Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

FIT: Budowa tramwajów elementem poprawy jakości życia w miastach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Budowa linii tramwajowych może służyć nie tylko rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych. Michał Beim z Instytutu Sobieskiego nawołuje do skorzystania z doświadczeń zachodniej Europy, gdzie tramwaj jest elementem świadomej polityki rozwoju miast.

— Inwestycje tramwajowe to nie tylko instrument inżynierii miejskiej, ale element odnowy miast i poprawy jakości życia — powiedział na Forum Inwestycji Tramwajowych dr Michał Beim z Instytutu Sobieskiego. Jak zauważa, na Zachodzie rozbudowa sieci tramwajowej spełnia cele m.in. redukcji CO2, polityki przestrzennej, ekologicznej, gospodarczej i społecznej.

Rozwój komunikacji szynowej jest właściwie konieczny. W 2010 r. na świecie było 1 mld samochodów, a w ciagu dwudziestu lat liczba ta wzrośnie trzykrotnie. — A ropa naftowa tańsza nie będzie, samochody elektryczne będą stanowiły cały czas raczej niewielki odsetek — mówi dr Beim.

— Tramwaj zaraz po pieszym ma bardzo dużą efektywność pod względem zajętości terenu — mówi Michał Beim. Dlatego też w wielu zachodnich miastach komunikacja tramwajowa służy jako aktywny instrument modelowania rozwoju miast — często wpierw buduje się nową trasę, a dopiero potem całe osiedle.

Ekspert zwraca uwagę na kilka problemów rozbudowy sieci tramwajowych w Polsce. Często inwestycje są reakcyjne i nie nadążają za zmianami przestrzennymi w aglomeracji. Ponadto w wielu przypadkach w otoczeniu infrastruktury transportowej są ukrywane koszty infrastruktury drogowej — inwestycje w komunikację szynową najczęściej zawierają bowiem rozbudowę jezdni. — Tymczasem tramwaj ma przejmować ruch samochodowy — mówi dr Michał Beim. W Polsce brakuje też strategii i mechanizmów finansowania inwestycji. W tej chwili ich realizacja opiera się na dofinansowaniu unijnym, a środki te kiedyś się skończą lub zostaną przesunięte z wyrównania różnic na inne cele, mające na celu zwiększenie konkurencyjności Europy i jej wiodących ośrodków.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Forum inwestycji tramwajowych - tym razem w Poznaniu

Nasze konferencje

Forum inwestycji tramwajowych - tym razem w Poznaniu

Rynek Kolejowy 03 września 2013

Forum Inwestycji Tramwajowych i Trolejbusowych już 29 października w Bydgoszczy

Nasze konferencje

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Forum inwestycji tramwajowych - tym razem w Poznaniu

Nasze konferencje

Forum inwestycji tramwajowych - tym razem w Poznaniu

Rynek Kolejowy 03 września 2013

Forum Inwestycji Tramwajowych i Trolejbusowych już 29 października w Bydgoszczy

Nasze konferencje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5