NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dragon już w barwach Lotosu

| jm, Rynek Kolejowy 06.02.2014 237

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-02-06 19:15:40 Autor: operator
---.dynamic.gprs.plus.pl
No to Zajebiscie !!!!!!!!! I jeszcze NEWAG !!!!!

MADE IN POLAND jest bardzo modne ostatnio !!!!!!!

2014-02-06 20:17:39 Autor: wojtus
---.183.132.223.dsl.dynamic.t-mobile.pl
"Lokomotywa elektryczna E6ACT Dragon jest pierwszą od ponad 20 lat lokomotywą elektryczną wyprodukowaną w Polsce. "

Faktycznie bo EU43/EU11 robiono w zakładach Pafawagu w Kazachstanie
2014-02-06 20:30:59 Autor: Andrzej Śmiech
---.gliwice.vectranet.pl
Nie mówiąc o EP09, której ostatni egzemplarz zjechał z fabryki w 1997 roku.
2014-02-06 20:36:38 Autor: the the
---.zory.vectranet.pl
coś mi się zdaje , że kolejne " smoczki " będą już malowane - na życzenie klienta - kolorem niebieskim z białymi literami również pięcioliterowymi ;-)
2014-02-06 20:38:51 Autor: Franio
---.finemedia.pl
@Andrzej Śmiech - chyba nie masz racji z tym 1997 rokiem. Sprawdź dobrze.
2014-02-06 20:40:11 Autor: E6ACT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Autorowi tego artykułu zapewne chodziło ze E6ACT jest pierwszą od ponad 20 lat lokomotywą skonstruowana przez Polaków.
Co do EU11/EU43 to nie jest Polska konstrukcja. One były tylko budowane w Polsce. Natomiast EP09 to jest to konstrukcja z początku lat 80'
2014-02-06 20:48:44 Autor: Mares
---.dynamic.gprs.plus.pl

Mares
Andrzej ma jak najbardziej rację. Ostatnie dwa egzemplarze EP09 o numerach 046 i 047 wyjechały z wrocławskiej fabryki we wrześniu 1997 roku i trafiły do MD Kraków Prokocim.... :)
2014-02-06 20:55:48 Autor: dawid99
---.210.245.254.neter.pl
Bardzo cieszy taka informacja! żeby jeszcze cargo chciało zamówić parę dragonów :) trzymam kciuki za dalsze zamówienia- podejrzewam, że intencją autora tekstu chodziło o rok zaprojektowania lokomotywy... bo to prawda, że poza ep09 długo nic nie było...
2014-02-06 21:00:57 Autor: Gustaw
---.bydgoszcz.hypnet.pl
Szkoda że takiego ładnego loka trzeba będzie przemalować ... szare się zapaćka i logo PKP Cargo się wstawi i będzie jak nówka ;]
Szkoda Lotosu ...
2014-02-06 21:21:33 Autor: pusp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wczoraj był przejazdem w kierunku Wrocławia. Pewnie jazda próbna.
2014-02-06 21:35:36 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
Szkoda, że sprzedaż im w ogóle nie idzie. Sprzedali 9 sztuk, to jest numer 005, 006 i 007 są prawie gotowe, niedługo wszystko pooddają i będą masowe zwolnienia bo nie będzie pracy.
2014-02-06 21:54:16 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
W takich państwach jak Niemcy czy nawet Rosja, jeśli powstałby pierwsza lokomotywa od 20 lat, to Rząd złożyłby duże zamówienie na zakup aby pozwolić rozwijać się rodzimemu przemysłowi. W PL zawsze pod górkę.
2014-02-06 22:02:11 Autor: E6ACT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post sphinx2:
"Szkoda, że sprzedaż im w ogóle nie idzie. Sprzedali 9 sztuk, to jest numer 005, 006 i 007 są prawie gotowe, niedługo wszystko pooddają i będą masowe zwolnienia bo nie będzie pracy."
Niestety takie są Polskie realia. Pewnie nawet Newagowi się nie zwróci to co włożyli w zaprojektowanie tej lokomotywy.
2014-02-06 22:03:09 Autor: krwią_zalany
---.internetdsl.tpnet.pl
LOTOS tak trzymać:) Polskie i tylko Polskie :)
2014-02-06 22:37:45 Autor: Wojtek123
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W tedy pracownicy przejdą do nas -> Newag Nowy Sącz ;).
2014-02-06 23:03:08 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie

