NUMER 09/2021
NUMER 09/2021
Temat numeru:
Kolej 2021
szukaj
Śledź nas:

Elf dla warmińsko-mazurskiego niemal gotowy. Jedyny taki w Polsce

| Rynek Kolejowy 22.11.2012 452

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2012-11-22 09:57:35 Autor: Tomek Janiszewski
---.220.166.71
No i bardzo dobrze, może skończy się wreszcie absurd w postaci SA na spętanej drutem linii Olsztyn - Elbląg. Pozostanie tylko problem w postaci braku druta na Korsze - Ełk, i jazdy SA na Olsztyn - Korsze. Tylko czy zwolnione SA zostaną należycie wykorzystane, np. do reaktywacji Mikołajek?
2012-11-22 10:10:49 Autor: LOLek
---.itcomp.pl
No to WM zrobiło olbrzymie zakupy :D A swoją drogą ta gwarancja PESĘ będzie droooogo kosztować...
2012-11-22 10:14:50 Autor: Kristofor
---.dynamic.chello.pl
Najbardziej zaciekawiła mnie informacja o dziennym przebiegu wynoszącym ok. 600 km - jeśli to prawda to jestem pod wrażeniem.
2012-11-22 10:32:37 Autor: Fumarol
---.internetia.net.pl
i po wuj im te 160??!! Kuźwa co za mania się teraz zrobiła. 160 dla zasady...(patrz KW, KM, KŚ)
2012-11-22 10:35:15 Autor: byku123
---.ssp.dialog.net.pl
Poprawcie dwie literówki w tekście :) EFL i PRZEJAZANY ;) EFL jest w lidzie a PRZEJAZANY w ostatnim akapicie ;)
2012-11-22 10:40:33 Autor: zeus04
---.133.23.13
@ LOLek
Raczej bym się nie martwił. Pesa wie co robi.
Ekstremalny przykład jaki podał mi kiedyś akurat serwis Newagu, to jazda przez pół Polski
w celu włączenia bezpiecznika automatycznego w szafie WN. Taka \"drobnica\" stanowi gros przypadków
wzywania serwisu i często jest bardziej uciążliwa dla użytkownika, bo pojazd wyłączany jest na wiele dni
z eksploatacji. Dobrze wyszkolona obsługa, raz że sama nie przyczynia się do powstawania awarii,
to dwa, sama potrafi drobnicę zlokalizować i usunąć.
2012-11-22 10:49:17 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
A co będzie jak zepsuje się po 49 latach?
2012-11-22 10:49:42 Autor: karuzel dla hipopotama
---.153.89.54
@ LOLek
To nie Pesę będzie gwarancja drogo kosztowała a samorząd. Warunkiem zachowania gwarancji będzie wykonywanie przeglądów i napraw okresowych w zakładach PESA. A oni odpowiedni to sobie skalkulują i samorząd zapłaci za to naprawdę duuuuże pieniądze
2012-11-22 10:59:11 Autor: Siemens
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale jaj z tą gwarancją - ja pierniczę :-))) Koń by się uśmiał. Dziwię się, że nikt nie przewrócił tego przetargu ...
2012-11-22 11:03:30 Autor: Ułan
---.dynamic.chello.pl
Może to i mrzonki, ale za kilkadziesiąt lat może sporo linii kolejowych w Polsce będzie już pozwalało na rozwijanie 160km/h. Lepiej mieć teraz już taki tabor, niż potem obudzić się z łapskiem w nocniku... Stawiajmy na rozwój, po co przyklaskiwać regresji? Obejrzyjcie się choćby na województwo pomorskie - tam już jest odcinek na 160km/h, a kiblami wszyscy będą jeszcze jeździć przez lata...
2012-11-22 11:05:35 Autor: gość
---.ip.netia.com.pl
22/11/2012 10:32 Autor: Fumarol - ---.internetia.net.pl
i po wuj im te 160??!! Kuźwa co za mania się teraz zrobiła. 160 dla zasady...(patrz KW, KM, KŚ)

