NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Decyzja o zakupie kolejnych Dartów zapadnie do maja

| Michał Szymajda 02.02.2017 197

Decyzja o zakupie kolejnych Dartów zapadnie do maja
ED161 na dworcu w Lubliniefot. Michał Szymajda, Rynek Kolejowy
PKP Intercity ma możliwość skorzystania z prawa opcji i dokupienia w trybie bezprzetargowym 10 kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych Dart. – Chcemy, by pojazdy przejeździły na polskich torach równy rok, wtedy podejmiemy decyzję co do ich ewentualnego zakupu – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.
Pierwsze ezt PesaDart jeżdżą w barwach PKP Intercity od końca grudnia 2015 roku, jednak wszystkie 20 pojazdów, w związku z opóźnieniami w dostawach, można było zobaczyć na torach dopiero w marcu 2016 roku. W sprawie odszkodowań z tego tytułu toczyć się będzie arbitraż, na wyznaczenie terminu którego czeka obecnie przewoźnik i producent – Pesa Bydgoszcz.

– Wciąż zbieramy doświadczenia z eksploatacji Dartów, które pomogą nam ocenić, czy chcemy kolejnych takich pociągów, czy nie. Będziemy to robić do marca 2016, tak by mieć z nimi 12 miesięcy doświadczenia w różnych warunkach klimatycznych. Dzielimy się nimi również z producentem. Decyzję co do możliwości dokupienia 10 elektrycznych pociągów podejmiemy do maja 2017, bo do tego terminu możemy to zrobić – powiedział Jarosław Oniszczuk.

Oficjalnie PKP Intercity nie rozmawia z Pesą na temat ewentualnych dostaw, jedynie „analizując” taką możliwość wewnątrz spółki. Rozmowy toczą się natomiast z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa. – Zakup 10 Dartów to koszt rzędu 400 milionów złotych, dlatego musimy je konsultować z ministerstwem – powiedział Oniszczuk, a prezes zarządu PKP Intercity Marek Chraniuk nazwał problemy z pojazdami jedynie „chorobami wieku dziecięcego”.

Darty zakupione przez PKP Intercity miały problemy z kursowaniem na przełomie roku 2016 i 2017, ich producent zadbał jednak o to, by po naprawach szybko wróciły na tory. Dzięki wymianie problematycznych dławików ich dostępność znacznie się poprawiła.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5