NUMER 07/2019
NUMER 07/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:

Do Andrychowa przetarg od nowa. Linia 117 będzie robiona fragmentami

| Jakub Madrjas 15.07.2019 73

Do Andrychowa przetarg od nowa. Linia 117 będzie robiona fragmentami
fot. Gaj777 / fotopolska.eu
PKP PLK z powodu znacznie przekroczonego kosztorysu unieważniły przetarg na przebudowę linii 117 od Kalwarii Zebrzydowskiej do Andrychowa. Teraz rozpisano nowe postępowanie, ale niestety przebudowa obejmie tylko fragment linii. 
Prawie dokładnie rok temu PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót na trzydziestokilometrowym odcinku linii 117 pomiędzy Kalwarią Zebrzydowską, Wadowicami i Andrychowem. Budżet na realizację prac w trzech zadaniach wynosił łącznie 122,5 mln zł. Obecnie od Wadowic aż do granicy województwa pociągi praktycznie nie mogą jechać szybciej, niż 40 km/h a 13 km pomiędzy Wadowicami a Andrychowem pokonują w aż 21-23 minuty.

Powstanie przystanek i mijanka, prędkość wzrośnie do 80 km/h

Niestety, jak w większości przetargów rozpisywanych od początku 2018 roku, kosztorys PKP PLK został znacznie przekroczony. W związku z tym zarządca unieważnił poprzedni przetarg i rozpisał nowy. Podobnie jak poprzednio, projekt ma dotyczyć modernizacji linii kolejowej 117 na całym małopolskim odcinku od km 1,675 do km 47,880 (Kalwaria Zebrzydowska – granica województwa). Niestety, prace wykonawcze zostały znacznie ograniczone – do odcinka Wadowice – Andrychów (od km 18,600 do km 31,046), wraz z przesunięciem przystanku i budową mijanki w Barwałdzie Średnim.

Jak zapowiada PLK, po zakończeniu prac na odcinku pociągi będą się poruszać z prędkością 80 km/h. – Wzrośnie przepustowość linii kolejowej. Podróżni będą mogli korzystać z nowoczesnych peronów, a mieszkańcy Wadowic otrzymają nowy przystanek na wysokości os. Podhalanin – wylicza Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK. Inwestor planuje podpisać umowę z wykonawcą jeszcze w tym roku, a prace budowlane mają się zakończyć w połowie 2022 roku.

Będą robić po kawałku

Niestety, decyzja o podziale na etapy nie jest dobrą wiadomością dla pasażerów. Oznacza bowiem, że po zakończeniu prac na tym odcinku pasażerów czekają utrudnienia i komunikacja zastępcza podczas realizacji odcinków przyległych. PLK nie zaprzecza. – Wykonanie kolejnych etapów prac planujemy zrealizować w nowej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej. PLK będzie starać się działać tak, by realizacja zadań się ze sobą zazębiła, by ograniczyć czas modernizacji tej linii – obiecuje Hamarnik.

Rewitalizacja linii nr 117 to projekt finansowany z Regionalnych Programów Operacyjnych województw śląskiego i małopolskiego. O jej założeniach pisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2019
NUMER 07/2019
Tematem najnowszego numeru naszego miesięcznika są trwające inwestycje infrastrukturalne - nie tylko na kolei. Czerwiec był chyba rekordowym miesiącem pod względem liczby zagranicznych wyjazdów naszych dziennikarzy, dlatego nie brakuje ciekawych relacji. W numerze piszemy też o pięcioleciu ŁKA. Polecamy rozmowy z t. Prejsem i R. Masiulisem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5