A po wuj Ci auto, które może jechać 200km/h? Jeździsz gdzieś tak szybko?
2012-11-22 11:15:55 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
600km dziennie? Zapewne będzie obsługiwać linie tj Olsztyn-Elbląg, Olsztyn-Iława-Gdynia, Olsztyn-Iława-Toruń
2012-11-22 12:12:34 Autor: mały króliczek
---.opera-mini.net
Olsztyn - Pisz - Ełk pod 15kV 162/3Hz.
2012-11-22 13:08:54 Autor: Kornik spod Ełku
---.dynamic.chello.pl
Czy ten ELF wytrzyma aż 50 lat? Daj Boże :-) Mogli napisac dożywotnia gwarancja - wyszłoby na to samo.
2012-11-22 13:47:40 Autor: weq
---.internetdsl.tpnet.pl
Ha ha wyróżnia sie tylko jednym egzemplarzem.
2012-11-22 15:08:15 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
@Fumarol:
Obyś tak do końca życia nie jeździł niczym lepszym niż Syrenka i EN57.
Kto się nie posuwa do przodu, ten się cofa.
2012-11-22 15:32:07 Autor: pktrans
---.play-internet.pl
GO podaje , że dziś podczas jazdy inauguracyjnej Elf miał awarię w Czerwonce.
2012-11-22 17:28:17 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Dwa kółka Olsztyn-Iława-Gdańsk Główny-Elbląg -Olsztyn wyda 600km ?
2012-11-22 17:31:42 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Z tą gwarancja dla jednego super kibelka to cwany pomysł wiecie jaki?Pesa będzie mogła stosować nowości i testować za darmo
2012-11-22 19:17:23 Autor: Pootas
---.dynamic.chello.pl
Pesy nienawidzę,ale nie można im odmówić jednego-mają humor skurczysyny.
Przecież ten plastikszajs po 5 latach będzie się nadawał do zezłomowania,no co najwyżej na kurnik.
Rzadko który EN57 dożywa takiego wieku,a jest konstrukcją duuużo prostszą i o wiele bardziej udaną i solidną.No chyba że pesa(TFU)w ramach gwarancji po paru latach będzie dawać kolejny skład na wymianę.Będzie wesoło;)A na poważnie-po jaką cholerę kupować taki szajs?
2012-11-22 19:58:37 Autor: Wierszu
---.75.205.185
Przejeżdżał chwile temu przez Toruń w ramach jazd próbnych.
2012-11-22 20:27:05 Autor: podróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Widziałem jak stał a jaka balanga była w nim.Ciekawy link http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11130/Awaria-ELF-a-podczas-pierwszego-przejazdu.html
2012-11-22 21:05:03 Autor: lukasz1202
---.dynamic.chello.pl

lukasz1202
@Tomek Janiszewski

Też kiedyś byłem optymistą, liczyłem że z kupnem kolejnych szynobusów będą reaktywowane takie trasy jak Olsztyn - Mikołajki - Ełk czy nadzalewówka. Tymczasem PR-y tną w najlepsze, w tym roku wycięli Ełk - Olecko, Elbląg - Braniewo a wiem że w planach mają też Braniewo - Olsztyn ! Nie licz na zbyt wiele. A swoją droga bardzo awaryjne są szynobusy z Pesy, szczególnie SA106. Trójka stoi i czeka długo na naprawę więc można powiedzieć że na razie nic im się nie zwolni ;) Poza tym już od dłuższego czasu SZT nie jeżdżą na sam odcinek Olsztyn - Korsze, ja widziałem za to kiedyś pojedynczego SA 106 na trasie Olsztyn - Elbląg ale to miało związek z tym ze później miał rano jechać do Elbląga. Co do trasy Olsztyn - Korsze - Ełk to powinna być cała obsługiwana przez SZT bo daje to duży zysk czasowy niż obecnie przesiadki z kibla w Korszach. Zresztą bezpośrednie szynobusy wrócą od nowego rozkładu ;) a Olsztyński PR? Już nie wierzę że otworzą coś nowego, prędzej będą jeździć szynobusami bo taniej ;)
2012-11-22 22:47:08 Autor: xp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To jest dobre, ale RK - nie kopiujcie tego!!
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/olsztyn/awaria-nowego-pociagu-na-pierwszej-trasie,1,5312351,region-wiadomosc.html

\"- Nastąpiło przepięcie na linii i to spowodowało różnicę napięć. Przy tym doszło do uszkodzenia falownika, który jest elementem pantografu (tj. elementu łączącego pociąg z trakcją) - tłumaczył rzecznik prasowy Pesy Michał Ĺťurowski.\"

Falownik jako element pantografu. Brawo!!!
2012-11-22 22:50:10 Autor: Jaś 111
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ma gwarancję na 50 lat, popsuł się po 30 kilometrach...
2012-11-22 23:28:17 Autor: r
---.opera-mini.net
hehe jeszcze chcą \\\'czarną skrzynkę\\\' sprawdzić. a od kiedy w rejestratorach zapisywany jest taki parametr jak napięcie sieci?

