NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Do Zakopanego i Skawiny już z nowego peronu Kraków Krzemionki

| Łukasz Kuś 30.06.2016 23

Do Zakopanego i Skawiny już z nowego peronu Kraków Krzemionki
fot. PLK
Do Zakopanego i Skawiny już z nowego peronu Kraków Krzemionki
Do Zakopanego i Skawiny już z nowego peronu Kraków Krzemionki
Do Zakopanego i Skawiny już z nowego peronu Kraków Krzemionki
Prace przy łącznicy, zlecone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., utrzymują dobre tempo. Dla pasażerów przygotowano już nowy peron Kraków Krzemionki i wznowienie bezpośrednich połączeń do Skawiny i Zakopanego. Wygodniej będzie na krakowskich ulicach – jeszcze przed ŚDM wróci ruch samochodowy w obrębie skrzyżowania ulic Wielickiej i Powstańców Śląskich.
Kolejny etap największej w Krakowie inwestycji kolejowej, budowy łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, to przywrócenie bezpośrednich połączeń w stronę Skawiny i Zakopanego oraz usprawnienie ruchu drogowego.

Od wakacji (24 czerwca) bezpośrednie pociągi z Krakowa Płaszowa w kierunku Oświęcimia, Skawiny oraz Zakopanego zatrzymują się też na nowym przystanku Kraków Krzemionki przy placu Przystanek. To efekt zakończonej przebudowy linii kolejowej nr 94 – wymiany torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Przejazd pociągów jest teraz sprawniejszy i bezpieczniejszy. Nowy peron przystanku Kraków Krzemionki jest oznakowany oraz wyposażony w oświetlenie i tablice informacyjne. Po wybudowaniu i uruchomieniu łącznicy pociągi do Zakopanego pojadą bezpośrednio estakadą, a obecny przystanek będzie obsługiwał składy od strony Krakowa Płaszowa.

Wybudowano już pierwszą część przejścia podziemnego do przystanku Kraków Krzemionki, który powstanie na łącznicy (przy linii nr 624). Tunel będzie wyposażony w funkcjonalne oświetlenie oraz monitoring.

Kraków Zabłocie

Planowo postępuje również budowa przystanku Kraków Zabłocie. Na terenie obiektu widać już m.in. szyb windy północnego peronu, fundamenty schodów i filary płyty peronowej, która usytuowana jest nad halą przystanku. Zmienia się także otoczenie – budowany jest układ drogowy łączący ul. Zabłocie z ul. Lipową. Mieszkańcy Zabłocia jeszcze przed ŚDM będą mieli zapewnione przejście modernizowanym przejściem podziemnym, łączącym ul. Kącik z ul. Lipową. Tunel, ze względu na nowe tory łącznicy, jest dłuższy o 16 metrów.

Filary pod tory

Wykonawca non stop prowadzi budowę 30 podpór łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Już stanęły 23 filary. Na wysokości kilkunastu metrów trwa teraz montaż stalowych elementów estakady. W lipcu, jeszcze przed Światowymi Dniami Młodzieży, powstaną kolejne 4 podpory.

Na ŚDM, by zapewnić sprawną komunikację, zostanie przywrócony ruch w rejonie skrzyżowania ulic: Wielickiej, Powstańców Wielkopolskich, Limanowskiego oraz Powstańców Śląskich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (895)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (895)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5