NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Engelhardt: Nie ma pomocy publicznej dla PKP Cargo

| Maciej Szczepaniuk, Dziennik Gazeta Prawna, 3 lutego 2010 03.02.2010 132

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2010-02-03 10:49:06 Autor: ja
---.ssp.dialog.net.pl
Panie Ministrze! Przy większej liczbie pociągów, którędy dowiezie Pan materiał na budowę dróg i stadionów na Euro 2012. Będzie 10 km/h albo mniej. Już teraz kalkulując zakładam 25 km/h, może to za szybko.
2010-02-03 11:16:41 Autor: Kryniczanin
---.33.156.229
Słowa tego Pana dla mnie brzmią tak bla bla bla... Nie mają żadnej merytorycznej wartości.
2010-02-03 12:43:32 Autor: tonieja
---.icpnet.pl
Bla, bla, bla to jest cały ten tekst, którego fragmenty zechciał RK nam przytoczyć. Ja zwróciłem uwagę na taką, przez nikogo nie autoryzowaną tajemniczą wypowiedź:

\"Największymi beneficjentami obniżenia stawek dla lekkich składów będą PKP Cargo i spółki z Grupy PKP – dowodzą firmy spoza PKP.\"

Największym, a więc nie jedynym beneficjentem będzie PKP Cargo. Jakie inne spółki z Grupy PKP zajmują się przewozami towarowymi? PKP Intercity, PKP Energetyka, czy Natura Tour? Poza tym zwracam uwagę pismakowi z forsal.pl, że firmy spoza PKP nic nie mogą twierdzić. Twierdzić mogą ich zarządy, choć i to jest zbyt daleko idącym skrótem myślowym.
2010-02-03 12:50:45 Autor: tonieja
---.icpnet.pl
Sorry, pismak Maciej Szczepaniuk pisze dla \"Dziennika Gazety Prawnej\", Forsal tylko artykuł skopiował.

[Admin: Forsal.pl to portal ekonomiczny \"Dziennika Gazety Prawnej\".]
2010-02-03 13:17:17 Autor: limes
---.222.99.94
Obecne zasady obliczania stawek są w takim stopniu nielogiczne oraz sprzeczne z podstawami ekonomii i wiedzy o kolejnictwie, że tak naprawdę nie wiadomo co preferują poza chaosem. Skąd więc ta pewność - \"Mają na celu m. innymi preferowanie przewozów towarów lżejszymi pociągami, np. intermodalnymi\". Ciężary pociągów (np. intermodalnych) zależą od potrzeb kontrahentów handlowych a nie od przewoźnika, więc na co mają tu niby wpływać stawki. Jeśli już to wpływają na jedno - na zniechęcanie przewoźników do korzystania z kolei i wzrostu stawek dostępu (każdy pociąg mniej to przecież konieczność dalszego podwyższenia stawek). I tak się rzeczywiście dzieje, pociągów ubywa a stawki rosną a ponieważ rosną to ubywa pociągów i tak aż do samounicestwienia.
2010-02-03 14:55:36 Autor: zdezorientowany
---.tktelekom.pl
Szkoły skończyłem juz dość dawno, jakieś 20 lat temu nazad i w ten czas uczyli mnie że im dłuższy skład tym lepiej: mniejsze koszty przewozu, efektywniejsze wykorzystanie szlaku itp.
Idąc tokiem rozumowania Pana profesora zamiast składu 100-wagonowego powinno puszczać się 100 składów jednowagonowych - wtedy będzie najtaniej i najkorzystniej :/
Ciekawy jestem ile trwałoby wypuszczenie na szlak 100 składów ? Nawet na szlaku z blokadą 4-stawną ?
Pozatym ciągle pojawia się pojęcie \"ciężkiego pociągu\". Czy ktoś mógłby zdefiniować jednoznacznie co to znaczy ? Jak pociąg ma 60 wagonów to jeszcze jest lekki a jak 61 to już ciężki? Czy nacisk jednostkowy na oś? Waga przewożonego ładunku?
Wiem że dla niektórych te pytania są śmieszne ale takie niedomówienia jedynie powodują niepotrzebne konflikty wśród tych którzy mogą je rozumieć opacznie. Ostatecznie nie sami fachowcy czytają RK ;)
2010-02-03 15:22:42 Autor: niezależny
---.dynamic.gprs.plus.pl
Panie Ministrze....

Gratuluję odpowiedzi. Jednocześnie ubolewam nad słabością argumentów, które przygotowali Panu pracownicy w Ministerstwie. Czemu nie pokazali, jako przykładu - kolei Czech, Słowacji czy nawet Niemiec, gdzie stawki są dużo bardziej proporcjonalne (liniowe) w stosunku do przewożonego brutta? Dlaczego w Ministerstwie nie ma choć jednego człowieka znającego się na tych sprawach?

Jednocześnie nie chcę siać nieprawdziwych i niesprawdzonych informacji - ale tego tupu zarzuty z listem do Komisji Europejskiej pojawiły się po przejęciu PPC przez DB Schenker Rail AG. A kto rządzi w Unii Europejskiej? Niemcy i Francja. Jeżeli moje podejrzenia się sprawdzą - to już znam odpowiedź ze strony Komisji Europejskiej. Nie da się zajechać cenami Spółki PKP CARGO - więc trzeba spróbować inaczej - byle tylko był efekt.

