Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dwunapędowe zespoły trakcyjne PKP IC połączą Dolny Śląsk z Krakowem i Warszawą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-10-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dwunapędowe zespoły trakcyjne PKP IC połączą Dolny Śląsk z Krakowem i Warszawą
Fot. M. Szymajdazdjęcie ilustracyjne
PKP Intercity rozpoczęło rozpoznanie rynku w celu zakupu dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Znamy co najmniej dwie trasy, na które mają być przeznaczone.

O tym, że PKP Intercity rozpoczęło RFI (request for information – zapytanie o informację) w sprawie zakupu 35 zespołów trakcyjnych, które będą mogły poruszać się nie tylko pod trakcją elektryczną, ale także bez niej, pisaliśmy tutaj.

Dzięki uniwersalnym pojazdom możliwa byłaby obsługa zarówno linii zelektryfikowanych, jak i bez sieci trakcyjnej jednym typem pojazdu. Nie byłoby potrzeby zarówno drogiej elektryfikacji niektórych linii, jak i czasochłonnej i kłopotliwej wymiany lokomotywy (PKP Intercity cierpi na deficyt tego typu pojazdów, co zmieni się dopiero za kilka lat).

Gdzie miałyby jeździć dwutrakcyjne pojazdy? Ciekawą informację znajdujemy w odpowiedzi na interpelację poselską Marceliny Zawiszy, która dopytuje o przyszłość kolei w południowej części województwa dolnośląskiego.

– W kolejnych latach, po pozyskaniu przez PKP Intercity hybrydowych zespołów trakcyjnych, planowana jest stopniowa rozbudowa oferty przewozowej, która w docelowym kształcie zapewni podróżnym na linii podsudeckiej 2 pary połączeń relacji Jelenia Góra – Kraków przez (Wałbrzych, Jaworzynę Śląską – dop. red.), Dzierżoniów i Nysę oraz 2 pary połączeń relacji Jelenia Góra – Warszawa przez (Wałbrzych, Jedlinę-Zdrój – dop. red.), Kłodzko, Nysę i Opole – napisał w odpowiedzi wiceminister Andrzej Bittel, posiłkując się wiedzą ze spółki.

Docelowo zatem linia nr 137 na odcinku Kamieniec Ząbkowicki – Nysa obsługiwana będzie 4 parami połączeń międzywojewódzkich. Na razie jednak, od grudnia 2022, przestanie kursować tędy jeden z dwóch pociągów spółki PKP Intercity – TLK Kormoran.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5