Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dworzec przyszłości z nawierzchnią Tines

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

TINES

Data publikacji:
27-10-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TINES

Podziel się ze znajomymi:

W środę na dworzec Łódź Fabryczna wjedzie pierwszy pociąg. Będzie to „Ekspress Inwestycyjny", czyli specjalny skład przygotowany przez PKP PLK. Ten historyczny moment będzie możliwy dzięki szybkim postępom w budowie nawierzchni szynowej na terenie dworca, którą dostarcza i wykonuje firma Tines.

Dworzec Łódź Fabryczna jest idealnym przykładem na to jak powinien wyglądać transport multimodalny w Polsce. Dworzec autobusowy, tramwajowy, parking na tysiąc samochodów, tory dla pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych uczynią z Dworca Łódź Fabryczna największe w Polsce i trzecie po Berlinie i Wiedniu w Europie pasażerskie centrum przesiadkowe obsługujące nawet 200 tys. pasażerów dziennie. W przyszłości średnicowy tunel kolejowy biegnący do dworca Łódź Kaliska pozwoli zlikwidować historyczne podziały i stworzy przestrzeń do rozwoju kolei dużych prędkości.

Na nowym dworcu Łódź Fabryczna powstanie docelowo ok. 12,5 km nawierzchni na 4,2-kilometrowym odcinku dworca i tunelu. Konstrukcja drogi szynowej jest wykonywana w systemie EBS – blokowych podpór szynowych w otulinie. W Polsce to rozwiązanie zostało zastosowane między innymi na obu liniach metra warszawskiego, torach stacyjnych Dworca Głównego we Wrocławiu, w Tunelu Średnicowym w Warszawie czy łącznicy na lotnisko im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Bloki EBS po raz pierwszy w Polsce znalazły także zastosowanie w torowisku tramwajowym przy ulicy Zielenieckiej w Warszawie.

– Nie przypadkowo nasz system wybierany jest do prestiżowych inwestycji, przy których inwestorzy dokładają szczególną uwagę do najwyższej jakości rozwiązań. Jego charakterystyka gwarantuje niezmienną geometrię toru, co przekłada się na wzrost bezpieczeństwa. Zastosowane rozwiązania wibroizolacyjne zapewniają również niską emisję hałasu i brak wpływu niekorzystnych drgań na otaczające zabudowania – mówi Bogusława Kruk, kierownik działu technicznego Tines.

Blokowe podpory EBS mogą ograniczyć transmisję drgań do otoczenia, w odniesieniu do konstrukcji podsypkowej o około 10 dB. W sytuacji wymagającej szczególnej wibroizolacji można dodatkowo zastosować pod płytą torową maty wibroizolacyjne. W tym przypadku możliwe jest ograniczenie poziomu drgań nawet o 35 dB. Każdorazowo przed zastosowaniem blokowych podpór szynowych można przeprowadzić prognozy skuteczności ograniczenia transmisji drgań, dzięki którym jest możliwe oszacowanie wartości tłumienia. System EBS oprócz torów szlakowych może być stosowany również na rozjazdach, skrzyżowaniach i prowadnicach.

Budowa dworca Łódź Fabryczna zakończy się w sierpniu 2016 r. Koszt budowy wyniesie 1,75 mld złotych. Za realizację inwestycji odpowiada konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor.

Nawierzchnia Tines dla Łodzi Fabrycznej w liczbach:

Zbrojenie płyty torowej: 1 600 000 kg
Beton C30/37 na płytę torową: ok. 14 000 m3
Maty wibroizolacyjne: 29 600 m2
Bloki szlakowe: ok. 37 000 sztuk
Bloki rozjazdowe: ok. 6 000 sztuk

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tines z kontraktami dla metra i tramwajów w Charkowie

Infrastruktura

Tines z kontraktami dla metra i tramwajów w Charkowie

jd, inf. pras 27 listopada 2015

Tines inwestuje 10 milionów euro w Gruzji

Świat

Kolej na przemysł

Infrastruktura

Kolej na przemysł

TINES 27 października 2015

Bezpieczne przejazdy kolejowo-drogowe

Infrastruktura

Bezpieczne przejazdy kolejowo-drogowe

TINES 27 października 2015

Jak ograniczyć hałas w mieście?

Infrastruktura

Jak ograniczyć hałas w mieście?

TINES 27 października 2015

Kolej na Azję

Śšwiat

Kolej na Azję

Tines 01 lipca 2015

Zobacz również:

Tines z kontraktami dla metra i tramwajów w Charkowie

Infrastruktura

Tines z kontraktami dla metra i tramwajów w Charkowie

jd, inf. pras 27 listopada 2015

Tines inwestuje 10 milionów euro w Gruzji

Świat

Kolej na przemysł

Infrastruktura

Kolej na przemysł

TINES 27 października 2015

Bezpieczne przejazdy kolejowo-drogowe

Infrastruktura

Bezpieczne przejazdy kolejowo-drogowe

TINES 27 października 2015

Jak ograniczyć hałas w mieście?

Infrastruktura

Jak ograniczyć hałas w mieście?

TINES 27 października 2015

Kolej na Azję

Śšwiat

Kolej na Azję

Tines 01 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5