Zabytkowy obiekt dworcowy z 1856 roku doczeka się remontu, który zmieni jego oblicze. Modernizacji doczeka się także fragment linii kolejowej 137, która przebiega przez stację.
O zaawansowaniu prac przygotowawczych do modernizacji linii kolejowej 137 Katowice Legnica (czyli na Magistrali Podsudeckiej) na 40-kilometrowym odcinku pomiędzy Legnicą a Dzierżoniowem piszemy
tutaj. Dzięki inwestycji lepsze połączenia zyskają nie tylko dwa wspomniane wyżej miasta, ale też m.in. te znajdujące się pomiędzy nimi: Jawor i Świdnica z wpisanymi na listę Unesco Kościołami Pokoju, Strzegom z przepiękną XIV-wieczną katedrą i – to zainteresuje najbardziej miłośników kolei – Jaworzyna Śląska z rozwijającym się kolejowym skansenem.
Jednym z najbardziej zaniedbanych obiektów kolejowych na trasie jest dworzec w Jaworze – perła architektury z 1856. Wkrótce doczeka się on remontu. W ramach planowanej inwestycji zakłada się przywrócenie funkcji dworcowej na parterze budynku,. Obecne przejście do tunelu byłoby zaadaptowane na swego rodzaju hol dworcowy z poczekalnią. Nieużytkowana część zachodnia będzie z kolei przeznaczona na cele gminy. Zakres prac przy samym dworcu przewiduje wymianę bądź pokryć i konstrukcji dachowych, wykonanie niezbędnych napraw elementów konstrukcyjnych oraz naprawę elewacji. Przewiduje się też zagospodarowanie okolic dworca.
Pierwotnie roboty budowlane miały się rozpocząć w I kwartale 2017 roku, jednak tak się nie stanie. – Obecnie finalizowane są prace projektowe. Złożyliśmy również wniosek o pozwolenie na budowę. Na drugi kwartał 2017 roku planujemy ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy prac – powiedziała Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP SA. Prace potrwają około roku.
W związku z zaplanowaną modernizacją odcinka linii 137 należy liczyć się ze zwiększeniem prędkości pociągów regionalnych przejeżdżających przez Jawor, a więc i skrócenia czasu przejazdu zarówno na północ – do Legnicy, jak i na południowy–wschód – w kierunku Jaworzyny Śląskiej. Być może wzrośnie także ich liczba. (obecnie jest ich w dzień powszedni 8, co jest rezultatem przyzwoitym). Wiadomo natomiast, że powrotu pociągów na Magistralę Podsudecką między Legnicą a Kędzierzynem–Koźlem przez Dzierżoniów
nie planuje PKP Intercity, także w opcji z dojazdem do Kłodzka i Kudowy.