NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dolnośląskie: 12 tysięcy podróżnych w pociągach specjalnych

| Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku/ jar, Rynek Kolejowy 18.10.2015 143

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-10-18 14:15:05 Autor: ola
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
I bardzo fajnie, zabytki na tory! Film, turystyka, atrakcja... a nie bocznice :)
2015-10-18 14:59:09 Autor: picolo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Fajnie, ale podejrzewam, że gdyby trasa była ciekawsza pasażerów byłoby jeszcze więcej. Linia Jelenia Góra - Lwówek Śląski - wręcz stworzona na takie pociągi. Dogadać się z samorządami, w tym z Urzędem Marszałkowskim i puścić przynajmniej kilka razy w wakacje taki pociąg. Bardzo malownicza trasa jest do Szklarskiej Poręby. Z Tanvaldu do Korzeniowa co 2 tygodnie jeżdżą zabytkowe pociągi specjalne. Dlaczego nie dogadać się z Czechami i w tych samych terminie nie puścić takiego pociągu ze Szklarskiej Poręby do Korzeniowa?

Warto zauważyć że frekwencja w pociągach specjalnych z Jaworzyny do Świdnicy będzie maleć, gdyż ludzie po początkowym boomie znudzą się tą atrakcją, a sama trasa nie jest na tyle interesująca żeby zachęcić mieszkańców np. Wrocławia do wielokrotnych przejażdżek.
2015-10-18 16:06:28 Autor: Nie wiem jak to możliwe
---.218.103.65
12 tysięcy dzielone na 48 pociągów to 250 osób w każdym składzie. Jakim cudem 250 osób mieści się w dwóch wagonach typu Ci (każdy ok. 40 miejsc) którymi dysponuje Muzeum?
2015-10-18 17:00:58 Autor: Świętokrzyski vlak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wszystko dobrze

ale

Na Dolnym Ślasku jest Magistrala Podsudecka i Berlinka .

Może by Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa Uruchomiło raz w miesiącu od maja do września, pociągi specjalne:

-Kedzierzyn Koźle - Nysa - Jaworzyna Śląska _ Legnica

-Legnica - Żagań - Żary -Lubsko - Gubin

-Wałbrzych - Kłodzko

Żeby to były przejazdy za rozsądna cenę, bo inaczej ludzi odstraszycie
2015-10-18 17:35:07 Autor: jaco
---.free.aero2.net.pl
@ Świętokrzyski vlak:

Lepiej jechać w góry, a ty proponujesz trasy nizinne. Jedyny wyjątek trasa Wałbrzych - Kłodzko, ale tam akurat często jeżdżą pociągi specjalne (np. co roku "Kilof").

Ja bym widział następujące trasy:

- Kłodzko - Kudowa

- Jelenia Góra - Lwówek Śląski

- Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Jakuszyce (jak się da z opcją wjazdu do Czech do Harrachova lub Korenova).

Chętni na przejazd pewno by byli.
2015-10-18 18:57:21 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
Daleko szukać... Jaworzyna - Świdnica - Zagórze Śląskie - Jedlina i dalej do Kłodzka. Jedyna słuszna trasa! :)
2015-10-18 19:39:25 Autor: minox
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post ~:
"Daleko szukać... Jaworzyna - Świdnica - Zagórze Śląskie - Jedlina i dalej do Kłodzka. Jedyna słuszna trasa! :)"
Ta "jedyna słuszna trasa" jest w rozsypce. Ale pomarzyć zawsze możesz :)

