NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Decyzję ws. pociągu do Berlina podejmie nowy zarząd PR

| Kasper Fiszer 11.03.2016 158

Decyzję ws. pociągu do Berlina podejmie nowy zarząd PR
Pociąg NEB w Kostrzyniefot. Kasper Fiszer
Przewozy Regionalne nie potwierdzają, że połączenie do Berlina wystartuje 20 marca. Informują też o zmianie planowanej relacji – pociąg prawdopodobnie będzie kursował na krótszej trasie Krzyż – Berlin Lichtenberg. Ostateczne decyzje w sprawie samorządowego kursu do Niemiec zapadną jednak dopiero po powołaniu nowego zarządu spółki.
Nie kończą się problemy związane z uruchomieniem samorządowego pociągu do Berlina, którego wprowadzenie do rozkładu jazdy postuluje od miesięcy lubuski urząd marszałkowski. UMWL informował nas w tym tygodniu, że choć połączenie Piła – Berlin nie wystartuje zgodnie z zapowiedziami 13 marca, realny jest termin około 20 marca. Informacji tej nie potwierdzają jednak Przewozy Regionalne, które miałyby być przewoźnikiem po stronie polskiej.

Pociąg wyruszy później i na krótszej trasie?

– Ze względów formalno-prawnych, mimo poczynionych dotychczas przygotowań i gotowości spółki, termin uruchomienia połączenia relacji Krzyż – Berlin pozostaje zagrożony. Nie możemy zadeklarować, że pociągi wystartują 20 marca – powiedział nam dziś Michał Stilger z biura prasowego spółki.

Z krótkiego komunikatu PR wynika nie tylko możliwość dalszego opóźnienia rozpoczęcia przewozów, ale i prawdopodobna zmiana zakładanej relacji. Zamiast w Pile pociąg rozpocząłby bieg dopiero w Krzyżu, obsługując głównie województwo lubuskie. Skrócenie trasy może wynikać z wycofania się województwa wielkopolskiego z finansowania połączenia na swoim odcinku. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy już Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.

Na konkrety poczekamy do czasu powołania nowego zarządu

Nie wiadomo na razie, kiedy Przewozy Regionalne zapowiedzą konkretną datę uruchomienia kursu. Jest to związane ze zmianami kadrowymi w spółce. – Datę rozpoczęcia obsługi tego połączenia będziemy w stanie potwierdzić po powołaniu nowego zarządu firmy – zapowiada Michał Stilger.

Perypetie związane z kursem mającym w założeniach stanowić przede wszystkim dogodny dojazd z Gorzowa Wielkopolskiego do Berlina ciągną się od miesięcy. Termin jego uruchomienia był już kilkakrotnie przekładany – najpierw z uwagi na brak niemieckiej homologacji jednostek Pesa Link, później ze względu na problemy z pozyskaniem taboru zastępczego. Kiedy Przewozy Regionalne porozumiały się wstępnie z Arrivą RP, która ma być podwykonawcą wystawiającym swoje jednostki VT628, zabrakło ostatecznej deklaracji gotowości do obsługi nowej relacji ze strony spółki Niederbarnimer Eisenbahn – przewoźnika po stronie niemieckiej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Berlin (252)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Berlin (252)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5