kontynuacją jazdy.

Dopiero ostatnich dwudziestu kolarzy udało się powstrzymać, ale po interwencji policji. Ostatni kolarz z grupy tych, którzy zignorowali opuszczone rogatki, przejechał przez tory na osiem sekund przed nadjechaniem pociągu.

Rusza śledztwo

Kolejarze szybko zareagowali na zdarzenie, przypominając przy okazji, jak na styku kolei i dróg ważne jest zachowanie bezpieczeństwa. – Miliony widzów mogły oglądać na żywo to bardzo poważne zdarzenie. Złamanie przepisów mogło zakończyć się tragicznie. Rzeczywiście, kilka sekund później, pociąg TGV jadący tą linią mógł uderzyć w uczestników wyścigu.

Dlatego Koleje Francuskie SNCF postanowiły złożyć skargę, przekazując niedzielne zajście do wyjaśnienia, by ustalić, kto jest winien temu incydentowi – czytamy w komunikacie SNCF. Kolejarze podkreślają, że ubolewają nad zajściem i dodają, iż do tego typu zdarzeń nie może dochodzić.

– Bezpieczeństwo nie jest opcją, a jest absolutną koniecznością – powiedział szef SNCF Guillaume w odniesieniu do niedzielnego incydentu z udziałem kolarzy. – Temat bezpieczeństwa jest jednym z głównych tematów poruszanych przez SNCF od co najmniej 15 lat. Liczba wypadków w tym okresie na przejazdach kolejowych znacząco spadła – jest dwa razy mniej zabitych, a liczba kolizji na przejazdach spadła o 40%. Jednak SNCF kontynuuje walkę o poprawę bezpieczeństwa. Tylko w 2014 roku zostało zainwestowanych 30 mln euro na kampanie prewencyjne – czytamy w komunikacie SNCF.

U nas inaczej

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, w Polsce organizacja wyścigów wygląda zupełnie inaczej. – My od lat współpracujemy z organizatorami takich imprez np. Tour do Pologne. Wspólnie z organizatorem zapewniamy bezpieczeństwo takiego przejazdu jeszcze na etapie planowania trasy – wyjaśnia Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK.

– Wówczas PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują specjalną organizację ruchu i kierują dodatkowych pracowników na przejazdy, którzy są w stałym kontakcie z dyżurnymi ruchu. Organizacja ruchu zakłada, że kolarze przejeżdżają w przerwie między kursowaniem pociągów, a w razie komplikacji, gdy jadą wolniej, odpowiednio kontrolujemy ruch pociągów. Trasy imprez wymagających specjalnej organizacji zazwyczaj przecinają linie z mniej intensywnym ruchem pociągów – dodaje Dutkiewicz.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Pasażer

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Przemysław Farsewicz 17 kwietnia 2022

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Pasażer

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Michał Szymajda 21 lutego 2021

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Świat

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Magdalena Romanowska 09 listopada 2020

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Pasażer

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Magdalena Romanowska 24 lipca 2020

Zobacz również:

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Pasażer

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Przemysław Farsewicz 17 kwietnia 2022

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Pasażer

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Michał Szymajda 21 lutego 2021

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Świat

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Magdalena Romanowska 09 listopada 2020

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Pasażer

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Magdalena Romanowska 24 lipca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5