A co będzie w efekcie - za parę lat jedne z najwyższych stawek cenowych za przewóz w całej Europie dla kochanych klientów (co stało się np. w Szwecji po opanowaniu przewozów towarowych przez DB Schenker Rail AG.). Notabene to się już dzieje w Polskiej energetyce i innych gałęziach przemysłu.
2010-02-03 19:08:35 Autor: małopolanin
---.ver.abpl.pl
a dlaczego stawka nie może odnosić się do 1 tony ładunku? Przewoźnik zestawia skład potem go waży i wagę zgłasza do plk (czy gdzie się to zgłasza) a tam po przemnożeniu waga * stawka * kilometry da kwotę wpisaną do faktury. Przewoźnik sam zdecyduje jak ciężkie będą jego pociągi (o ile będzie miał co ładować) i co mu się lepiej opłaca.
2010-02-03 19:21:45 Autor: Olgierd Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Engelhardt: usamorządowienie było sukcesem.
Engelhardt: kolej poradziła sobie z zimą.
2010-02-03 20:16:01 Autor: krak
---.200.51.185
nie dziwie się niektórym tu prezentowanym wypowiedziom. nie w smak niektórym, że CARGO wygrywa przetargi, że radzi sobie w kryzysie! Jeżeli za składy całopociągowe, tzw ciężkie bierze się z rynku większe pieniądze - przewóz bardzo dochodowy! dlaczego nie należy płacić więcej za dostęp do infrastruktury? przewozi się wszak więcej towarów! to jest właściwy wykładnik! firmy prywatnych operatorów tak płaczą o swym losie , takie są zaniepokojone innym traktowaniem w dostępie do infrastruktury niż CARGO. jednak pomimo możliwości technicznych - posiadają wszak wagony i lokomotywy - to nie zajmują się przewozem ładunków rozproszonych! mało tego ten przewóz realizują poprzez CARGO!!! To dopiero jest hipokryzja!!!
2010-02-03 20:24:18 Autor: QV
---.222.99.94
No właśnie na jakiej podstawie ustalana jet waga pociągu do do ustalania opłaty za dostęp. Ciekawe jak duże okazałyby się utracone wpływy PKP PLK gdyby ktoś porównał ilość ton wynikających z podanej, do ustalenia opłaty, wagi netto pociągu z ilością ton podanych w fakturze za dostawę towaru. Ale na ten temat nic się nie robi i nie mówi. Widocznie z różnych powodów wygodniej jest żeby było jak jest a może TO wyjaśniłoby czemu PKP Cargo jest mniej konkurencyjne od innych.
2010-02-03 21:42:45 Autor: Niezależny
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szanowny panie \"krak\" gratuluje tego że PKP CARGO \"wygrywa przetargi, że radzi sobie w kryzysie\" lecz jest jedno małe ale stawki prponowane przez CARGO nie pokrywaja nawet kosztów jakie zostały poniesione przez tego przewoźnika (dostęp do infrastruktury,własne koszty +zysk)czyżby te działania nie były na granicy prawa.Proszę przeanalizować wszystkie przetargi a w szczególności ten z kopalnią miedzi to może u pana umysł sie rozjaśni.
2010-02-04 08:49:44 Autor: optymista
---.dynamic.gprs.plus.pl
Do Niezależny:
A skąd wiesz, że nie pokrywają kosztów? Twoich mogą nie pokrywać - jeżeli wynajmujesz lokomotywy i wagony za ciężkie pieniądze z za granicy (np. CD Cargo). Tak więc prywatni teraz mają naprawdę ciężko - bo nie dbali o optymalizację kosztów majątku przewozowego, wynajęli tabor w epoce wzrostu gospodarczego (wyższe stawki niż w kryzysie). Zobaczymy, jak się sprawa rozwinie. Niemniej interesy spekulowane już powoli się kończą.
2010-02-04 09:11:50 Autor: emeryt PDO
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
SP.krak czyim kosztem cargo osiąga zyski,kto pracuje na te zyski i w jakich warunkach.
Magazyny mundurowe puste,posiłki regeneracyjne brak.
pracownik musi wyrzucać pasażera z wykazu aby nie przekroczyć 12 godz.pracy.Gdy jest mniejszy ruch służby R pokrywa urlopem itd.itp.
2010-02-04 12:46:36 Autor: anty cargowiec
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
cargo i tak będzie na \"świeczniku\"...
2010-02-04 12:48:21 Autor: anty cargowiec
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a najważniejszy jest słoik
2010-02-04 20:25:16 Autor: krak
---.200.51.185
do emeryta pdo i nie tylko. wreszcie należy zrozumieć, że firma by w niej zarabiać musi minimalizować koszty. jeżeli chodzi o pracę na tzw saksach, kiedyś to rozumiano - należało pracować z wytężeniem i wówczas pracownik zarabiał, a gdy przywoził pieniądze do domu to jeszcze zarabiał na wymianie. teraz można i u nas zarobić lecz drodzy internauci niech powiedzą ci od prywaciarzy, ile muszą się napracować. więc jeśli CARGO coś ogranicza lub naprawia minimalizując koszty to podnosi się larum, podczas gdy u prywaciarzy jakoś protestów brak. jeśli już zwolnią pracownika od prywaciarzy wówczas rozżalony opowiada jaka krzywda mu się działa i z rozrzewnieniem wspomina pracę w CARGO. panowie trochę pokory!
2010-02-09 13:08:14 Autor: Polak dbający o interes narodowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ludzie o jakich wy bzdurach piszecie.Wystarczy aby tym nastawionym tylko na zysk\"Prywatnym\" przewożnikom\" przyjurzała się Państwowa Inspekcja Pracy wraz z NIK-iem i skończło wykorzystywanie pracowników po 20g. pracy.Niechby zaczęli płacić pracownikom za jazdę pasażerem po 5-8g. na podmianę,i czy taki człowiek jest wypoczęty i zdolny do \"12-sto?\" godzinnej służby?Niech się do tego ustosunkują :anty cargowiec i ten niby niezależny!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5