- Nie ma mowy o pomocy publicznej dla PKP Cargo. Nowe stawki dostępu do torów służą zmniejszeniu dysproporcji pomiędzy opłatami ponoszonymi przez operatorów kolejowych przewożących towary pociągami lekkimi a operatorami przewożącymi towary pociągami ciężkimi - mówi dla "Dziennika Gazety Prawnej" wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt.
- Mają na celu m.in. preferowanie przewozów towarów lżejszymi pociągami, np. intermodalnymi. Nie jest możliwa zmiana dostępu do torów dla pociągów ciężkich. Nie podzielam też stwierdzenia, że PKP Cargo nie zapewniają wolnego i przejrzystego dostępu do infrastruktury kolejowej, jednak Ministerstwo Infrastruktury podejmuje działania na rzecz przejrzystego określenia składników infrastruktury, które będą publicznie dostępne. Jeszcze w tym roku zamierzamy przesunąć niektóre bocznice do załadunku towarów do PKP Polskich Linii Kolejowych, które będą udostępniać je wszystkim przewoźnikom - tłumaczy Engelhardt.
Więcej