Partnerzy serwisu:
Pasażer

Ekspresy nadal bez wagonów restauracyjnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-01-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Ekspresy nadal bez wagonów restauracyjnych
fot. Kasper FiszerJednym z pociągów bez wagonu barowego jest IC "Reymont"
Choć PKP PLK wymagają, by pociągi ekspresowe prowadziły wagony z wydzieloną strefą gastronomiczną, wciąż kilka kursów EIC i IC PKP Intercity zestawionych jest wyłącznie z wagonów 1. i 2. klasy. Przewoźnik zapewnia, że podróżni mogą liczyć na poczęstunek z wózka barowego, i zapowiada uzupełnienie swojego parku taborowego.

Nie maleją problemy PKP Intercity z obsługą gastronomiczną pociągów kategorii InterCity i Express InterCity. Jak informowaliśmy w grudniu, po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy wagonu barowego czy restauracyjnego nie prowadzą m.in. pociągi IC „Reymont” z Łodzi do Krakowa, IC „Uszatek” z Łodzi do Warszawy, EIC „Fredro” z Warszawy do Wrocławia i EIC „Paderewski” z Warszawy do Poznania.

Na ciepły posiłek w specjalnym wagonie nie mogą liczyć także podróżujący nowymi kursami do Czech – EIC „Commenius” i „Porta Moravica”. W tym przypadku niedogodności wynikają z problemów taborowych Kolei Czeskich (České dráhy, ČD), które mają planowo dołączać do składu bar. Przyczyny braku wagonów WARS-u w pociągach krajowych leżą jednak po stronie PKP Intercity.

Problemem nie jest jedynie obsługa podróżnych w mniejszym niż zazwyczaj w pociągach tych kategorii zakresie. Wydzielona sekcja gastronomiczna jest bowiem nie tylko wyznacznikiem standardu kursów pewnych kategorii handlowych, ale także kilku rodzajów pociągów według klasyfikacji PKP PLK, w tym wszystkich kursów o charakterze ekspresowym. To z kolei wpływa na priorytet dla poszczególnych pociągów przy ustalaniu rozkładu jazdy.

IC przygotowuje się do uzupełnienia taboru

Innymi słowy, według regulaminu przydzielania tras zarządcy infrastruktury przewoźnicy korzystają z wysokiego priorytetu trasowania tylko w przypadku tych pociągów, które prowadzą wagon restauracyjny czy barowy albo wagon z wydzieloną częścią gastronomiczną. Tymczasem takie wagony nie tylko nie pojawiają się w ekspresach kursujących w takim zestawieniu od grudnia, ale także w kolejnych pociągach. Jak informują nas czytelnicy, często zdarza się, że bez „warsu” kursuje EIC „Śnieżka” z Warszawy do Jeleniej Góry (także na odcinku Warszawa – Wrocław).

Kiedy sytuacja ta ulegnie zmianie? – Jesteśmy obecnie w trakcie kolejnej fazy naszych inwestycji w tabor. Będziemy uzupełniać swój park taborowy – wskazuje jedynie Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. – Obecnie w pociągach, w których nie kursują wagony gastronomiczne, poczęstunek serwowany jest z wózków barowych – zapewnia przedstawicielka przewoźnika.

IC „Reymont” to nadal jednostka ED74

Już przed miesiącem spółka zapowiedziała też, że zmiana zestawienia nie obejmie IC „Reymont”, który jest obsługiwany jednostką ED74. PKP IC zamierza zmienić jego kategorię na TLK, więc to ona zostanie dopasowana do oferowanego standardu, a nie standard konkretnego kursu dogoni ten wyznaczony przez kategorię.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wars sprzedaje w wagonach swoje gadżety i akcesoria

Infrastruktura

Wars sprzedaje w wagonach swoje gadżety i akcesoria

Michał Szymajda 20 grudnia 2022

Warszawa - Bydgoszcz: Pojecie tylko w ezecie

Pasażer

Warszawa - Bydgoszcz: Pojecie tylko w ezecie

Jakub Rösler 21 grudnia 2021

W Warsie wciąż zjesz przy co drugim stoliku

Pasażer

W Warsie wciąż zjesz przy co drugim stoliku

Michał Szymajda 13 sierpnia 2021

Wars przejdzie pod pełną kontrolę PKP

Prawo i polityka

Wars przejdzie pod pełną kontrolę PKP

Jakub Madrjas 15 stycznia 2021

Krótsza umowa PKP Intercity z Warsem

Biznes

Krótsza umowa PKP Intercity z Warsem

Jakub Madrjas 07 stycznia 2021

Zobacz również:

Wars sprzedaje w wagonach swoje gadżety i akcesoria

Infrastruktura

Wars sprzedaje w wagonach swoje gadżety i akcesoria

Michał Szymajda 20 grudnia 2022

Warszawa - Bydgoszcz: Pojecie tylko w ezecie

Pasażer

Warszawa - Bydgoszcz: Pojecie tylko w ezecie

Jakub Rösler 21 grudnia 2021

W Warsie wciąż zjesz przy co drugim stoliku

Pasażer

W Warsie wciąż zjesz przy co drugim stoliku

Michał Szymajda 13 sierpnia 2021

Wars przejdzie pod pełną kontrolę PKP

Prawo i polityka

Wars przejdzie pod pełną kontrolę PKP

Jakub Madrjas 15 stycznia 2021

Krótsza umowa PKP Intercity z Warsem

Biznes

Krótsza umowa PKP Intercity z Warsem

Jakub Madrjas 07 stycznia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5