NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Dlaczego bilety kolejowe na krótkich odcinkach są tak drogie?

| jar, Rynek Kolejowy 18.03.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-03-18 07:40:25 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Dzięki drogim biletom bydło rzadziej jeździ koleją, więc łatwiej zachować czystość w pociągach, mniej jest problemów z przepełnieniem, a w razie awarii wszystkich podróżnych można zmieścić w następnym pociągu. Pełne pociągi to tylko kłopot dla kolejarzy (od konduktora po prezesa), a przecież wiadomo, że przyszłość kolei i zarobki jej pracowników nie zależą od przychodów, tylko od dotacji.
2015-03-18 07:51:12 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Redakcjo, litości!
Przecie nikt nie kupuje biletu na pociągi dalekobieżne z Warszawy DC na dw.wsch./zach., tylko jedzie na gapę. Nie jestem z tego dumny, ale sam tak robiłem wielokrotnie, np.gdy w tłoku pakowałem do pociągu podróżnych z wielkimi bagażami i małą sprawnością ruchową i nie zdążyłem wysiąść, albo gdy ze Szmulek na Szczęśliwice chciałem się szybko przemieścić bez płacenia dla ZTM HGW
2015-03-18 08:10:40 Autor: kemi
---.dynamic.chello.pl
Czy tak trudno choć raz przeczytać tekst przed wklejeniem ? -> "W takich pociągach przejazd za przejazd np. z Warszawy"
2015-03-18 08:22:08 Autor: anty
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cały tekst jest słaby.
Na kolei nie można jechać "za darmo"
Są przejazdy nieodpłatne !!
2015-03-18 08:46:09 Autor: Kflik
---.60.129.178
Te ceny to jest patologia polskiego kolejnictwa (i jedna z PRZYCZYN jego upadku).

Można inaczej - pokazują to różne taryfy regionalne.

Jednakże dlaczego nawet na np. interRegio może być promocja za 5zł na Gliwice - Katowice a nie może być podobnej (choćby i 10zł) na np. Katowice - Dąbrowa Górnicza to nie rozumiem.

Stawki na krótkie odległości są do przerobienia we wszystkich pociągach.

Jeśli np. nie ma w dalekobieżnych widełek: do 10km do 20km do 30km tylko po to by mandat karny za brak biletu był drogi to jest to mega absurd!!

Dodatkowym problem jest brak wspólnego biletu na dotowane połączenia, zwłaszcza okresowego.
Konieczność zakupu dwóch biletów powoduje, że kolej staje się nieatrakcyjna.
MIMO, że płącimy na nią swoje podatki. (to, że w iR. EIC i innych komercyjnych moga być mega drogie bilet na krótkie odległości to jeszcze rozumiem - bzdura przewoźnika (np. 48zł za Bielsko Biała - Katowice w EIC - po co? Za jeszcze 29zł bym pojechał, przy 48zł czuję się okradany)
Ale dlaczego państwo które bierze podatki pozwala na nieefektywne wydatkowanie dotacji przez brak jednej taryfy w dotowanych dalekobieżnych i regionalnych - nie rozumiem.

Niech wspólna taryfa będzie nawet liniowa - jesli to łatwiejsze w zarządzaniu.
Proponuję 20groszy za kilometr, minimum 3PLN.
2015-03-18 08:49:09 Autor: Kflik
---.60.129.178
dodatkowo, oprócz wspólnej taryfy przewoźnicy mogliby stosować swoje własne.
2015-03-18 08:51:22 Autor: Potencjalny_pasażer
---.pgi.kielce.pl
Trochę z innej beczki. Wybierając się w podróż z Kielc do Wrocławia planowałem sobie wyjazd pociągiem TLK Morcinek. Jak się zdziwiłem gdy zobaczyłem że ten pociąg jeździ od poniedziałku do soboty w niedziele zaś pauzuje. Ciekaw jestem jakie jest racjonalne wytłumaczenie takiego rozwiązania? Czy w środku tygodnia faktycznie jeździ więcej osób niż w weekend? Kolej chyba nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać :) Pozostaje auto.
2015-03-18 09:21:11 Autor: wrocynka
---.8.105.25
Mam ten dylemat wieczorem. Przejazd między dwiema stacjami, 15 zł z rowerem. Alternatywa to MPK za 4,50 zł z rowerem. Ale autobusu MPK mogą mnie wywalić wg uznania kierowcy ("teraz jest pusto, ale za kilka przystanków będę miał tłok. Proszę wysiąść z tym rowerem!"). Niby PKP honoruje bilety MPK, ale... taki bilet ma by uprzednio skasowany w pojeździe MPK. Poddaję się.
2015-03-18 09:29:30 Autor: dudo
---.142.citypartner.pl
Krakow -Czestochowa TLK / IC 42 złote, bus 15 zł. Takie są roznice.
2015-03-18 09:55:45 Autor: Kflik
---.60.129.178
Regio 27PLN i taka sama cena mogłaby być w DOTOWANYCH TLK i IC.