emigrant
@wojtus i E6ATC prawda jest gdzieś po środku. Nie wiem na ile tam było polskiej myśli technicznej ale na pewno cała produkcja lokomotywy była w Pafawagu tyle że właścicielem był już ADtranz. Co do artykułu chodziło pewnie o zamówienie polskiej lokomotywy przez polskiego przewoźnika i fajnie że w końcu coś się kręci na tym rynku ale to ciągle za mało. Park lokomotyw aż się prosi o wymianę zwłaszcza u towarowych przewoźników bo u pasażerskich daleka przyszłość to jednak EZTy choć nie zaszkodziło by dokupić jeszcze nowych loków i wysłać "siódemki" na emeryturę bo wagoników jest trochę.
2014-02-06 23:26:37 Autor: asdf
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Miałem okazję mieć zajęcia na studiach z głównym konstruktorem EP09, mega w porządku prowadzący. Co najważniejsze, popierał to ogromną wiedzą w temacie.
2014-02-07 07:36:40 Autor: operator
---.dynamic.gprs.plus.pl
Rozumiecie wiec dlaczego musimy miec troche panstwowego mienia w postaci duzych spolek i bankow bo za ich pomoca poprzez duze zamowienia mozemy dac ludziom prace i uzyskac efekty mnoznikowe.....
Musimy odbudowac przemysl - w tym kraju musi od nowa byc wszystko produkowane - bo rozni sa ludzie i ich talenty. Nie kazdy bedzie spawarke ogarnial.

Pamietajcie o codziennych zakupach - wymagajcie polskich produktow w sklepach....
Zauwazylem ze swiadomosc rosnie co i gdzie jest produkowane nawet wsrod dostawcow przekasek do automatow - np. taki batonik Kinder Bueno nie mialem pojecia ze jest produkowany pod Warszawa przez Ferrero...!!!

2014-02-07 07:53:02 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@operator

To chcesz napisać, że Niemcy nie powinni kupować polskich wyrobów?
I popełnili błąd, składając duże zamówienie na Linki?
2014-02-07 08:05:08 Autor: operator
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Korrek

Niemcom na razie do piet nie siegamy przy ich nadwyzce w handlu zagranicznym....
A po drugie jesli Niemcy kupili w PESA to juz cos jest na rzeczy...

Jesli z czyms nie moga konkurowac to kupuja...np Zelmera a ostatnio PZ Cussons i jego polska marke "E".....
2014-02-07 08:14:53 Autor: operator
---.dynamic.gprs.plus.pl
Do Niemcow nie mam absolutnie nic i to nasz niekwestionowany wielki brat . Sa dobrzy w tym co robia i prowadza madra polityke. A madrych ludzi ja cenie i az milo uczyc sie od nich. Ale my Polacy jestesmy lepsi i sprytniejsi i jeszcze troszke czasu nam potrzeba.
UE bedzie nas wspierac bo zaczynamy byc jednym z glownych filarow calej wspolnoty.

Tylko male i zakompleksione kraje sa sklonne do akcji bojkotowania naszych towarow...moj wzrok pada na pld....
2014-02-07 10:19:57 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co tam z drugą modernizowana" 7 " w Olesnicy ( styczen minął)
2014-02-07 12:10:38 Autor: Lech
---.bydgoszcz.hypnet.pl
za jakiś czas pędzle pójdą w ruch i z PKP Cargo będą maiły Dragony !!!
2014-02-07 13:02:01 Autor: CTL BOY
---.ksiezyc.pl
Łeettaaam przyspawane dziadki z Cargo do ET-41 i reszty złomu to na Dragona nawet nie wlezą,co najwyżej wózki wyropują . Jak im nowy prezesik bankowiec kupi Lotos K to będą m-stą z Lotosu na wysięgnikach szyby czyścić.
2014-02-07 14:39:23 Autor: lk
---.limes.com.pl
walnij sie w dekiel
2014-02-07 14:43:16 Autor: lk
---.limes.com.pl
nie spinajcie się kołki lotos nie pójdzie do cargo ile razy mamy wam to pisac.Cargo miało 100 % przewozów kiedyś teraz ma 50% to nie jest wiarygodny pracodawca. BAR......ANY
2014-02-07 14:58:18 Autor: LK
---.limes.com.pl
GUSTAW to do ciebie kołku . Lotos Kolej powinien być liderem konsolidacji mniejszych spółek kolejowych na polskim rynku, uważa prezes Grupy Lotos Paweł Olechnowicz. Według niego, w grę mogłyby wchodzić spółki przewozowe należące m.in. do Grupy Azoty, Ciechu czy Bogdank."Dajemy sobie na to 4-5 lat. Naszym celem jest, aby Lotos Kolej stał się drugim przewoźnikiem w Polsce, a pod względem jakości świadczonych usług - nawet pierwszym" - powiedział prezes. PULS BIZNESU.Szkoda waszego pisani i nie piszcie juz na temat lotosu. lotos to jest potęga i będzie
2014-02-07 15:25:09 Autor: Intermodal
---.pruszczgdanski.vectranet.pl
Elektrowozy nowe budują, a może by tak coś spalinowego do manewrów ? Zmodernizowane stonki to już krok w dobrą stronę, ale to zawsze modernizacja...
A czy LOTOS będzie potęgą to czas pokaże, wszystko zależy z kim będzie współpracował, jeśli faktycznie przejmie go Cargo, to różowo nie będzie.
2014-02-07 15:45:30 Autor: Gustaw
---.bydgoszcz.hypnet.pl
Autor: LK Kołek to zapomniał cie spuścić w kiblu ... nie obrażając en57
2014-02-07 17:20:47 Autor: Szu
---.212.42.26-internet.zabrze.debacom.pl
do wojtus: Dzieki za oświecenie. Dotychczas byłem przekonany, że EU11/43 produkował Adtranz a to jednak Pafawag.
2014-02-07 17:47:34 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie

emigrant
Już to napisałem... to był ADtranz tylko że w tedy 100% produkcji odbywała się w tej fabryce Pafawag. O ile EU11 zakończyła karierę to Loki pochodne od EU43 nadal były produkowane ale już przez Bombardiera
2014-02-07 19:09:28 Autor: Jacek1
---.adsl.inetia.pl
Może w tej lokomotywie nie ma w 100% polskich podzespołów ale myśl techniczna jest nasza. Czasem nie warto wyważać otwartych dziwi i warto kupić gotowe komponent za granicą. W Polsce musi się wyspecjalizować firmy które pozwolą rozwinąć przemysł kolejowy. Polskie firmy muszą być bardziej elastyczne i produkować podzespoły które można następnie wykorzystać na rodzimych pojazdach trakcyjnych. Kibicujmy polskim producentom, którzy dopiero się uczą jak tworzyć współczesne lokomotywy. Zagraniczne firmy mają znaczne większe nakłady finansowe a i tak powoli gonimy ich. Krajowi przewoźnicy muszą zacząć wymieniać tabor a nie jeździć zabytkowymi wiecznie modernizowanymi ET21 czy EU07
Konstruktorzy z Gliwic brawo i oby tak dalej!!!
2014-02-07 19:38:00 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Jacek1

Też sie podpisuje.
2014-02-08 23:51:01 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie

emigrant
W dawnym przetargu na EZT dalekobieżne dla PKP starowały obok Fiata Pendolino chyba Alstom za swoim TGV i ADtranz z X2000. Z tego co pamiętam to miała być nowa odmiana tego pociągu i gdyby Szwedzi wygrali ten przetarg, a nie Włosi ze swoim ETR 460 to składy te miały być produkowane w Pafawagu pod nazwą "FALA". Dalej historia jest wszystkim znana i ADtranz zbankrutował, aż w końcu przejął go Bombardier.

@Jacek1 Te lokomotywy były firmowane przez ADtranz, a nie Pafawag. Od początku powstawania EU11/43 Szwedzi byli właścicielami Pafawagu. Osobiście widziałem we Włoszech tabliczki znamionowe z tym logiem. Potem były już tylko z logiem Bombardier.
2014-02-09 10:42:50 Autor: fachman
---.airmax.pl
kolego EMIGRANT.lok eu-43 we włoszech nadal jeżdzi z tym oznaczeniem i jest tu pewna nieścisłość ponieważ w polsce również jeżdżą loki eu-43 jednak całkiem innej konstrukcji.eu-43 - Szukaj w Google
https://www.google.com/search?q=eu-43&client=aff-maxthon-maxthon4&hs=TTS&affdom=maxthon.com&channel=t27&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=REz3UuOJIefwygPxhoGoBg&ved=0CDYQsAQ&biw=1291&bih=538
2014-02-09 11:15:59 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ emigrant

No to widzisz kolego 'Skoda ' przechodzila podobne zmiany co Pafawag - i co - jest do dzisiaj 'Skoda ' i prężna , to może przestańmy już narzekac na Pese czy Newag , tylko ich wspomagajmy ( bo to jeszcze małe dzieci ) bo widzisz ile do tej pory zawalono spraw.
2014-02-09 21:46:29 Autor: xxxx
---.icpnet.pl
Pisząc o lokomotywach elektrycznych Dragon, Gryfin pamiętajmy o pracownikach pracujących przy ich produkcji, oni nie cierpią jak ich nazywa się Newag. Nadal identyfikują się z ZNLE Gliwice. Natomiast produkowane tam loki są prawie w 100% z polskich podzespołów w przeciwieństwie do Pesy. Jakość wykonania na 6, szkoda by było aby nie zostały niedostrzeżone, ale tu piłka po stronie menadżerów w firmach kolejowych.
2014-02-10 01:24:18 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie

emigrant
@fachman... pomijam tu Traxx-y
Co do oznaczeń to wiem że prywaciarze zachowali sobie "oryginalne" oznaczenia (EU11 chyba też), ale narodowy przewoźnik to już je jakoś po swojemu oznaczył.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5