NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Do Zakopanego i Skawiny już z nowego peronu Kraków Krzemionki

| Łukasz Kuś 30.06.2016 320

Do Zakopanego i Skawiny już z nowego peronu Kraków Krzemionki
fot. PLK
Do Zakopanego i Skawiny już z nowego peronu Kraków Krzemionki
Do Zakopanego i Skawiny już z nowego peronu Kraków Krzemionki
Do Zakopanego i Skawiny już z nowego peronu Kraków Krzemionki
Prace przy łącznicy, zlecone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., utrzymują dobre tempo. Dla pasażerów przygotowano już nowy peron Kraków Krzemionki i wznowienie bezpośrednich połączeń do Skawiny i Zakopanego. Wygodniej będzie na krakowskich ulicach – jeszcze przed ŚDM wróci ruch samochodowy w obrębie skrzyżowania ulic Wielickiej i Powstańców Śląskich.
Kolejny etap największej w Krakowie inwestycji kolejowej, budowy łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, to przywrócenie bezpośrednich połączeń w stronę Skawiny i Zakopanego oraz usprawnienie ruchu drogowego.

Od wakacji (24 czerwca) bezpośrednie pociągi z Krakowa Płaszowa w kierunku Oświęcimia, Skawiny oraz Zakopanego zatrzymują się też na nowym przystanku Kraków Krzemionki przy placu Przystanek. To efekt zakończonej przebudowy linii kolejowej nr 94 – wymiany torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Przejazd pociągów jest teraz sprawniejszy i bezpieczniejszy. Nowy peron przystanku Kraków Krzemionki jest oznakowany oraz wyposażony w oświetlenie i tablice informacyjne. Po wybudowaniu i uruchomieniu łącznicy pociągi do Zakopanego pojadą bezpośrednio estakadą, a obecny przystanek będzie obsługiwał składy od strony Krakowa Płaszowa.

Wybudowano już pierwszą część przejścia podziemnego do przystanku Kraków Krzemionki, który powstanie na łącznicy (przy linii nr 624). Tunel będzie wyposażony w funkcjonalne oświetlenie oraz monitoring.

Kraków Zabłocie

Planowo postępuje również budowa przystanku Kraków Zabłocie. Na terenie obiektu widać już m.in. szyb windy północnego peronu, fundamenty schodów i filary płyty peronowej, która usytuowana jest nad halą przystanku. Zmienia się także otoczenie – budowany jest układ drogowy łączący ul. Zabłocie z ul. Lipową. Mieszkańcy Zabłocia jeszcze przed ŚDM będą mieli zapewnione przejście modernizowanym przejściem podziemnym, łączącym ul. Kącik z ul. Lipową. Tunel, ze względu na nowe tory łącznicy, jest dłuższy o 16 metrów.

Filary pod tory

Wykonawca non stop prowadzi budowę 30 podpór łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Już stanęły 23 filary. Na wysokości kilkunastu metrów trwa teraz montaż stalowych elementów estakady. W lipcu, jeszcze przed Światowymi Dniami Młodzieży, powstaną kolejne 4 podpory.

Na ŚDM, by zapewnić sprawną komunikację, zostanie przywrócony ruch w rejonie skrzyżowania ulic: Wielickiej, Powstańców Wielkopolskich, Limanowskiego oraz Powstańców Śląskich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (1278)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (1278)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5