A nawet zakładając że kiedyś ktoś ją wyremontuje, lwówecka jest ładniejsza (wyższe wiadukty, ładniejsze jezioro, więcej zamków, tunele i widoki na Karkonosze) :)
2015-10-18 22:35:47 Autor: Paul86
---.204.244.35.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Dwa tygodnie temu widziałem retro w Złotoryi. I wszystko pięknie, tylko po co na dobry kwadrans zablokowano przejazd kolejowy przez ul. Zagrodzieńską? I nie chodziło o bezpieczeństwo, skoro fani i tak sobie łazili bezpośrednio przed pociągiem.
2015-10-18 23:02:55 Autor: Pasztun
---.dynamic.chello.pl
@Paul86: Nikt tego przejazdu nie zablokował umyślnie. Obsługa składu, jak tylko zorientowano się, że po wjeździe na stację Złotoryja rogatki wciąż są zamknięte, najpierw zadysponowała podciągniecie maksymalnie ku wschodowi, a gdy to nie pomogło, sprawdzono, gdzie zaczyna się odcinek izolowany. Okazało się, że nigdzie w obrębie stacji! Kursują tam pociągi towarowe bez zatrzymania, więc po minięciu stacji i wjechaniu na kolejny odstęp otwierają sie rogatki. Pociąg zatrzymany przy peronie uniemożliwiał zadziałanie automatyki SSP i podniesienie szlabanów. Ot, tak działa PLK, na lokalnych liniach wielka prowizorka.
2015-10-19 05:24:24 Autor: mar37
---.google.com
Codzienny pociąg muzealnych to przed chwila opuścił Elbląg w barwach PR Gdynia i zmierz do Gdańska. Ale zabytek...oczywiście na tabliczka h kierunkowych relacja Laskowice pomorskie - Tczew. Nawet to PR Gdynia potrafi zjebac
2015-10-19 05:28:10 Autor: mar37
---.google.com
Zabytki na tory - zapraszam do PR Gdynia :)
2015-10-19 06:54:17 Autor: Volt
---.pawluk.org
Kolego! Do Lubska nie dojedziesz tylko się doczołgasz. Natomiast do Gubina (st. Gubinek na Berlince) dostaniesz się tylko pojazdem drogowym. Szyn nie ma - pociąg nie pojedzie :(
2015-10-19 07:55:33 Autor: KF
---.229.84.54.masterit.cz
Byłem, jechałem, polecam. Dobre są sugestie o wybraniu bardziej atrakcyjnej, dłuższej trasy. Wiem, że to kosztuje ale może jeszcze jeden parowóz na chodzie + inne wagony.
2015-10-19 11:18:36 Autor: Dedete
---.dynamic.chello.pl
Jeśli już to pociągi retro trasa Legnica-Jelenia + ew Karpacz. Po pierwsze zwiększa się dostępność (szybsze połączenie z Wrocławia, bo ktoś musi do tego pociągu dojechac) i trasa jakby bardziej atrakcyjna. Oczywiście pierw jakaś renowacja tego trupiszcza kolejowego (początek jakby się zaczął między Legnicą a Jerzmanicami - ale na razie Vmax
2015-10-19 14:15:52 Autor: bobik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Dedete:
"Jeśli już to pociągi retro trasa Legnica-Jelenia + ew Karpacz. Po pierwsze zwiększa się dostępność (szybsze połączenie z Wrocławia, bo ktoś musi do tego pociągu dojechac) i trasa jakby bardziej atrakcyjna. Oczywiście pierw jakaś renowacja tego trupiszcza kolejowego (początek jakby się zaczął między Legnicą a Jerzmanicami - ale na razie Vmax"
Legnica - Jelenia przez Jerzmanice jeszcze długo nic nie pojedzie, tak samo do Karpacza. Z Jeleniej są czynne dużo ciekawsze trasy, np. do Lwówka Śląskiego, Szklarskiej czy nawet do Lubawki. Taki pociąg retro do Lwówka w każdy weekend mógłby być dużo lepszą alternatywą dla popadającej w ruinę trasy do Lwówka niż szynobus kursujący raz na tydzień, o ile oczywiście Urząd Marszałkowski do niego dopłaci. Duża atrakcja dla turystów wypoczywających w Kotlinie Jeleniogórskiej i dla miejscowych, brakuje czegoś takiego w Karkonoszach. Jest parowóz, jest piękna linia, potrzeba jeszcze tylko trochę pieniędzy, a na pewno lepsze to niż wyrzucać pieniądze na pusty szynobus kursujący w weekendy.
2015-10-19 14:23:32 Autor: bobik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cd. Po drodze wiele ciekawych atrakcji, np. Zapora Pilchowicka, Wieża Rycerska w Siedlęcinie, Zamek ze Wleniu, Lwówek Śląski z pięknym ratuszem, Szwajcaria Lwówecka, Borowy Jar z Perłą Zachodu czy punkty wyjściowe na wiele szlaków w Parku Krajobrazowym Doliny Bobru. Można by stworzyć wspaniały produkt turystyczny dla wypoczywających w okolicy turystów, np. wyjazd pociągiem parowym rano z Jeleniej Góry, po drodze można wysiąść na którejś stacji i zwiedzić jakiś ciekawy obiekt i wrócić wieczorem pociągiem parowym. Trochę reklamy i na pewno zainteresowanie by było, potrzeba do tego tylko trochę więcej inwencji niż puścić szynobus w każdy weekend, który jeździ pusty bo nikomu nie pasują godziny jazdy.
2015-10-19 15:37:28 Autor: Turystа
---.free.aero2.net.pl
Zgadzam się z poprzednikami. Tekatka ze starymi wagonami na linii do Lwówka w wakacje to na pewno był by strzał w dziesiątkę. Poza tym jak już coś ratować to z głową, a nie na odwal się puszczeniem szynobusu w bylejakich godzinach i bezsensownej relacji. Większa kasa na pewno pośrednio by się zwróciła, bo kolejna atrakcja to większy ruch turystyczny w okolicy, większe zyski gestorów branży turystycznej, a gdyby pociąg jeździł pod banderą KD byłaby to tez świetna reklama dla Kolei Dolnosląskich.
2015-10-20 01:04:25 Autor: zdziwiony lars
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]

Karpacz niby już niedługo ma coś ruszyć.

a tak na serio taki pociąg kursujący regularnie to byłby świetny pomysł pod banderą KD zwłaszcza, że o ile pamiętam to koleje wielkopolskie mają właśnie taki pociąg retro, który jeździ regularnie.
Tylko, żeby jeszcze Vmax była większa. Nie mówię o jakiś 80 km/h, ale niech już będzie chociaż te 50 km/h.
2015-10-20 01:30:02 Autor: dziecko neo
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-10-20 13:47:53 Autor: lars z psychiatryka
---.185.147.55
Karpacz ruszy - jak Czesi zbudują tunel z Pecu. Dla Polaków ważniejsza jest linia do Lwówka, Zgorzelca, Liberca itd., co sami mieszkańcy podkreślają.

Co do Lwówka - pomysł z pociągiem retro znakomity jak na taką trasę i taką prędkość. Dla turystów prędkość nie jest tak istotna. Na pewno to ciekawsze niż pusty szynobus, może też takie przejazdy uświadomią decydentom jak piękna jest ta trasa i szybciej ruszy remont.

Panie prezesie KD - do dzieła! Kiedyś pisał pan zdaje się na łamach "Wyborczej" że jest pan fanem linii do Lwówka i przejazdów turystycznych na niej, prawda? Czas przejść od słów do czynów.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Warte uwagi
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5