NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Do końca roku analizy wskażą, czy elektryfikować LHS

| Michał Szymajda 06.09.2019 5,2k

Do końca roku analizy wskażą, czy elektryfikować LHS
fot. PKP LHS
PKP LHS zleciło dwie analizy dotyczące kierunków rozwoju szerokotorowej linii, po której z Ukrainy do Polski transportowana jest m. in. ruda żelaza. Efekty prac studyjnych poznamy do końca 2019 roku.
Pierwsza analiza zlecona przez PKP LHS dotyczy sensowności elektryfikacji 400-kilometrowej linii kolejowej o rozstawie szyn 1520 mm. Moment na analizę jest dobry, ponieważ za kilka, do maksymalnie kilkunastu lat, spółka stanie przed konieczności wymiany taboru, który obecnie w całości jest spalinowy. A więc, jeśli zmiana trakcji będzie miała sens, trzeba też myśleć o wymianie lokomotyw.

– Oczywiście, zastanawiamy się również, jaka opcja elektryfikacji byłaby najtrafniejsza. A więc: czy zostać przy krajowym napięciu 3kV czy wybrać 25kV prądu przemiennego, czyli takie, jakie jest u naszych sąsiadów – powiedział Zbigniew Tracichleb, prezes spółki. Ta druga opcja ma taką zaletę, że jednym typem taboru można by w przyszłości przekraczać granicę, a być może ustanowić nim obsługę nawet na całym szlaku od ukraińskich kopalń na Śląsk.

Druga analiza zlecona przez spółkę dotyczy sensowności wydłużenia LHS do Gliwic, bądź nawet Kędzierzyna-Koźla. Ta druga opcja bierze pod uwagę stworzenia intermodalnego węzła, gdzie możliwy byłby przeładunek rudy na barki, które transportowały by ten towar w dół Odry. Efekt prac nad dwoma analizami poznamy z końcem 2019 roku.

Tracichleb przypomniał też o aktualnie realizowanych na LHS inwestycjach. – Do 2025 przeznaczymy pół miliarda złotych na automatyzację urządzeń sterowania ruchem, która obecnie została wykonana w połowie. Pozwoli nam to na podniesienie przepustowości linii i obniżenie kosztów funkcjonowania. Pracujemy też nad budową terminali przeładunkowych – powiedział prezes PKP LHS.

Warto przypomnieć, że Koleje Ukraińskie jeszcze w 2019 roku zamierzają rozpocząć prace przy elektryfikacji linii kolejowej od Kowla przez Izow do granicy ukraińsko-polskiej. Inwestycja ułatwi przewóz towarów na polską stronę, gdzie zaczyna bieg Linia Hutnicza Szerokotorowa. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5