NUMER 11/2019
NUMER 11/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trako 2019
szukaj
Śledź nas:

Elfy 2 w Wielkopolsce obsłużą najbardziej uczęszczane kursy

| Michał Szymajda 20.09.2019 117

Elfy 2 w Wielkopolsce obsłużą najbardziej uczęszczane kursy
Elf 2 na Dworcu Letnim w PoznaniuFot. ms, rynek-kolejowy
– 19 września do Poznania przybył piąty Elf 2 z partii 10 zakupionych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy są systematycznie włączane do ruchu z pasażerami – powiedział członek zarządu Pesy. To, że fizycznie 5 ezt jest już na terenie Wielkopolski, potwierdził wicemarszałek województwa.
10 elektrycznych zespołów trakcyjnych Wielkopolska kupuje z pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego i budżetu województwa. Program regionalny zapewnił dopłatę do zakupu w wysokości 50% środków kwalifikowanych. Pomimo opóźnienia w dostawach ezetów, Wielkopolska jako jedno z pierwszych województw skutecznie kupuje tabor z udziałem środków unijnych. Problemy ze znalezieniem wkładu własnego do zakupów wciąż mają Koleje Dolnośląskie, oraz PKP SKM Trójmiasto.

– Kolejne 5 Elfów 2 zamówiliśmy w ramach POIiŚ. Tam termin realizacji określiliśmy na początek 2021 roku. Wszystkich razem będzie 15 – powiedział Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego, odpowiedzialny za transport. – Elfy 2 chcemy przeznaczyć na połączenia, które cieszą się najlepszą frekwencją. Nie jest tajemnicą, że pięcioczłonowe pociągi kupiliśmy w tym celu, by lepiej radzić sobie z dużym zainteresowaniem pasażerów podróżami koleją. Bardzo duże potoki pasażerskie mamy w tej chwili w okolicach Poznania. Ma na to wpływ powołanie do życia Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Stajemy się w związku z tym trochę ofiarami własnego sukcesu. Zwiększone zainteresowanie podróżnych stało się faktem – powiedział.

Marszałek zaznaczył, że kupno większych pojazdów jest najlepszym sposobem poprawy podaży miejsc w pociągach, w warunkach w jakich działają Koleje Wielkopolskie.

– Problemem jest ograniczona przepustowość linii kolejowych w okolicach Poznania i w samym Poznaniu, z uwagi na duże natężenie ruchu pasażerskiego i towarowego, a także nakładające się na to prace prowadzone przez PKP PLK. Czasami moglibyśmy dublować pociągi lub je dogęszczać, ale okazuje się na przykład, że na Poznaniu Głównym brakuje wolnych krawędzi peronowych – ocenił Jankowiak.

Oprócz 15 Elfów 2, które na pewno dotrą do Wielkopolski, będzie jeszcze możliwość realizacji opcji na 2 kolejne pojazdy. – Jest za wcześnie by mówić o tym, czy wykorzystamy tę możliwość – powiedział marszałek w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”.

Więcej na temat nowych Elfów 2 dla Wielkopolski piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolska (54)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolska (54)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2019
NUMER 11/2019
Trako 2019 za nami! Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zajrzeli na nasze stoisko. Dla tych, którzy nie mieli okazji przyjechać do Gdańska przygotowaliśmy w tym numerze obszerną relację z targów. To oczywiście nie wszystko; piszemy również o integracja oferty ŁKA z autobusami regionalnymi, rozwoju Rail Capital Partners czy wyzwaniach dla przewozów towarowych. W numerze dużo o przyszłości: taborze do obsługi CPK, pociągach na wodór i przebiegu linii Ygrek przez aglomerację kalisko-ostrowską. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5