NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dragon już w Lotos Kolej (zdjęcia)

| Rynek Kolejowy/Lotos Kolej 03.03.2014 224

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-03-03 12:09:36 Autor: DB
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Lotos kupuje jakieś pojedyńcze sztuki, a DB 30 Vectronów na początek, o Clasaach nie wspomnę- będą kolejne ściągac z UK
2014-03-03 12:28:46 Autor: BD
---.ksiezyc.pl
@DB
Lotos nie kupuje tylko eksploatuje nowe lokomotywy Dragon.Czytamy bez zrozumienia,a potem piszemy co ślina na klawiaturę na chlapie.
2014-03-03 12:36:38 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
@DB
Twoje porównanie j.w., to jak porównać armię Ukraińską do Rosyjskiej - bez sensu!
2014-03-03 13:07:28 Autor: fgt23
---.mielec.mm.pl
a zagraniczne kontrakty gdzie? słyszał kto ?
2014-03-03 13:57:52 Autor: Bolesław Sprawiedliwy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tu piszą że przeznaczony jest do prowadzenia pociągów na wzniesieniu 10 promil i 4000 ton a na stronie Kuriera Kolejowego 14 promil i 4000 ton. Coś tu chyba kręcą albo sami nie wiedzą?
2014-03-03 16:40:15 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
Tu kolega z nickiem DB nie ma nic wspólnego z tym przewoźnikiem... Gdyby miał, to by wiedział, że Vectronów nie ma i nie będzie nawet 30... O Class 66 to już nie wspomnę. Miało być 42 sztuki, a nie wiem, czy jest ich chociaż 9... Akurat śmiała wizja DB legła w gruzach... Dobrze, że chociaż tyle jest...
2014-03-03 17:07:21 Autor: asz
---.dynamic.chello.pl
Pierwszą jazdę do Karsznic juz odbył przed oficjalnym przekazaniem , dzisiejsza jest druga,,,
2014-03-03 18:49:55 Autor: DB
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Vectronów juz jest 14, a Classów 16- pożyjemy zobaczymy panie GK
2014-03-04 08:28:55 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post DB:
"Vectronów juz jest 14, a Classów 16- pożyjemy zobaczymy panie GK"
Dokładnie, pożyjemy, zobaczymy :)
2014-03-04 10:15:57 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Bolesław Sprawiedliwy:
"Tu piszą że przeznaczony jest do prowadzenia pociągów na wzniesieniu 10 promil i 4000 ton a na stronie Kuriera Kolejowego 14 promil i 4000 ton. Coś tu chyba kręcą albo sami nie wiedzą?"
Prosta arytmetyka dowodzi że jest to niemożliwe. 4000 ton + 116 ton lokomotywy, to na takim pochyleniu torów, jest 404 kN pochodzące od samej siły przyciągania ziemskiego, a gdzie opory ruchu :)
Maksymalna siła pociągowa Dragona E6ACT = 374 kN.
Owszem można pokonać takim składem krótkie wzniesienie, ale z rozpędu z utratą prędkości.
2014-03-04 18:41:45 Autor: poczatkujacy
---.41.236.120
W odpowiedzi na post zeus04:
"Prosta arytmetyka dowodzi że jest to niemożliwe. 4000 ton + 116 ton lokomotywy, to na takim pochyleniu torów, jest 404 kN pochodzące od samej siły przyciągania ziemskiego, a gdzie opory ruchu :)
Maksymalna siła pociągowa Dragona E6ACT = 374 kN.
Owszem można pokonać takim składem krótkie wzniesienie, ale z rozpędu z utratą prędkości."
Czy mógłbym prosić o jakiś odnośnik gdzie znajdę informacje na temat fizyki ruchu w transporcie kolejowym? Tak z ciekawości spróbowałem zrobić to samo obliczenie bazując na podstawach kinematyki (ruch po pochylni) i wyszły mi inne wartości ... Przyjąłem zbyt duże uproszczenie ???Z góry dziękuje.
2014-03-04 21:00:22 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ początkujący:
Ja liczyłem dla 10 promili.
Adresów stron nie znam, a sam szkoliłem się na książce pt. Charakterystyki normalnotorowych pojazdów trakcyjnych / Józef Fijałkowski, Wiktor Kowalewski.
Zdobyłem ją na przełomie 1987/88 i mam do dziś :)
2014-03-05 20:15:58 Autor: poczatkujacy
---.41.236.120
@zeus04
Dzięki za odpowiedź - spróbuję się rozejrzeć za lekturą którą polecasz. Pozdrawiam
2014-03-10 17:17:37 Autor: asz
---.dynamic.chello.pl
dragon nr 006 juz w Lotosie
2014-03-10 21:50:17 Autor: boss
---.play-internet.pl
Widziałem,idziemy do przodu
2014-03-25 16:05:13 Autor: MASZYNIOK
---.174.8.130
"Dragon Lotosu wyjechał w swoją pierwszą trasę: Gdańsk-Olszynka - Zduńska Wola-Kasznice. Skład ma długość 518 m. Dragon ciągnie 37 cystern z benzyną i olejem napędowym. Łączna masa pociągu to ok. 2700 t."
I tu się moi drodzy mylicie pierwszą jazdę testową na pociągu tym DRAGONEM wykonał CTL do Połańca więc nie przypisujcie czegoś komuś.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5