Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ED72 po modernizacji. Pomalowany jak... niskopodłogowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

W lokomotywowni Toruń Kluczyki stoją już dwa z czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych, które modernizuje dla województwa konsorcjum Pesy. Malowanie sugeruje pojazd niskopodłogowy, a oznaczenie jednostki - wyposażenie jej w napęd asynchroniczny.

Za modernizację 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED72 urząd marszałkowski zapłaci Konsorcjum w składzie: ZNTK„Mińsk Mazowiecki” oraz Pesa Bydgoszcz 31 mln 158 tys. zł brutto. Dwa z czterech pojazdów są już w lokomotywowni Toruń Kluczyki. Będą wozić pasażerów pociągów regionalnych w relacji Toruń - Bydgoszcz.

Kontrowersyjna malatura

Bloger Aleksander Majewski zwraca uwagę, że błędem jest oznaczenie pojazdu - ED72A, gdyż litera "A" dodana na końcu oznacza wyposażenie pojazdu w silniki asynchroniczne. W tej modernizacji wyposażone są w nie jednak sprężarki układu hamulcowego, a nie napęd.

Druga kontrowersja, którą zauważył bloger, to schemat malowania pojazdu. Jest on zgodny z - widoczną obok tekstu - malaturą ze specyfikacji przetargowej, która jednak ukazywała pojazd SA106 - częściowo niskopodłogowy. Czarny pas wzdłuż okien obniża się tam w miejscu, gdzie podłoga - oraz okna - są niżej. ED72 mają podłogi i okna na jednakowej wysokości na całej długości składu, jednak zostały pomalowane dokładnie jak SA106. W efekcie czarny pas wzdłuż linii okien nagle obniża się na długość jednego przedziału. W efekcie pociąg wygląda jak - nie przymierzając - "duży fiat" łatany po stłuczce.

Zakres modernizacji

Według specyfikacji, pociągi ED72 są poddawane gruntownej przebudowie. Zmienił się wygląd ED-72 - otrzymały one nowe, opływowe czoła z laminatu oraz okna z górną częścią uchylną. Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne drzwi pasażerowie uruchomią na przycisk. Przestrzeń pasażerska będzie w pełni klimatyzowana i wyposażona w tablice i głośniki informacji pasażerskiej. Pasażerowie będa mieli też do dyspozycji Wi-Fi i gniazdka elektryczne (po jednym pod każdym stolikiem).

Zabudowane zostały modułowe kabiny WC z zamkniętym zbiornikiem, przystosowane dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich i z miejscem do przewijania niemowląt. W każdym pociągu jest jedna toaleta, druga została zlikwidowana i zastąpiona miejscami siedzącymi. W pociągach zlikwidowane zostały przedziały klasy 1, a w ich miejsce przewiduje się montaż dwóch uchylnych siedzeń i dwóch wysokich oparć dla wózków z pasami do przypięcia wózków. W pociągach będą po cztery pochylnie dla wózków.

Pełen zakres modernizacji opisaliśmy tutaj.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pesa: Gama DualPower na ostatniej prostej [zdjęcia]

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy wożą kolejnych pasażerów

Tabor i technika

Zobacz również:

Znamy przydział wszystkich zmodernizowanych ED72

Tabor i technika

Znamy przydział wszystkich zmodernizowanych ED72

Michał Szymajda 06 lipca 2018

PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]

Tabor i technika

PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]

Jakub Madrjas 13 czerwca 2018

ZNTK Mińsk Maz. wystylizował ED72 na... Elfa 2 [film]

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Pesa: Gama DualPower na ostatniej prostej [zdjęcia]

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy wożą kolejnych pasażerów

Tabor i technika

Zobacz również:

Znamy przydział wszystkich zmodernizowanych ED72

Tabor i technika

Znamy przydział wszystkich zmodernizowanych ED72

Michał Szymajda 06 lipca 2018

PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]

Tabor i technika

PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]

Jakub Madrjas 13 czerwca 2018

ZNTK Mińsk Maz. wystylizował ED72 na... Elfa 2 [film]

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5