Jeśli chcą brać więcej niech zrezygnują z dotacji.

27zł przy wyraźnie lepszym czasie przejazdu i komforcie będzie już konkurencyjne względem busa.
Będzie też zblizone doc en stosowanych w sąsiednich krajach (np. Czechy)
2015-03-18 10:39:35 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale to chyba tak jest wszędzie.

W Czechach - bilet Cieszyn - Ostrawa kosztuje 62 korony czyli ok. 10 zł ( 40 km )

A Cieszyn - Praga 340 koron - 400 km - ok. 50 zł
2015-03-18 10:41:42 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Cieszyn - Brno - 208 km - 286 koron = ok. 45 zł ( nie ma konkurencji Leo Express i Regio Jet)
2015-03-18 12:08:11 Autor: sb
---.dynamic.chello.pl
Za czasów gdy jeszcze kursowały PR na linii części średnicowej (Częstochowa-Gliwice) były bilety strefowe, jednorazowe oraz okresowe. Wszystkie stacje dalej od Dąbrowy Górniczej Ząbkowic miały już wyraźnie droższe bilety np. do Katowic. Porównując ówczesne ceny na tym odcinku (ale i obecnie można to zauważyć przy przewoźniku KŚ) do cen np. Kraków-Katowice widać wyraźnie, iż są one dość wysokie.
2015-03-18 12:30:53 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Szwajcaria

Zurych - Berno 50 franków
Zurych - Genewa 87 franków

tu to dopiero jest przebitka :)
2015-03-18 12:40:12 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Aron

Takie mają w CD ceny.
http://www.cd.cz/assets/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/ceniky-jizdneho/cenik1-14-12-2014.pdf

a że na niektóre relacje dają dodatkowo zniżki - to tak samo jak u nas.

Przy czym to ceny standardowe, każdy może sobie wykupić zniżkę (tanio).
Są też zniżki dla grup.

10zł za 40km to nie jest wcale tak drogo - nawet Ex/IC można w tej cenie jechać.
U nas 5 razy drożej.
2015-03-18 13:35:54 Autor: japan1972
---.centertel.pl
Ceny są zwyczajnie chore. Jak można płacić za bilet TLK w relacji Trójmiasto - Bydgoszcz ponad 40zl, do Torunia 50zl ??? Niepojęte !!!
To nie są ceny dla Polaków w Polsce !!!
Winno być do 20zl w pierwszym przypadku i 25zl w drugim.
Do Torunia jest raptem 160km najkrótszą drogą i 2 godziny jazdy.
Kogo obchodzi, ze pociąg jedzie aż 3,5 i każą sobie jeszcze płacić 47 Pln.
Szok !!!!!!!!!!!!!!!
Polski Bus 15 i 18zl, maksymalnie 30zl w święta.
Wolę Pkp, ale nie stać mnie nim jeździć. K....m, kto zlikwiduje wreszcie tą patologię
2015-03-18 14:48:04 Autor: Adrian z Mc
---
@ Wrocynka

Bilet trzeba skasować wcześniej w pojeździe MPK. Jeśli autobus stoi na pętli i ma otwarte drzwi, to chyba nie jest to duży problem. Nie wiem jak we Wrocławiu, ale ja robiłem tak już w Warszawie koło dworca wschodniego na pętli przy ul. Lubelskiej, który był w remoncie, by skasować bilet dobowy ZTM, a przez remont na dworcu nie było kasownika w przejściu podziemnym.
2015-03-18 17:02:29 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Za jakość trzeba płacić :)
Ile razy tu pisaliście, że nawet za 10 razy mniejszą cenę nie wsiądziecie do busa?
2015-03-18 18:06:35 Autor: Pawajoro
---.inet-siec.pl
"skierowane dla małych kilka osób"

Ło jacie, dla grup niskich ludzi są promocje? Gdzie?!?
2015-03-18 21:27:26 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Aron
To MK tak pisują, przeciętny pasażer nie.
Po drugie polityka niektórych przewoźników (PKP IC) oraz upolitycznienie kolei oraz plucia na tych którzy mają mimo wszystko najlepsze oferty (PR) spowodowało jak sądzę zmianę nastroi nawet wśród MK.