Ech. Sami nie wiedzą, co składają... Wiedza na poziomie ministerialnym.
2012-11-23 07:42:50 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Z tego co wiem usterka wyszła na izolatorze sekcyjnym Gdzie nie powinno się pobierać prądu.Gdyż tam występuje różnica napięcia.Niegdyś było tak w Szymankowie od strony Lisewa nawet bez poboru pantograf ciągnął łuk a różnica wynosiła nawet osiemset volt jeśli ktoś się zapomniał miał hoinkę na pulpicie wywalały zabezpieczenia a na EN57 do tego palił sie bezpiecznik przetwornicy oraz ogrzewania jak było załaczone
2012-11-23 07:52:08 Autor: Ł.M.
---.opera-mini.net
Nie takie różnice napięcia między sekcjami w Polsce mogą wystąpią i nie jest to nic dziwnego. Inne pojazdy jeżdżą, nawet z PESY po gorszej sieci, np na Śląsku i z tym muszą żyć. Taki defekt to nic nowego, pecha miał marszałek, tylko on się przejechał raz, a pasażerowie będą mieli to częściej.
2012-11-23 12:26:59 Autor: zeus04
---.133.23.13
@ r
Napięcie i wiele innych parametrów, rejestruje się od dość dawna.
Np. w 19WE za pomocą urządzenia ATM-RP3G które rejestruje:
Prąd i napięcie trakcji;
Ciśnienie w głównym przewodzie hamulcowym;
Ciśnienie w cylindrach hamulcowych we wszystkich wagonach;
Sygnał aktywnej kabiny;
Zasilanie SHP i CA;
Zadziałanie urządzeń SHP i CA;
Brak hamowania awaryjnego wyzwolonego przez SHP i CA;
Hamowanie awaryjne wyzwolone przez SHP, CA lub radiostop;
Zadziałanie hamulca bezpieczeństwa;
Mostkowanie hamulca bezpieczeństwa;
Sygnał niedomkniętych drzwi;
Winda wysunięta;
Zadziałanie alarmu przeciwpożarowego;
Użycie przycisku czujności;
Użycie sygnału dźwiękowego;
Przycisk zamknięcia drzwi;
Prędkość pojazdu.
ED74 też maja rejestrator i przykładowy zapis kilku parametrów przedstawiono w pracy pt.
Lech Lipiński
Pojazdu Szynowe PESA Bydgoszcz SA, Bydgoszcz
WYKORZYSTANIE METOD SYMULACJI DO ANALIZY PRACY
I DOBORU NASTAW REGULATORÓW TRAKCYJNYCH NAPĘDÓW
ASYNCHRONICZNYCH
http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/94/ref_13.pdf
\\\"(...)Parametry rzeczywistego przejazdu zapisane przez rejestrator
zdarzeń pojazdu pokazano na rys. 10.
EZT-y na tej trasie kursowały w tzw. trakcji
podwójnej. Całkowita długość trasy wyniosła
138,91 km, a planowy czas przejazdu
1 h 45 min. Odległości między stacjami wynoszą
od 3 km do 40 km. Maksymalna prędkość
na trasie jest równa 130 km/h. Średnie zużycie
energii elektrycznej przez pojazd na tej trasie,
wyniosło Eav = 635 kWh. (...)\\\"

2012-11-23 17:52:05 Autor: matfre96
---.wolomin.vectranet.pl
Gwarancja na 50 lat lub 30 kilometrów.
2012-11-24 11:35:58 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@zeus: mimo wszystko rejestrator ten nie nadaje się za bardzo do rejestracji przepięć na sieci. To nie oscyloskop. Też nie wiem, co oni chcą osiągnąć odczytem z niego, ale coś musieli do mediów powiedzieć po prostu.
2012-11-25 13:46:38 Autor: zeus04
---.133.23.13
@ przewoz
No ale mimo wszystko rejestrator jest i zapisuje nawet napięcie :)
Swego czasu na lokomotywie na której często jeździłem był założony
dodatkowy rejestrator który OIDP miał częstotliwość próbkowania OIDP 50 Hz.
Było to i tak za mało w naszym przypadku i producent przysłał człowieka z laboratorium
z profesjonalnym 16 kanałowym (osobne przetworniki A/C tzn. - bez multipleksowania)
bardzo szybkim rejestratorem. Po kilku dniach jeżdżenia złapaliśmy w końcu dręczącego nas ducha za rogi.
Producent wprowadził pewne sprzętowe udoskonalenie i mamy już święty spokój od ponad roku :)
2012-11-27 08:21:58 Autor: driver
---.olsztyn.vectranet.pl
Jedna jaskółka wiosny nie czyni...
2012-12-02 18:47:20 Autor: gowa
---.dynamic.chello.pl
a czytał ktoś warunki gwarancji moze okazac sie ze to pesa zrobiła dobry układ a nie WM
2012-12-04 20:35:53 Autor: pkcargo
---.centertel.pl
Ten Elf musi być dobrze zrobiony!!! Gwarancja na 50 lat to nie zła reklama.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2021
NUMER 09/2021
Oddajemy w Państwa ręce specjalny, dedykowany TRAKO numer miesięcznika "Rynek Kolejowy"! Będzie on dostępny na targach w Gdańsku. Zachęcamy do odwiedzenia nas na stoisku nr 38 w hali B. To jedna z niewielu okazji, by spotkać się z naszymi ekspertami oraz zespołem redakcyjnym i sprzedażowo-konferencyjnym!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5