PKP Intercity rozpoczęło rozpoznanie rynku w celu zakupu dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Znamy co najmniej dwie trasy, na które mają być przeznaczone.
O tym, że PKP Intercity rozpoczęło RFI (request for information – zapytanie o informację) w sprawie zakupu 35 zespołów trakcyjnych, które będą mogły poruszać się nie tylko pod trakcją elektryczną, ale także bez niej,
pisaliśmy tutaj.Dzięki uniwersalnym pojazdom możliwa byłaby obsługa zarówno linii zelektryfikowanych, jak i bez sieci trakcyjnej jednym typem pojazdu. Nie byłoby potrzeby zarówno drogiej elektryfikacji niektórych linii, jak i czasochłonnej i kłopotliwej wymiany lokomotywy (PKP Intercity cierpi na deficyt tego typu pojazdów,
co zmieni się dopiero za kilka lat).Gdzie miałyby jeździć dwutrakcyjne pojazdy? Ciekawą informację znajdujemy w odpowiedzi na interpelację poselską Marceliny Zawiszy, która dopytuje o przyszłość kolei w południowej części województwa dolnośląskiego.
– W kolejnych latach, po pozyskaniu przez PKP Intercity hybrydowych zespołów trakcyjnych, planowana jest stopniowa rozbudowa oferty przewozowej, która w docelowym kształcie zapewni podróżnym na linii podsudeckiej 2 pary połączeń relacji Jelenia Góra – Kraków przez (Wałbrzych, Jaworzynę Śląską – dop. red.), Dzierżoniów i Nysę oraz 2 pary połączeń relacji Jelenia Góra – Warszawa przez (Wałbrzych, Jedlinę-Zdrój – dop. red.), Kłodzko, Nysę i Opole – napisał w odpowiedzi wiceminister Andrzej Bittel, posiłkując się wiedzą ze spółki.
Docelowo zatem linia nr 137 na odcinku Kamieniec Ząbkowicki – Nysa obsługiwana będzie 4 parami połączeń międzywojewódzkich. Na razie jednak, od grudnia 2022, przestanie kursować tędy
jeden z dwóch pociągów spółki PKP Intercity – TLK Kormoran.