Ceny w TLK faktycznie są bez sensu zwłaszcza na krótsze relacje lub tam gdzie prawie nic nie jeździ (i się wlecze).
2015-03-18 21:51:16 Autor: Dave
---.centertel.pl
Na pociąg TLK najtańszy bilet do 40 km kosztuje nie 14 a 13 zł!
2015-03-18 21:53:48 Autor: ps
---.play-internet.pl
Wysokie ceny na niewielkie odległości w TLK/IC to wynik głównie... historii. Za czasów jednej spółki PKP "zaporowe" ceny do pociągów wyższych kategorii na małe odległości miały zagnać te osoby do osobówek/przyspieszonych, bo "taki miał być porządek rzeczy". Dziś - nie ma to żadnego sensu, IC traci ogromne pieniądze na nieprzewożeniu na krótkich relacjach, zwłaszcza końcówki tras z pustymi składami - ale widocznie nie aż tak wielkie, by warto się było pochylać nad tym...
2015-03-18 23:43:43 Autor: JarOslaw
---.play-internet.pl
Kolejny wydumany i nic nie wnoszący tekst. Ten (jar) to ma pomysły...
2015-03-19 17:43:35 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Podstawą powinny być dobre oferty czasowe, dla rodzin, fanów rowerów do tego reklama itp. itd. Likwidacja Euro 26, Last Minute, Biletu Rewelacyjnego, Relacyjnego, brak wielu ofert i możliwości kupna biletu z przesiadką w PKP IC - to już truizm. Do tego niby DSS (jak to szło: "to coś" - były prezes PKP Informatyka :D).

Jednak taryfa km będzie jeszcze długo działać jako główna. Wydaje się, że PKP IC w każdej kategorii, zwłaszcza do 200 km w TLK (D) przegrywa z PB sromotnie na całej linii...

...PR strzeliły sobie bardzo mocno w kolano likwidując od maja do października rower za 1 zł w weekendy!
No, jest dużo do zrobienia.
2015-03-19 20:28:34 Autor: wrocynka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Adrian z Mc
Jak wsiadasz do pociągu w pobliżu pętli autobusowej to faktycznie nie ma problemu. Jak masz ze sobą rower i jest ciemna noc, to już nie jest tak łatwo.
2015-03-19 21:37:59 Autor: Pomeranus
---.play-internet.pl
Absurd z drogimi przejazdami na krótkich odcinkach zaczął się -jeśli mnie pamięć nie myli - w drugiej połowie lat 90, kiedy jeszcze nie było podziału na spółki i spółeczki ale wszystko już zmierzało w tym kierunku. Były jeszcze Dyrekcje Okręgowe Kolei Państwowych i w ramach Północnej DOKP powstał Zakład Aglomeracyjnych Przewozów Pasażerskich, który zarządzał przewozami w Trójmieście i okolicach zarówno w relacjach obsługiwanych przez dzisiejszą SKM- T, jak PR-y. I jedną z ówczesnych nowości była właśnie drastyczna podwyżka biletów na najkrótszych odcinkach przy nieznacznych ułamkowoprocentowych zwyżkach w relacjach powyżej 100 km. Argumentowano wówczas (w licznych wypowiedziach dla mediów), że przewozy na krótkich odcinkach w pociągach osobowych są bardzo deficytowe i że najbardziej opłacają się pasażerowie "długodystansowi", a podwyżka ma zrekompensować straty na przewozach pasażerskich. Tłumaczono, że SKM jest najbardziej deficytowa z tego powodu i dlatego bilety muszą być drogie. (Kilka lat potem okazało się po wydzieleniu SKM i za prezesury niejakiego Mikołaja Segenia, że SKM jest jedyną dochdową firmą zarabiającą na przewozach pasażerskich, co wielu zresztą miało mu za złe, bo niechcący demaskował to i owo - ale to już inna historia). W ślad za podwyżkami w taryfach osobowych poszły właśnie te absurdalnie wysokie podwyżki na pociągi pospieszne. I tak jest do dziś, mimo że bardzo rynkowym posunięciem byłaby zmiana, czy tez powrót do struktur taryfowych np z końca lat 80 ub. wieku, kiedy kolej jeszcze kwitła.
2015-03-22 09:16:48 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Pomeranus - w latach 90-tych kolej kwitła bo
1. było mniej samochodów niż dziś
2. nie było busów , więc jedyną konkurencją dla kolei były telepiące się Autosany i Jelcze z PKSu
2015-03-23 16:28:00 Autor: Inn
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nawet jeśli to będzie 4-5 złotych, to według mnie jest tanio. Gdybym chciała jechać PKSem na dworzec autobusowy oddalonego od mojego przystanku o 8 kilometrów muszę dać od 5,60 (w zależności z którego miasta jedzie, bo każdy ma inne ceny) - więc w dwie strony to od 11,20 złotych. A na uldze ustawowej 78% na 74km pociągiem w dwie strony dawałam 7,52.

Nawet jeśli wziąć pod uwagę te 8 kilometrów i pełne bilety to patrząc po cenniku przewoźników, którzy u mnie jeżdżą, to wychodzi taniej o 3 złote jechać pociągiem.
2015-03-26 23:38:00 Autor: albert
---.dynamic.chello.pl
Bilety na pociągi dalekobieżne na krótkich odcinkach POWINNY BYC DROZSZE. To są pociągi dla tych co jadą po kilka godzin a ci co jadą kilkanaście minut nie powinni zajmować im miejsc lub stwarzać tłoku (utrudnienia przejścia z bagażem, dziećmi). Nie wyklucza to jednak niższej taryfy na końcowym fragmencie trasy takiego pociągu (tego fragmentu, który kończy się gdzieś w mniejszych miejscowościach)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS