Partnerzy serwisu:
Biznes

Europejskie Forum Taborowe - dzień drugi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
13-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Europejskie Forum Taborowe - dzień drugi
Drugi dzień Europejskiego Forum Taborowego, organizowanego przez TOR Konferencje, poświęcony jest m.in. innowacyjnym technologiom w produkcji taboru kolejowego, jak również szansom producentów na nowych rynkach europejskich i pozaeuropejskich.

Spotkanie rozpoczął prezes VIS Systems, Hubert Stępniewicz, który mówił na temat roli innowacji w produkcji taboru kolejowego spełniającego różne zapotrzebowania klienta. Jeśli chodzi np. o konstrukcje pojazdów, to takimi nowościami jest np. zastosowanie tzw. polimeru wzmacnianego włóknem szklanym (GFRP), aluminium spienionego, czy włókien węglowych.

Innym punktem programu jest panel dyskusyjny, w którym wzięli udział przedstawiciele największych krajowych i europejskich producentów taboru kolejowego. - Mamy nowy projekt elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych, dedykowanych dla rynków europejskich, również dla polskiego. Jednak przede wszystkim zajmujemy się produkcją taboru dalekobieżnego i szykujemy się na przetarg na kolejny przetarg na pozyskanie taboru dużych prędkości w Polsce - mówił Joze Maria Alvarez Badillo z Patentes Talgo, opisując plany swojej firmy względem rynku polskiego i krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

- Jesteśmy świadomi tego, że polski rynek jest ograniczony i zależny od środków finansowych, regulacji, czy polityki. Zaczął rozwijać się, gdy pojawiły się pieniądze samorządowe. Dopiero w 2013 r. miały miejsce duże zamówienia od przewoźników krajowych. Ale te są bardzo uzależnione od środków unijnych. Natomiast rynek zagraniczny jest mniej ograniczony, choć oczywiście jest o wiele trudniejszy. Żeby tam się dostać, nasze pojazdy muszą stać na wysokim poziomie technicznym i być atrakcyjne cenowo. Zagranica wymaga także wprowadzania innowacji - stwierdził Maciej Maciejewski z Bydgoskiej Pesy.

- To, że Polska pojawiła się jako europejski rynek, w którym sprzedaje się setki pojazdów w skali ostatniej perspektywy unijnej, bardzo nas cieszy. Nie da się tej tendencji zatrzymać. Wyobraźmy sobie, co powiedzą wyborcy, jeśli po 2020 r. pojawi się informacja, że skończyły się pieniądze unijne, więc koniec z zakupami. To raczej nie nastąpi - mówił Janusz Kućmin, generalny przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.

- Wierzymy w polski rynek, jako ten, który ma potencjalnie duże zapotrzebowanie na nowe lokomotywy. Jednak cały rynek europejski się zmienia. Teraz szukamy współpracy z wieloma mniejszymi zamawiającymi, którzy kupują mniejsze ilości lokomotyw. Produktem, który można w krótkim czasie przystosować dla potrzeb określonego odbiorcy jest Vectron. To lokomotywa dedykowana dla potrzeb różnych rynków, także polskiego - stwierdził Christian Schlegel z Siemens AG.

- ABB jest elementem dobrze rozwiniętego rynku europejskiego. Na to, żeby powstał nowoczesny i oczekiwany przez rynek pojazd, musi on powstawać w dobrze rozumianej współpracy producenta i jego dostawców. A to oznacza, że dobry projekt musi być sumą doświadczeń tych podmiotów - podkreślał Janusz Petrykowski, wiceprezes ABB.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ERSF: Jakie innowacje przyniosą najbliższe lata?

Tabor i technika

Europejskie Forum Taborowe online już za tydzień

Tabor i technika

Europejskie Forum Taborowe online

Tabor i technika

Europejskie Forum Taborowe online

TOR Konferencje 07 maja 2020

3 tygodnie do Europejskiego Forum Taborowego

Biznes

3 tygodnie do Europejskiego Forum Taborowego

TOR Konferencje 05 marca 2020

Branżę taborową czeka szereg wyzwań

Tabor i technika

Branżę taborową czeka szereg wyzwań

TOR Konferencje 28 lutego 2020

Zobacz również:

ERSF: Jakie innowacje przyniosą najbliższe lata?

Tabor i technika

Europejskie Forum Taborowe online już za tydzień

Tabor i technika

Europejskie Forum Taborowe online

Tabor i technika

Europejskie Forum Taborowe online

TOR Konferencje 07 maja 2020

3 tygodnie do Europejskiego Forum Taborowego

Biznes

3 tygodnie do Europejskiego Forum Taborowego

TOR Konferencje 05 marca 2020

Branżę taborową czeka szereg wyzwań

Tabor i technika

Branżę taborową czeka szereg wyzwań

TOR Konferencje 28 lutego 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5