NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Elfy 2 w Wielkopolsce obsłużą najbardziej uczęszczane kursy

| Michał Szymajda 20.09.2019 2,8k

Elfy 2 w Wielkopolsce obsłużą najbardziej uczęszczane kursy
Elf 2 na Dworcu Letnim w PoznaniuFot. ms, rynek-kolejowy
– 19 września do Poznania przybył piąty Elf 2 z partii 10 zakupionych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy są systematycznie włączane do ruchu z pasażerami – powiedział członek zarządu Pesy. To, że fizycznie 5 ezt jest już na terenie Wielkopolski, potwierdził wicemarszałek województwa.
10 elektrycznych zespołów trakcyjnych Wielkopolska kupuje z pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego i budżetu województwa. Program regionalny zapewnił dopłatę do zakupu w wysokości 50% środków kwalifikowanych. Pomimo opóźnienia w dostawach ezetów, Wielkopolska jako jedno z pierwszych województw skutecznie kupuje tabor z udziałem środków unijnych. Problemy ze znalezieniem wkładu własnego do zakupów wciąż mają Koleje Dolnośląskie, oraz PKP SKM Trójmiasto.

– Kolejne 5 Elfów 2 zamówiliśmy w ramach POIiŚ. Tam termin realizacji określiliśmy na początek 2021 roku. Wszystkich razem będzie 15 – powiedział Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego, odpowiedzialny za transport. – Elfy 2 chcemy przeznaczyć na połączenia, które cieszą się najlepszą frekwencją. Nie jest tajemnicą, że pięcioczłonowe pociągi kupiliśmy w tym celu, by lepiej radzić sobie z dużym zainteresowaniem pasażerów podróżami koleją. Bardzo duże potoki pasażerskie mamy w tej chwili w okolicach Poznania. Ma na to wpływ powołanie do życia Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Stajemy się w związku z tym trochę ofiarami własnego sukcesu. Zwiększone zainteresowanie podróżnych stało się faktem – powiedział.

Marszałek zaznaczył, że kupno większych pojazdów jest najlepszym sposobem poprawy podaży miejsc w pociągach, w warunkach w jakich działają Koleje Wielkopolskie.

– Problemem jest ograniczona przepustowość linii kolejowych w okolicach Poznania i w samym Poznaniu, z uwagi na duże natężenie ruchu pasażerskiego i towarowego, a także nakładające się na to prace prowadzone przez PKP PLK. Czasami moglibyśmy dublować pociągi lub je dogęszczać, ale okazuje się na przykład, że na Poznaniu Głównym brakuje wolnych krawędzi peronowych – ocenił Jankowiak.

Oprócz 15 Elfów 2, które na pewno dotrą do Wielkopolski, będzie jeszcze możliwość realizacji opcji na 2 kolejne pojazdy. – Jest za wcześnie by mówić o tym, czy wykorzystamy tę możliwość – powiedział marszałek w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”.

Więcej na temat nowych Elfów 2 dla Wielkopolski piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolska (96)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Wielkopolska (96)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5