Dworzec w Węglińcu, na magistrali kolejowej E30, nawet po zawieszeniu ruchu transgranicznego pociągów EC i RegioExpresów łączących Wrocław z Dreznem, jest dość żywą stacją, na której zatrzymuje się wiele pociągów lokalnych. Niestety, obiekt coraz bardziej straszy.
– W ostatnich trzech latach dworzec znacznie podupadł. Zamknięto kasy, przekazanie ruchu pasażerskiego Kolejom Dolnośląskim spowodowało opuszczenie budynku przez Przewozy Regionalne. Zły stan obu budynków doprowadził do przeniesienia biur poza budynek dworcowy. Obiecany remont sprowadził się do zdjęcia zadaszenia peronów uszkodzonych podczas wichury, przełożenia fragmentu kostki brukowej oraz wymiany połamanych płyt na peronach wraz z zastąpieniem betonowej nawierzchni peronów... tłuczniem – napisał do nas Jakub Sochoń, czytelnik portalu ,,Rynek Kolejowy".
O plany dotyczące dworca zapytaliśmy właściciela budynku, którym jest PKP SA.
– Rozważamy możliwość przebudowy dworca w Węglińcu, jednak ostateczne decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły. W tym roku wykonaliśmy prace związane z zabezpieczeniem dachu budynku. Nie wykluczamy również przeprowadzenia dalszych robót związanych z jego bieżącą eksploatacją – napisała Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP SA.