Partnerzy serwisu:
Biznes

Dragon w Lotos Kolej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
01-08-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Lotos Kolej, 1 sierpnia 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Dragon w Lotos Kolej
Pierwsza od ponad 20 lat lokomotywa elektryczna, jaką wyprodukowano w Polsce dotarła na bocznicę Lotos Kolej w Gdańsku. Spółka wykorzysta ją przede wszystkim do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych o masie wynoszącej 4 tysiące ton. Do tej pory Dragon jeździł u przewoźnika STK z Wrocławia w ramach tzw. eksploatacji nadzorowanej.

– Na tych samych zasadach lokomotywa będzie eksploatowana u nas do końca 2011 roku – wyjaśnia Mirosław Łosiński, dyrektor ds. operacyjnych Lotos Kolej – Dla nas najważniejsze są parametry eksploatacyjno-techniczne tego pojazdu. Jeśli potwierdzą się one w praktyce i Dragon będzie w stanie efektywnie prowadzić ciężkie pociągi na długich trasach, to z pewnością będziemy zainteresowani włączeniem go do naszej floty.

Największym atutem lokomotywy jest możliwość obsługi pociągów o masie dochodzącej nawet do 4 tys. ton. Dla porównania nowoczesne lokomotywy czteroosiowe są w stanie uciągnąć składy o masie około 3,4 tys. ton (wersja elektryczna) i 2,6 tys. ton (wersja spalinowa).

Lotos Kolej to jeden z najnowocześniejszych przewoźników kolejowych w Polsce. Spółka eksploatuje m.in. lokomotywy elektryczne i spalinowe platformy Traxx. – Dostawę kolejnych pojazdów w wersji spalinowej zakończymy w połowie września tego roku – dodaje dyrektor Łosiński. Oprócz ww. lokomotyw we flocie Lotos Kolej znajdują się jeszcze lokomotywy Siemens ES64F4 (typ BR189) oraz manewrowa Gravita 10BB produkcji Voith Turbo, oczekująca na wydanie przez UTK świadectwa dopuszczenia do eksploatacji.

Lokomotywa elektryczna E6ACT Dragon jest pierwszą od ponad 20 lat lokomotywą elektryczną wyprodukowaną w Polsce. Jej konstrukcja została opracowana przez Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych w Gliwicach przy współudziale EC Engineering oraz Instytutu Elektrotechniki. Sześcioosiowy pojazd przeznaczony jest do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. Przy jego produkcji wykorzystano najnowsze, dostępne w branży kolejowej, technologie. Do tej pory Dragon został zaprezentowany m.in. w 2010 r. podczas targów Innotrans w Berlinie (to największa impreza kolejowa w Europie). Prototyp lokomotywy pokazano również na Międzynarodowych Targach Trako, które odbyły się w Gdańsku w 2009 r. Na obu imprezach lokomotywa zebrała pochlebne opinie ekspertów i cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród przedstawicieli przewoźników.

Podstawowe parametry techniczne lokomotywy E6ACT Dragon:

układ osi: Co’Co’
długość: 20,25 m
moc: 5000 kW
masa własna: 116 t
prędkość eksploatacyjna: maks. 120 km/h
prędkość konstrukcyjna: maks. 140 km/h
siła pociągowa: maks. 375 kN
nacisk na oś: 20 ton

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

10 nowych elektrowozów dla Lotos Kolej

Tabor i technika

10 nowych elektrowozów dla Lotos Kolej

Roman Czubiński 09 grudnia 2022

Lotos Kolej z pierwszym Traxxem DC3 od Akiem

Tabor i technika

Lotos Kolej z pierwszym Traxxem DC3 od Akiem

inf. pras 16 września 2021

Znamy wyniki konkursu Sfilmuj kolej z Lotos Kolej 2021

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

10 nowych elektrowozów dla Lotos Kolej

Tabor i technika

10 nowych elektrowozów dla Lotos Kolej

Roman Czubiński 09 grudnia 2022

Lotos Kolej z pierwszym Traxxem DC3 od Akiem

Tabor i technika

Lotos Kolej z pierwszym Traxxem DC3 od Akiem

inf. pras 16 września 2021

Znamy wyniki konkursu Sfilmuj kolej z Lotos Kolej 2021

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5